Annons:
Etikettintervjuer-medlemmar-mm
Läst 7835 ggr
Ressu
2010-09-24 15:07

Presentera er och era hundar!

Tänkte vi kunde starta en ny tråd där var vi presenterar oss själva och våra hundar lite. Åtminstone tycker jag att det är roligt att lära känna nya människor Glad.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
Ressu
2010-09-24 15:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan då börja =)

Jag heter Kati är 20+ eller kanske det börjar heta 30- vid dethär laget. Hemma hos oss bor för tillfället 4 hundar. 3 shelties och 1 cockerspaniel. Mitt kennelnamn Westtorpets fick jag godkänt 2009. Jag bor med min sambo i en liten by som heter Korsnäs, ca. 5 mil söder om Vasa, Finland. Jag är skolare för vår lokala hundklubb. Har hållit på med hundar i många år och kommer att hålla på med hundar i många år till =). Nu till en kort presentation av våra hundar.

Poitsu:

Han är en trefärgad sheltiehane (som inte är registrerad) han är nu 7 år gammal. Poitsu har främst hållit på med agility och tävlade i small klass 3. Poitsu är kastrerad och familjens svarta får =)

Ressu, Birasin Change My Life:

Han är en bluemerle sheltiehane som är nu 5 år gammal. Ressu är lite av en all around hund som har prövat på det mesta. Agilityn var vi tvungna att ge upp pga hans ena dåliga höft. Tränar gör vi dock på hans villkor. Ressu han stiga till Medium klass 2 före höften började bråka. Han är oxå min lydnadshund. Blodspår är oxå en av hans sysselsättningar.

Neiti, Spectrolite´s Points On Back

Neiti är vår blue roan cockerspaniel. Hon har nyss fyllt två år. Neiti är husses jaktkompanjon. Hon brukar oxå vara på utställningar och så har en godkänt anlagsprov. Dessutom steg hon förra helgen till Segrarklass i viltspår. Lydnad och agility är något som oxå tränas på hobbynivå med henne.

Kiira, Hillfire Tri To Be Good

Kiira är minstingen i huset. Kiira är en trefärgad sheltietik. Kiira blev 1 år i slitet av juli och nu är det främst utställningar som har varit hennes grej. Dock har vi smått börjat träna henne inom agilityn.

Kiira och Neiti är båda förhoppningsvist kennelns framtid!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Chanku
2010-09-24 16:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag heter Maria och är snart 24 år. Läser just nu till sjuksköterska på Luleå Tekniska Universitet. Är djurskötare (sällskapsdjur) i grunden. Har alltid haft en stort intresse av hund och hundträning. Uppväxt med schäfer och har haft en pointer själv. Har just nu min första sheltie som jag skaffade för att jag ville ha en pigg, arbetsvillig, men ganska "enkel" mindre hund att träna och förhoppningvis tävla med.

Catoma's Kissed By Snowman Pixie

Pixie är en sheltietjej på snart 18 månader. Hon kommer från en kennel som ligger i södra Norge. Själv bor jag högt upp i landet längs kusten, nämligen några mil ovanför Luleå. Hon är en pigg, glad liten odräglig matgalning som är världens mest underbara lilla fluffråtta. Jag tränar lydnad, agility, spår och "cirkus" med henne. Pixie är alltså en riktig liten allroundråtta, precis som jag önskade mig! Jag bloggar om Pixie och våran vardag, träning etc. på www.tokhund.se

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

BrightGloria
2010-09-24 20:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lina heter jag och är en 91:a som just nu går sista året på gymnasiet. Samhällsprogrammet med inriktning ekonomi. Vad som blir efter det har jag ingen aning om. Jag tänkte överaska mig själv lite liksom.
Har haft hund hela livet men jag började med hundsport för bara 1½år sedan.
Har tre hundar nu:

Stintan:
En golden/samojed blandning som är 8år och pigg som en lärka.
Hon älskar allting och gör allting för en korv! Hon älskar att utforska och stå och stirra i rabatten i en halvtimma. Hon gillar att rulla sig i äckliga saker i skogen och ja, hon är en riktig livsnjutare.

Zelda, Woody's Bright Gloria:
En 3årig shetland sheepdog som är min första tävlingshund. Vi började träna agility i början av förra året någon gång och tävlade för första gången i september 2009.
I början var hon hemskt osäker och rädd för alla andra hundar, förutom Stintan. Det tog lång tid för oss att bli av med det och även om hon inte litar så mycket på andra vovvar nu heller så är det så himla mycket bättre nu. Nu har vi tävlat i 1år.
Hon älskar bollar, korv och att få springa!

Meya, Nodstagårdens Dream Girl:
Världens piggaste, gladaste sheltie som blir 2år i januari. Med henne hade vi en bättre start med agilityn och hon var inte osäker någonstans. Snabb som en vessla och älskar att springa, korv och att bara slappa då och då.
Vi fick en pang start när vi debuterade agilityn. På ~2månader lyckades vi samla ihop 7pinnar i den tävlingsgrenen.
Meya är så full av glädje att man bara blir glad av att titta på henne.

Älskar alla tre fluffisar!
Hemsida: www.sheltietassar.weebly.com

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

martinaahh
2010-09-24 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mitt namn är Martina och jag är en tjej på 17 år. Jag går andra året på gymnasiet, el-programmet med inriktning eltekniker. Jag har tidigare i livet inte haft så mycket med hundar att göra, men djur är något som ligger varmt om hjärtat och jag kan så länge jag kan minnas velat ha en hund. Jag fick nys om sheltien för cirka två år sedan och jag föll pladask för rasen.

Milward ringleader - Atlas
Atlas är en matglad, possitiv och frammåt valp. Han kan vara något tveksam mot nya hundar, men efter att de fått nosa på varann brukar det gå bra.  Han är otroligt lättlärd och jag har i tanke att träna/tävla honom i agillity och lydnad framöver. Han är verkligen precis rätt hund för mig och jag är så glad att jag får ha min lilla (egentligen rätt stora, runt 40cm i manken nu) fluff i min vardag.

moimoimoi
2010-09-25 15:16
#5

Therese heter jag, 24 år gammal. Utbildad undersköterska och ska snart börja jobba inom hemtjänsten. Vi bor mitt under inflygningsområdet vid arlanda på en liten gård jag, min man och våra 4 barn som vi har vv. Jag har alltid haft hundar i mitt liv då mamma föder upp dobermann. Jag har inte haft något speciellt intresse för hund förän för 2-3år sen när jag började fundera på sheltie igen, vilket jag gjort under många år. Sheltie är väl den egentligen den enda hundrasen som intresserat mig. Är kass på att träna så just nu är det mer eller mindre bara sällskap, men köpte häromdagen klicker och en klickerträningsbok för att försöka lära mig.

Sumburgh Head's Peggy - "Sessan"
Sess är en pigg och rolig hund. Hon är ca 9 månader gammal. Hon är lättlärd och kul att ha och göra med. Trevlig mot allt och alla. Det enda som är lite tråkigt med henne är att hon är lite hög, så är inte direkt "utställningsmaterial". Vi har dock fått rätt bra kritik när hon blivit ställd.

**Sumburgh Head's Quickie - "Kickan"
**Kickan/Kicki (vi är inte riktigt överens ännu Flört) är bara drygt 10 veckor, men pigg och livlig liten tjej. Lystrar till när man ropar och är väldigt busig och aktiv. Orädd och mysig tjej!

vafh
2010-09-28 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag heter Vania och är 20+. Hemma hos mig bor det en katt och nu äntligen också en hund. Självklart en sheltie, jag har alltid velat ha en och nu ar det också lämpligt .

Maribell'sStreet Knight "Juno"

Juno är 11 månader gammal och är en busig tonårspojke. När jag skaffade honom var han en skogsvovve på drygt sju månader, men nu börjar han att vänja sig vid stan lite i taget. Tycker själv att han har gjort enorma framsteg. Så stolt.

Vania och Juno

Annons:
[sheltietjej]
2010-09-28 21:28
#7

#5 Sess kan få meriten världens gladaste Sheltie av mig Flört

moimoimoi
2010-09-29 01:00
#8

#7 Du är ju bra go du Melinda!! FlörtSkrattande

SheltieDog
2010-09-29 20:09
#9

Jag heter Eva och är 15 år gammal och går i nian. Mitt hundintresse har alltid funnits där, växte upp med en golden retriever som var nästan 1 år när jag föddes. Nu har jag min sheltie Elsa som mesta är min, jag sköter träning och det mesta andra ansvaret för Elsa :). Förutom hund har jag haft en egen liten hamster.

Callvalley's hearts on fire- "Elsa"

Elsa är snart 18 månader och mycket framåt, lättlärd, matglad tjej. Älskar närhet av familjen. Inte så blygg av sig, dock ibland. Elsa och jag tränar en del och just nu mycket agility, vilket vi båda älskar! Har planer att tävla i agility sedan. Annars tränar vi en del lydnad, vilket hon har visat att hon kan bra, vann kurstävlingen :), kanske tävlar vi i det sedan. Hon kan också en del trick =). Hennes favorit leksak är bollen ute i trädgården! Våran vardag kan ni följa här: www.sheltiedog.hundbenet.se

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

Niini
2010-09-30 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Niini

Heter Nina, snart 23 år o  bor i Vasa med blivande man och vovve. Är på slutrakan av studierna till sjukskötare (blir klar i december) o funderar på vad som kommer hända efter det. Fotar en del på fritiden o sitter på nätet alldeles för mycket Flört Just nu går dock mesta tiden åt planeringen av vårt bröllop som går av stapeln nästa vår Glad

Golden Rose Arctic Storm

Även kallad Turbo o bara genom de båda namnen så vet ni en hel del om honom Flört En liten ulltott på 2½ år som är minst lika galen som sina ägare. Älskar att springa fritt vid sommarstugan, jaga bilar och trakassera sin vän Bella (kisse på ½ år). Agility ligger också nära hjärtat, tyvärr ligger tikar ännu närmare Obestämd Hatar när man jävlas med honom och dammsugaren och fasaner hör till hans största skräck.

SheltieDog
2010-09-30 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Kom på att jag glömde en bild ju, lägger in en lite snabbt! Glad

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

Sbrodd
2010-10-01 13:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej. Jag heter Sandra är 22år och bor sen 2½ år tillbaka i Norrland, Västerbotten. Närmare bestämt Lycksele. Kommer ifrån Trollhättan från grunden.Jag kallar mig för tillfället arbetslös, men jag har lite småjobb vid sidan om. :P

Den första sheltien ja kom i kontakt med var våran Blue merle, Jessie som mammas dåvarande kille hade. Min första egna var en blue merle hane som var valp åt Jessie. Tyvärr blev han såld vid ett års ålder utan att ja visste detta, Hela min värld gick i tusen bitar. detta var 2000, hanen föddes -99. Under denna tiden när vi som mest hade 11 st sheltisar sa jag att när jag blir stor ska jag ha en egen sheltie-kennel. 10 år senare efter 1½års tjat på sambon sitter jag här med min egna sobeltös på 11 månader. Underbara hund.

Jag kollade faktiskt inte ens på någon annan ras när de va dax för valpköp. De va en sheltie som gällde:D

Undimoon Unika Saga, "Jenna"

Jenna är en busig, matglad glädjespridare. Hon älskar morgonmys och att jaga katten. Hon älskar att leka med sin kompis Siri som är min kompis mammas Jack russel. Hon är till en början lite reserverad mot hundar men det släpper fort:D Hon total älskar människor och vill gärna pussa på alla. Hon tycker om när husse kommer hem från jobbet och lådsas att han inte vet vart hon är:)

Kommer både husse och matte hem och husse går in först genom dörren missar hon helt att han kommit hem. hon låter honom gå in utan att ens titta på honom för att titta om jag kommer in efter honom:) då är de hopp och pusskalas:D

Jag ställer ut Jenna ganska så mkt men har bara varit inoffare (eftersom vi ställt i valpklass innan) Nu har vi gått upp i Junior och om en vecka gör vi debut:)

Vi har äntligen kommit in en unghundskurs, (vi missade valpkursen. hon fick inte vara med, hon var 2 v för ung) genom denna kursen och lite annat ska vi försöka komma på vad vi tycker om. antagligen blir de nog lydnad, agility och kanske freestyle. Utställning kommer alltid finnas med vid sidan om:D

Om ni vill veta något mer om mej eller Jenna så är det bara att fråga:)

Ha en trevlig helg allihopa:D

Starfall
2010-10-01 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Mitt namn är Caroline och jag bor mitt i Smålands djupaste skogar tillsammans med mamma, pappa, lillebrorsan och djuren. Jag är utbildad florist men efter att ha varit arbetslös ett år valde jag att byta inriktning. Därför sökte jag till omvårdnadsprogrammet och kom in så nu läser jag till undersköterska. Väldigt mycket plugg men det verkar fungera bra:) På fritiden umgås jag med djuren, fotograferar och jag spelar även gitarr mycket. Försöker lära mig att spela i arpeggio men det är lättare sagt än gjort;)
Tänkte presentera mina 3 shelties:

**Hightime Sweet Talking Frankie "Frankie"
**Frankie är en sheltiekille på 4 år som älskar allt och alla. Han är tvärt emot vad som ofta sägs om denna ras otroligt social mot främmande människor, vilket är ganska jobbigt ibland då vi tränar. Frankie tycker att när någon ny person är i närheten måste han ju springa och ge all sin kärlek och då hör han inte sin mattes rop. Nåja, tur att han är glad att träffa folk i alla fall;) Förutom människor älskar Frankie agility, att springa lös i skogen och att ligga i mattes knä. Frankie är en äkta kelis som verkligen njuter till 100% när han blir kliad på magen då han ligger i knäet. Jag och Frankie har gått 3 kurser tillsammans: valpkurs, allmänlydnad samt agility klass 1. Just agilityn har varit problem med eftersom han blivit alltför distraherad av tikar och därför inte kunnat fokusera på träningen. Nu är ha kastrerad för ett par veckor sedan så vi får hoppas att hans hormoner lugnar ner sig om några månader. Tanken är att vi framöver ska gå en fortsättningskurs i agility för att kunna börja tävla. Jag känner att jag som hundförare behöver lära mig mer, det är inte Frankie som förstår dåligt utan jag som visar vad han ska göra alltför otydligt. Men det ska det bli ändring på;) Frankie är frisk och kry, har u.a på ögonen och HD grad A. Det känns skönt att veta att höfterna är bra så de inte överbelastas vid träning.

**Hightime Good Looking Wayne "Love"
**Love är en hårboll på snart 2 år. Han är i färgen guldsobel och är charmig med sina vita strån på höften. De hårstråna ska inte vara där men vad gör det när det är gulligt hehe;) Love är ganska lättirriterad när det gäller andra hundar och han verkligen avskyr bruna pudlar. Förstår inte varför just bruna pudlar och inte svarta. Love gillar inte heller alla människor, i allafall inte på samma sätt som Frankie. Det finns vissa personer som Love avskyr men som jag tycker är jättetrevliga så det är inte att han läser av mig. Love har gått en grundkurs och förhoppningsvis ska jag gå en allmänlydnadskurs med honom i vår. Det behövs verkligen, han är hemskt trotsig! Om han märker att jag vill att han ska göra en viss sak så vägrar han. Och om han blir sur på mig på morgonen om jag inte kommer ur sängen inom 2 minuter efter att han slickat mig i ansiktet blir han jättetjurig och reagerar med att inte göra sina behov förrän på kvällen. Trots är vad det är! Men förhoppningsvis kommer han väl ur trotsåldern någon gång.
Love har tyvärr kraftig CRD och jag tror att han har svårt att bedöma avstånd korrekt för det händer ofta att han springer in i saker och klantar sig då han ska gå i trappor. Eller också är han bara klantig av naturen. Han kanske är lik mig hehe;)
I vår ska Love kastreras och HD-röntgas.

**Hightime Hot And Spicy "Kazper"
**Kazper är en liten busunge på snart 1 år. Han är ganska lättskrämd (dvs blir rädd för plötsliga ljud) men samtidigt är han ett riktigt litet odjur som älskar att jaga mina fötter. Kazper är också rätt liten, "bara" 35cm hög. Han är i alla fall liten om man jämför med Frankie och Love som är 41cm resp. 40 cm höga. Lilla Kazper är enormt kelig och även frusen av sig. Varje morgon då jag vaknar ligger han under mitt täcke nämligen! Egentligen hade jag bestämt mig för att aldrig ha hundar i sängen men jag kan bara inte motstå mina underbara vovvar när de ligger hos mig alla tre. Kazper har gått en valpkurs men eftersom han är ultra-extremt bilsjuk fick vi hoppa av. Hundklubben är ju 4 mil bort och den resan var hemskt jobbig för honom som inte ens klarar 1 minut i bil utan att kräkas. Stackarn Rynkar på näsan Nu håller vi på för fullt och tränar bilåkning med rolig aktivitet efter men än så länge ser jag ingen förbättring tyvärr. Men skam den som ger sig… Kazper är u.a på ögonen och i vår-sommar någon gång ska han kastreras och Hd-röntgas. Tanken är att jag och Kazper ska börja med agility så småning om. Men först måste vi få bort bilsjukan.

Nu ska jag ta en hundpromenad innan idol börjar.

Ha en trevlig kväll alla!

Kramar

Annons:
Smultronbarn
2011-01-02 23:01
#14

Hej har inte så mycket för mig i dag och såg att jag inte har presenterat mig Förvånad

Karolina heter jag och är 20 år (Smultronbarn). Jag är uppvuxen med shelties här i småland men vi har inte haft någon själva föräns jag bestämde mig för att inte gå gymnasiet. Då började mamma på med att skälla på mig: Skulle inte vi skaffa en hund till dig? Och då blev det fart på pluggeriet. Reglerna löd: ska du ha en hund så ska du gå på hundgymnasiet. Eftersom mamma visste att jag alltid har velat gå där.
Helt plötsligt kom det in en Leonberger in i mitt liv.
2:a året blev hon sjuk och var tvungen att vila i ca 20-30 dagar, vilket är typ hela höstterminen. Ja då pratade vi i familjen massor och vi bestämde oss att jag skulle köpa mig min alldeles egna Sheltie (velade mellan sheltie och Berger des pyrénées). Så jag jobbade hela sommaren till en urkass lön men fick ihop mina tusen tusen kronor och jag begav mig till den uppfödaren som verkade snällast. Visste faktiskt inget om hene innan. Då jag berättade att jag inte visste om hon var rätt uppfödare för mig, ville jag inte lova att jag skulle köpa en valp - vilket hon tyckte var ärligt och bra. Sen bjöd hon mig över på fika och jag var fast vid henne och hundarna. Hon var de 6 kenneln jag ringde och mailade till.

Leonbergen har varit min testkanin i precis alla sporter ni kan tänka er och all bus vi har kommit på. Det som har varit svårt att träna in, testade jag på Sheltien Tuva först för att se hur jag skulle göra då hjärnan var tom på idéer.

Sen tog jag studenten och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Sökte däför in på en hundföretagande-utbildning. Eftersom jag gillar hundsjukvårt, projektarbeten, träna hund mm mm. Och allt det fick jag igen i den nya skolan.
Så nu har jag flyttat till stockholm för att utbilda mig till något bra.

Förhoppningsvis ska jag utbilda mig till instruktör via bhk också.
Sen är min stora dröm att jobba som hundmassör. Så jag ska passa på att utbilda mig till det när jag ändå är i huvudstaden - staden där allt är möjligt. Haha.

Just det, sen ringde min uppfödare och berättade om en lite tik jag har träffat då hon var mindre, och då var jag redan förtjust i henne.
Jaha, tänkte jag vem kan det vara?
Och så kom Tant blå in i mitt liv.
och medan jag var i stockholm med sheltiesarna skaffade sig pappa en till leonberger. Hoppla, så nu har vi 4 hundar.

Oj lite långt ska bara berätta kort om hundarna också :D

Leyia
Kom till oss som 1 åring. Leonberger, 5 år. Kan det mesta och vi borde tävla för vi kan komma långt (skryt skryt)
Men jag vågar inte då man hinner tänka på lydnadstävlingaran, de är så sjukt långa! Usch och blä. En dag kanske.

Gemma
Pappas leonberger, kom till oss i november, 3 år. Men det är förståss jag som tränar henne. Pappa är av den typen som tror de föds med kunskap. Visst han kan och är duktig, men han orkar inte repetera och traggla vilket hunden behöver för att komma ihåg och verkligen kunna kommandot.

Tuva-Brun
Min första alldeles egna hund. Sheltien. 3 år. Köpt som valp. Lite för rädd pga en olycka med folk som inte fattar att man inte ska klappa andras hundar. Annars en arbetsnarkoman. Tävlar i agility. Där hinner jag inte tänka.

Pocahontas - Blå
Kom i augusti till mig, sheltie, 3år. Är som en känguru och pussas i hoppen. Har mer energi att visa än Tuva då Tuva har lärt sig att slå på och av sin "vilja".
Poca vill hela tiden, och vi försöker det är bara jätte svårt att koncentrera sig. Vi tränar mest the basics och smått med agility. Har tävlat en gång på en liten tävling - ja vi tog oss runt med nosen i backen men med fart.

Kika in på vattensafir.wordpress.com för bilder då jag inte har några tillgängliga just nu. :)

Cocos82
2011-01-02 23:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Mitt namn är Malin, är 28 år och jag bor i ett litet hus vid Vänern. Driver en egen webb & reklambyrå så mycket tid går åt till företaget. Alla annan ledig tid går åt till min sheltietjej. Jag har min första Sheltie, det är min första hund överhuvudtaget. Stormtrivs som hundägare och kan inte tänka mig ett liv utan en kompis vid min sida.

Bell: Hon är nu 1 år och 4 månader. Bell har varit hos mig sedan hon var 5 månader gammal. Hon har precis frisknat till efter en slipped tendon (sheltiehäl) med oturliga efterföljande komplikationer. Så alla ni som vill veta mer som sheltiehäl är det bara att fråga mig. Jag vet det mesta nu efter den här resan.

Bell är en nyfiken studsboll med mycket spring i benen. Inte rädd för nått men lite reserverad mot främlingar. Men har hon träffat dem några gånger sitter hon mer än gärna i knät. Väldigt intelligent och följsam, älskar att träna och röra på sig. Speciellt om det innebär att man får springa fort fort!

Om det inte händer nått speciellt sitter hon gärna i mitt knä eller ligger tätt intill för att få lite gos och mys.

Vi har gått valpkurs, personspår och kantarellsök. Kommer bli fler kurser nu när hon äntligen är frisk igen. :)

Vi tränar lydnad, spår, agility och freestyle. Ingen tävling för vår del än. Vi får se om det hinns med eller inte så småningom.

Besök oss gärna på sheltienbell.wordpress.com.

medde
2011-03-02 21:19
#16

Hittade på den här trevliga tråden. Kika gärna igenom den så kommer ni finna mycket trevligt att läsa samt många fina bilder.

Lite förhoppning att det även inkommer lite nya inlägg

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
2011-03-03 10:58
#17

Jag tycker det är jättekul att läsa om er andra medlemmar och era hundar Glad

Och jag ändrade lite i min presentation längre upp… Där hade jag skrivit att Kazper var "snart 1 månad" gammal. Men det skulle ju såklart stå "snart 1 år gammal". Men nu är det ändrat ;)

TheLook
2011-03-18 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hej!

Jag är ny här och också ny Sheltie ägare! Har en liten kennel med BC så jag har 5 hundar, 4 BC och nu också en liten Sheltie. I familjen finns också jakthundar (jämthundar, Tyskt jaktterrier). Vi har också får.

Jag tävlar aktivt med mina hundar inom Vallning, Lydnad och Agility, började tävla med hund 1999 sedan har det bara fortsatt.

Min lilla Sheltie då heter Zarvo's Go fore "The Look" eller Joline som hon kallas här hemma hon kommer från Danmark och är född i början på 2011. En väldigt glad och härlig liten krabat.

Sedan mina BC är min äldsta född nov-03 hon har 1:a pris i Elitlydnad, Godkänd vallhund, tävlar agilityklass 3 osv. Sedan har jag en tik född Jan-07 henne tävlar jag i vallning hon har deltagit UnghundsCupen och FårforCup bla. Men har också gjort några agility tävlingar och har två pinnar. Min enda hane född nov-08 är Godkänd vallhund och det är honom jag tänkt sattsa på med vallningen i år. Han har 1:a pris lydnadsklass 1. Min yngsta BC är född April-09 hon är Godkänd vallhund men det har blivit mest lydnad med henne hon har LP1 och 2 och 1:a pris i lydnadsklass 3. Tanken är att även hon skall komma ut och tävla endel vallning i år.

Ja det var lite om min flock, jag har stora mål för min lilla Sheltie tjej och hoppas vi kommer komma ut på tävlingplanerna i slutet av året.

Läs mer om Joline här:

www.kennelthelook.se/sheltie.htm

Och om mina BC här:

www.kennelthelook.se

Ressu
2011-03-18 13:59
#19

#18 Hejsan och välkommen hit! Hoppas du kommer att trivas här hos oss och är det något du undrar över så hojta till så hjälper någon av medarbetarna eller sajtvärden dej Glad.

Vilken fin liten krabat Joline är =) Jättefin!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

medde
2011-03-20 12:33
#20

#18 Hjärtligt välkommen

Mvh medde / Sajtvärd

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
emma93
2011-03-20 17:30
#21

#18 Välkommen!

Starfall
2011-03-20 21:59
#22

Välkommen hit, The Look! Hoppas du kommer trivas här hos oss Skrattande

Michaela-N
2011-04-08 22:30
#23

Kan väl ta och passa på här med, är mest tyst och läser runt lite, men ja ja Glad

Jag heter Michaela, jag har en liten papillon/yorkshireterrierhane på snart ett år som vi kallar Hugo. En liten vilding hehe Glad

Vi tänkte skaffa sheltie först, men mamma ville inte ha den tjocka pälsen, och så ville hon inte ha sheltiens nervösa sida. (Nej, ni behöver inte kommentera att det är individuellt och att man kan träna bort det, tror ni inte att jag redan testat det? Tungan ute) Men vi fick iaf världens underbaraste hund, han är supercool och jättevild, tror han blir super sen när vi ska köra agility i sommar Glad

Så jag ångrar inte att jag valde honom istället för sheltie, en sheltie skaffar jag mig väl helt enkelt när jag blir äldre Glad

Emaljoh4
2011-04-09 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Tjock päls är väl individuellt också, tikar har mindre päls än hanar. Kolla på min tik t.ex, skulle inte kalla att hon har tjock päls

Hon har lite ful mun på bilden, hon åt nåt precis, hahaha

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

emma93
2011-04-09 10:14
#25

Välkommen Michaela-N!

/emma93

Ronja06
2011-04-09 15:58
#26

Haha oj. Har totalt glömt att presentera mig själv här. ;) Jag heter Emelie och är drygt 18 år gammal. Pluggar andra året på gymnasiet inriktning samhäll it/media. Familjen köpte sin första hund i början av 2003, en polsk vallhund. Sigge bor idag hos min pappa som glad pensionär. 2006 drog hunderiet igång "på riktigt" för mig när jag och mamma köpte en sheltie tillsammans. Sedan har det helt enkelt rullat på med kurser och föreläsningar inom allt som har med hund att göra! Idag sitter jag som sekreterare i Sveriges största hundungdomsklubb - Göteborg s HU. Och har sedan 2009 hållt i agilitykurser där. Jag deltar på mängder med uppvisningar med hundarna, och några större evangemang är på göteborgs kulturkalas, MyDog och Scandinavium (Gbg horse show). Tävlar även en hel del runt om i Sverige. Utöver hundar och hundsport är jag även fotograf. Ronja, Coffeebean's Absolute Cute: (född 2006) är min första sheltie. Ett trefärgat matvrak utan dess like! Har alltid varit en osäker och lättstressad liten dam, men efter mycket träning har vi äntligen sett ljuset i tunneln. Olyckligtvis var Ronja mycket dålig hela 2010, vilket påverkat vår träning och tävling en del. Vi tävlar i Agilityklass 2 (2 pinnar) och i hoppklass 3. Hon har 1:à pris i LK1 och HP på utställning officiellt. Viggo, Belgerdunord's Little Crow (född 2008) är min första helt egna sheltie. En äkta racerråtta och för mig den mest ultimata sheltien man kan tänka sig! Stabil, arbetsnarkoman, stort föremålsintresse, lättlärd och miljöstark. Har en välmonterad on/off knapp. Agilityn är Viggos stora passion, och han ger alltid 110 % både på träning som på tävling. Han är en av de snabbaste small sheltisarna jag någonsin har stött på, och resultaten talar för sig. Hitils har lillen enbart klassvinster i bagaget. Viggo tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 1 (2 pinnar) utöver det blev vi KM mästare i GHU 2010, och även utnämnd till årets agilityungdom 2010 av Sveriges Hundungdom. I början av Maj iår ska jag även hämta hem min lilla border collie valp Yim! Vi har även hemsida/blogg: http://www.hundliv.webb.se

Mvh Emelie Förlägen

Ressu
2011-10-02 16:24
#27

Hoppas flera medlemmar vill skriva en liten rad som sej själv och sin hund =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

Annons:
bblomquist
2011-10-02 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Okay då är jag väl också med på dehär ;). 

Jag heter Linnèa och bor på Gotland i Visby med min egna sheltie Shiro och min mamma!
Hundintresset har alltid legat nära inpå hjärtat, det intressed har jag väl antagligen ärvt av min bortgågna pappa, som älskade alla djur och hade haft massor med hundar i sina dar.

Jag är född 96, vilket betyder att jag nu i vinter ska välja gymnasiet, valet är självklart att jag vill gå på hundgymnasium, Och jag har tänkr mycket på att flytta eller bo kvar verkligen, Då det finns en hundgymnasium här på ön så är det en stor fördel för mig ifall jag inte känner mig redo att flytta.. Tror dock det lutar emot att bo kvar på ön. Dock har inte hundgymnasiet här de resurser som de flesta hundgymnasium har.. dvs Agilityplaner, träningsplaner och sådana saker.

Skulle ju vara gött att flytta hemifrån, men vi får se hur de blir ;).
Jag är annars en glad, sprallig och pratglad tös full av energi och glädje.
Min allra bästa vän är min hund.

Topshell's You Light Up Heaven, kallad Shiro här hemma!  

Det är min första hund, född 110414. En liten Sobel.
Eller ska jag säga stor? Han är alldeles förs tor inom utställningsvärlden, endå gillar jag att ställa honom ;).
Han väger just nu 8,1 kg och är 5,5 månader gammal, impressive, huh?-
Vi har tränat en hel del, och jag anser min pojk som duktigt. Jag är sjukt nöjd med honom! Han har precis det som jag vill ha.
Energi, glädje och träningsvilja!
Vi ska satsa på Agilityn senare i livet, när han växt till sig lite.

Jag ser Shiro som min experiment hund, vill när jag känner mig redo skaffa min en riktigt Agillity hund som jag vill satsa gärnet på.
Såklart vill jag satsa med Shiro med, men tänker inte sätta så höga krav på min pojk.
Hans svaghet är att han är väldigt skällig och uppmärsamhets krävande. Det går mig riktigt på nerverna..

Kitten86
2011-10-03 09:54
#29

#28
Får man fråga hur hög din pojke är?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Skyress
2011-10-03 10:43
#30

Diablo som vi kallar honom är trefärgad (lilla bilden). Han fyllde 1 år 17 Juli, är mätt till 37 hög, väger 5,9 kg, fulltandad, ingen tandsten, ögon ua som valp, har naturligt vippade öron.  Diablo är utställd som valp på kennelklubben och blev BIR, på en brukshundklubb och blev BIR men det är på inoff. utställningar som inte registreras. Diablo är utställd officiellt Nationellt och blev Excellent  och i konkurrent klass 3:a. Sedan utställd officiellt Internationellt och fick Very Good. Då ska man väl också tillägga att pälsen rasade av honom. Nu har han fällt av sig allt och har börjat fluffa på sig igen så smått hoppas på att han är fullpälsad till 2012 då vi tänkter ställa ut honom igen. Det är min son som är 12 år som visar Diablo på utställningarna. Han tänkter säger att han ska bli antingen veterinär eller åklagare och ska  bl a starta en kennel när han fyller 18. Nu letar vi efter en sobel tik för bl a sällskap, avel och utställning.

Vi bor på landet ca 50 meter till urskogen det finns varg och björn i skogen. Vi hade för några år sedan en älgfamilj som låg nedanför ett av äppelträden, när vi kom hem efter att vi varit och handlat. Numera är tomten inhängnad och elvajer dragen runt om på utsidan av staketet eftersom vi hade vildsvin på tomten förra året och de bökade upp ganska mycket.

I våran familj finns också 4 stycken katter, den ena är 8 år, den andra är 6 år och två på 3 år. De är blandraser allihop, ena hanen som är 3 är långhårig  (skogis i honom), den äldsta katten är svart korthårig hane, 6 åringen är en helvit honkatt och den andra 3 åringen har siames i sig han är brunmaskad. De två äldsta katterna är utekatter men de två yngre är mer lata och vill ligga inne hela dagarna. Långhåriga katten tror han är en hund och är Diablos kompis de busar och leker med varandra, på ett bussigt sätt.

Jag är 50+ en s k gammal mamma, jobbat som bl a undersköterska, dipl hästmassör, administratör, lärare i både grundskola och gymnasium i flera år.

Sofiatinnert
2011-10-03 11:46
#31

Sofia herer jag 23 år gammal gift sedan 1,5år tillbaka. Har ett mycket stort djurintresse är utbildad djurvårdare och har bla en liten kattuppfödning av ocicat =) just nu går jag på komvux för att jag ska skola om mig till gymnasielärare =) När jag inte håller på med mina djur eller pluggar så sitter jag en hel del vid datorn =) jag e lite av ett prylfreak gillar att ha det senaste när det gäller datorer telefoner mm men min plånbok gillar väll inte det lika mycket =)

Moorwood Belong in Fashion: Kallas Pixie här hemma hon är 6 månader och ett riktigt yrväder. Hon är en tuff och mycket självständig dam som vet vad hon vill ibland undrar jag om det e en terrier haha. Vi får se vad framtiden har för oss än så länge är det bara vardagslydnad som gäller.

http://beautywithsofia.wordpress.com/

[Clifford & Dizzy]
2012-01-26 18:46
#32

Hejsan ny här så jag lägger till min (vår) presentation.

Johanna heter jag och bor med man, två barn (12 och 2,5 år) tre katter, tre marsvin, en dalmatiner och sedan nyförvärvärvet en 10 månaders sheltie tik som vi kallar Dizzy i Mälardalen.

Dizzy är en busig lite tjej som gärna vallar mina ben på promenaden - när hon nu inte vallar dalmatinern Clifford - dock har hon märkt att hon _aldrig_ kommer upp i samma hastighet som honom i skogen Flört.

Dizzy är en omplacering som var tänkt för avel men som blivit lite högre än beräknat, hon är ca 40 cm i dagsläget. Vilket passar oss som hand i hansken Glad.

Dizzy (som inte var kattvan) blev på mindre än en vecka bästis med katten Smilla som är två månader ynger än Dizzy och de två leker nu fint tillsammans.

Cassii
2012-01-26 19:12
#33

#32 Välkommen!

Har totalt missat denna tråd! Klantigt av mig Flört

Jag heter iallafall Cassandra, men avskyr mitt namn så blir oftast kallad för "Cassi" eftersom att jag tycker det är finare och passar mig själv bättre. Just nu läser jag Stylist linjen efter att redan bytt en gång. Till hösten blir det dock ett hundgymnasium! Högst upp på listan ligger "Forshagaakademin". Jag är väl en helt vanlig hundgalen tonåring, som älskar att träna med mina hundgalna vänner. All träning är lika rolig, tycker jag. Längtar till nr 2 eller 3 kommer, så det blir ännu mer träning! Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med, men något med hund iallafall.

Hollyofhazel "Lexie"

Om en vecka (exakt) blir lexie ett år! Har haft henne väldigt länge känns det som, fast det bara är lite mer än 8 månader. Lexie är en helt underbar sheltie och jag har inte kunnat önska mig mer hos en hund. Hon har de egenskaper som jag vill, dock ska vi träna på att gå fram till folk som vill hälsa. Barn går jätte bra, då studsar hon upp på de och pussar massa i ansiktet. Haha, hon är halvt galen, precis som jag då.. Så vi passar varandra väldigt bra.

Första gången jag var på besök och skulle välja valp, så var lexie den första som sprang fram till mig och även stannade hos mig, kom tillbaka för att checka läget med mig efter att ha busat med syskonen. Andra gången följde min mamma med och då sprang lexie rakt upp i famnen på mig (igen!) och resten av valparna sprang till min mamma. Så ja hon valde mig!

Från första dagen sen jag fick hem henne så har hon tytt sig mest tll mig, innan vi började träna osv.. Så det finns nog ett magiskt band där emellan, hon är runt fyra (när jag brukar komma hem) väldigt orolig, hon vet att jag ska komma närsomhelt. Sen möts man av en hund som skriker, hoppar och pussas. Ja, världens bästa lexie!

Mer om oss finns på bloggen som finns i min signatur! Glad


MelliPirelli
2012-01-26 21:53
#34

Skriver om oss imorgon! Glad

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Annons:
[Malin3033]
2012-01-27 09:02
#35

#34 säger som du! Cool

Upp till toppen
Annons: