Annons:
Etikettvåra-andra-husdjur
Läst 5501 ggr
medde
12/11/10, 2:18 PM

Våra andra egna djur

Vi talar ju alltid om våra hundar, visar varandra alla fina bilder vi tagit på dom. Men vi har nog alla (kanske ) haft ett annat djur också som vi ägt och älskat.

Det vore jättekul att få se bilder på dessa djur.

Jag vill börja med att visa min älskade pålle medde!!

Favoritdjuret för oss,

Våra egna djur

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Chanku
12/11/10, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har haft råttor tidigare. Underbara små djur! Bilden föreställer Rhea som liten unge :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Chanku
12/11/10, 2:26 PM
#2

Eller ja, jag har haft undulater, dvärgpapegoja, gräsand, möss, hamster, eremitkräftor, kaniner, krabbor och fiskar också :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

medde
12/11/10, 2:49 PM
#3

Men vilken söt råtta! Brukar inte tycka dom är så söta, men det här var ju en riktig raring.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Chanku
12/11/10, 3:40 PM
#4

#3 Ja, hon var galet söt som liten bebis! Båda två var såklart söta som vuxna också, men det är ju alltid något speciellt med bebisar :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

medde
12/11/10, 8:13 PM
#5

#4 Visst är det så. Vem kan motstå en bebba?

Hoppas fler vill visa sina vackra "andra" djur.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sheltieliv
12/11/10, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har haft både fåglar och hamstrar förut. Nu har jag förutom vovvarna tre stycken kaniner + ett akvarium med fiskar =)

Bild på kaninerna. Två honor och en hane

Annons:
medde
12/11/10, 8:43 PM
#7

#6 Så fina dom är. Var det för sort på dom?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sheltieliv
12/11/10, 9:25 PM
#8

#7. Tack =) Hanen (den på högra bilden) är egenuppfödd blandning mellan hermelin och lejonhuvad kanin tror jag, djuraffärskaniner båda föräldrarna. Jag och en kompis som lite omogna kom på att vi skulle para våra… Det gick bra i alla fall, och denna behölls eftersom att den var så speciell (alla andra var mörka, medan den här lyste guld mitt i allt ;).)

De andra två är omplaceringar, men blandningar de med. Något med angora i åtminstone den vita tror jag. Osäker på vad det är för raser i dem faktiskt

medde
12/11/10, 9:39 PM
#9

#8 Men söta var dom, så det räcker till och mer.

Läcker färg killen hade:=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
12/11/10, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min lista kan bli ganska lång Tungan ute

Förutom mina 3 hundar har jag:

*2 katter, Lisa 14 år och Månssan 10 år _(Lisa är den sköldpaddsfärgade katten på bilden, Månssan är den svartvita katten bland maskrosblommorna.)

_* 2 kaniner, Figaro och Schneewittchen 5 år gamla. _(Figaro är kaninen på bilden. Schneewittchen hittade jag ingen bild på nu men hon är helvit och har jättemycket päls.)

*_ 11 undulater, Balto, Egon, Aleu, Vienna, Dezibel, Loko, Pip, Fairytale, Flame, Melody och Savannah. _(På bilden är det Egon som flyger och även bilden där han sitter och tuggar på sin fot. Balto är den gröna undulaten)

*_ 2 akvarier, I det ena akvariet finns allt ifrån guramis och slöjstjärtar till ancistrusar och neontetror. (Den fina slöjstjärten på bilden  lever tyvärr inte längre…)
I mitt egna akvarium bor det grönalger + några guppies. Guppiesarna trivs och förökar sig, precis som grönalgerna. Jag städar det akvariet ofta men det är ändå aldrig rent. Det är nästan som "vad är det som går och gå men aldrig kommer till dörren". Jag städar och städar men det blir aldrig helt rent! Flört

I himlen har jag flera katter, några undulater, hamstrar, några kaniner, två hundar, vandrande pinnar samt två möss.

alva-m-t
4/24/11, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har nu två marsvin, men vill väldigt gärna ha en liten hundvalp:)

En liten bil på dom:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Starfall
4/24/11, 10:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Gjorde ett litet kollage på mina fåglar Glad

Just nu har jag 21 undulater (Varav 10 är ungar) och 5 zebrafinkar (varav 3 är ungar), så ni kan tro att det är livat i mitt rum Flört

3 av undulatungarna ska stanna här, 2 är borttingade, 1 är ännu ej tingad och sedan har jag 4 ungar som ännu ej är flygfärdiga.
Zebrafinkarna är egentligen min mammas , men vad jag förstått ska alla dom ungarna stanna kvar. Och två av ungarna ska jag få kalla för mina Flört Hihi

Ja, jag är nog lite galen som har så många fåglar… Men å andra sidan, uppfödare brukar ju ha ganska många fåglar, och jag är ju faktiskt en uppfödare Flört

Ellenfyrkant
4/25/11, 8:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag tsmmans med min familj har haft massor av djur genom åren.

Men idag är jag ägare åt följande:

  • Zigge, shetland sheepdog
  • Pirat, dvärgvädur
  • Ronny, dvärghamster
  • Felix, dvärghamster
  • Hemlis, dvärghamster
  • Akvarium 110L

Bilden är på min söta kanin Pirat. :)

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
[Malin3033]
4/25/11, 10:43 AM
#14

Första djuret som flyttade hit var min lilla hermelin Timon. Han fick flytta till våra kompisar som gärna ville ha kanin när jag hade tappat intresset. Jag ångrar det jättemycket men man var väl ung och dum ;) jag bara väntar tills tiden för kanin igen kommer tillbaka. Efter Timon kom Ivan, mammas hund och jag fick upp ögonen för Guldhamstrar. Var uppfödare några år faktiskt och har haft totalt 33st (dock inte vuxna, då hade jag "bara" totalt 6st). Hamstrar har ju en tendens att få stora högar med ungar, största kullen jag fick var på 11st! Tyvärr krashade min dator för ett år sedan så alla bilder ligger på hårddisken, så kan tyvärr inte visa några bilder. Efter hamstrarna kom Ronja, och där är vi idag ;)

Kitten86
4/25/11, 7:59 PM
#15

Just nu är jag stolt ägare till;
- River,  svart/vit shetland sheepdog
- Zalo, svart dvärgpudel
- Tiger, rödtigré bondkatt
- Debbie (Beauty), varmblodig travare, mahognybrun med svarta ben och vita märken
- Nobel, shetlandsponny brunblack/ musblack
- Zingo och Pepsi, nymfparakiter (nymfkakadua)
- 2 st akvarier med diverse fiskar, 1 på 60 liter och 1 på 160 liter

I himmelen finns sen ytterligare katter, en hund, en häst, ankor, getter, grisar, hamstrar, kaniner, undulater, nymfparakiter, fiskar och vattensalamandrar.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

PetraKarin
4/26/11, 9:08 AM
#16

Jag drömde om ett eget husdjur i många år sedan jag visste vad djur var för något. Då var det kanin, hund och häst som stod på listan.
Men min pappa var pälsdjursallergiker så det jag och lillebror fick ta hand var ett gäng vandrande pinnar, fräckt i början men skitstora insekter som förökar sig och är svåra att hitta hem åt är inte så kul efter ett tag. Jag gav grodyngel ett försök också :P
Sen hängde jag så mycket jag kunde hos släkt och vänner med hund och i stallet.

När mamma och pappa flyttade i sär och kusinen hade tröttnat på sin ettåriga dvärgkanin fick Ludde flytta hem till mig och mamma. Han var en dröm och lärde mig massor. Hos mamma fick han bo tills jag flyttade hemifrån, men i min lägenhet fick han tyvärr bara två veckor.

Efter Ludde hade varit borta någon månad kändes det så tomt att jag började titta på kaniner och kaningårdar på nätet. I en djuraffär såg vi de sötaste, tuffsiga kaniner vi sett så vi letade upp en uppfödare av lejonhuvade kaniner och vips hade lille Paul flyttat hem till oss.

När jag började plugga på distans och sambon landat ett kanonjobb kände vi att det var ett tillfälle som vi kanske skulle få vänta många år på igen och började prata hundras. Från det att vi bestämde vilken ras som passade oss bäst gick det väldigt snabbt till att hitta en passande valp och nu bor ju världens finaste lilla tjej här Glad


falkbacke
4/26/11, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Måste då visa en bild på min skitiga häst, som jag dock sålde för ungefär en månad sen. Lilla Pucko(eg. Puccini) levde upp till sitt namn! Värre häst får man leta efter, vi gick inte alls ihop och då var det bättre att vi gick skilda vägar.
Har helt lagt hästarna på hyllan och sadlat om till hundar istället, mycket bättre! :)

medde
4/27/11, 12:28 PM
#18

Men fin var den lilla. Vad imponerad jag blir då jag hör någon säga. Vi gick inte ihop, och då bättre vi delade på oss. Mycket bara gjort, Då det tyvärr är inte allt för vanligt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sbrodd
4/27/11, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hemma hos oss bor förutom hunden en katt som heter smirnoff, men hon kallas för Smirr.  Nått som är lite kul är att min pappa följde med och hämtade hem katten 2008. sen följde han med när de var dags att ta hem valpen. Och då nämde han något jag inte tänkt på, Katten hämta vi i samma område som Jenna:P Lite roligt:P

Jag har också en hund hemma hos mamma som jag köpte när jag var 16 år. Hon är en blandras dobermann 75% border collie 25% och heter Julia.

Sbrodd
4/27/11, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

lägger in en bild på Julia med:)

Annons:
falkbacke
4/28/11, 1:00 PM
#21

#18, Ja det är många som bara krigar sig genom det! Men till slut blev det inte alls roligt att ha häst längre, och jag insåg att vi nog inte var "meant to be" :-)

medde
4/28/11, 8:08 PM
#22

#20 Så fin Julia är.

#21 Visst är det så,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sbrodd
4/29/11, 11:27 AM
#23

#22. Tack:)

Cassii
1/4/12, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Min lilla kissemisse, "Lasnurt"


Cassii
1/4/12, 12:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Mix och Laktritz Glad


Cassii
1/4/12, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Trulsan, Lasnurts mamma (Lasnurt uppfödd hos mig)


Beckibus
1/4/12, 11:07 AM
#27

*Tassavtryck*skrivwere senare!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
lollipop99
1/5/12, 9:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag har en kanin: Sotis (hona) som jag fött upp själv

Två undulater: Penny (hona) och Sunny (hane) där jag hoppas att det blir ungar snart!

Penny och Sunny sötnosarna: (Ursäkta dålig bild)Tungan ute

//Sara (lollipop99)Tungan ute

lollipop99
1/5/12, 9:17 AM
#29

Asså jag kan ALDRIG ladda upp bilder nu för tiden!!Skrikandes

//Sara (lollipop99)Tungan ute

Hazel
1/5/12, 11:31 AM
#30

Vilken roligt tråd som kom upp, m,åste leta efter någon bild jag med.

Medde, tåren i ögat när man ser finaste pållen.

GuUuLd
1/5/12, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Har för mig det fanns nån mer liknande tråd men iaf, här finns det förutom vovvarna lite fiskar

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Cassii
1/5/12, 1:37 PM
#32

#31 Det var inte lite fiskar heller! Glad


GuUuLd
1/5/12, 1:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

och en 11år gammal undulat :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Beckibus
1/5/12, 2:44 PM
#34

#32 Vad fint det är där inne! Men det är ju säkert MYCKET jobb!!

#33 Vilken fin undulat..

Jag har bara hundar hemma.. :)

Men de består iaf av :

Amstaff: Märta 2 år-

Mops: Ove 4 år

Mops: Vilma 5 år

Mops: Malta

Sen har vi en till mops fast ute som sällskap som har köpt en annan vuxen hund av oss.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Sofiatinnert
1/5/12, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Busan (egen uppfödning)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Sofiatinnert
1/5/12, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

och här har vi Ville och Nessie

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: