Annons:
Etikettvåra-andra-husdjur
Läst 8140 ggr
CarolineO
5/16/08, 3:27 PM

Akut omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag skulle behöva hitta ett hem till en hund…
(Om ni undrar varför jag skriver detta, så är jag djurskyddsombud i Skåne och hjälper bl.a. till med omplaceringar)

En tik, labbe/collie på 9 månader. Behöver nytt hem, helst idag…
Mamman i familjen jobbar borta i veckorna och kommer bara hem på helgerna. Hon har nu utvecklat en stark allergi mot hunden, så hunden skulle behöva bort idag innan hon kommer hem!

Vet ni ngn i Skåne eller inte så långt ifrån som söker hund?

Kontakta mig snarast på   0708-604380 om ngn kan ta hand om henne!!

Om inte annat, så tillfälligt tills vi hittat ett permanent hem till henne!

Annons:
Jojsan
5/16/08, 4:57 PM
#1

Hon var jättefin.. Lycka till med att hitta ett hem åt henne!

vanessa
5/17/08, 2:12 AM
#2

En riktig sötnos, kollar du andra ställen också. Annonsera överallt. Både på nätet och med lappar i affärer samt lokaltidningar. Det brukar nappa då. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

CarolineO
5/17/08, 2:38 AM
#3

Ahh, har visst missat att fylla i här… har ju detta inlägget på några sajter här på ifokus…    Fick reda på av uppfödaren att han skrivit fel i mailet i all hast, det är en hane, inte en tik…

Jennifer89
5/17/08, 2:52 PM
#4

ååh så söt :)

medde
5/17/08, 2:55 PM
#5

Hur har det gått för hunden? Undrar som detta skulle ske över dagen. Hoppas det ordnat sig för den fina killen,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
5/17/08, 4:05 PM
#6

Han är verkligen jätte fin! Hoppas att han får ett fint hem.

Jag tror att min moster skulle ha varit intresserad utav denna hund, men de har nyligen (eller rättare sagt i februari) köpt en valp till familjen. Och nu har de fyra hundar och har inga planer på någon mer hund på ett tag. Tyvärr.

Mvh Emelie Förlägen

Annons:
Ellenfyrkant
5/17/08, 6:49 PM
#7

Åh guud vilken sötnos (: Tyvärr kan inte jag ta henne ;/

Mvh Ellenfyrkant

CarolineO
5/19/08, 10:36 AM
#8

Hej!
Det akuta löstes genom att mamman stannade kvar på arbetsorten över helgen, de hade visst en del att göra…
Sen har jag hittat ett jourhem som kan ta hand om honom sålänge om inget permanent hem hittas innan helgen som kommer… Men det bästa vore ju om man hittade ett permanent hem direkt…

CarolineO
5/28/08, 12:12 PM
#9

Tänkte bara uppdatera er om hur det går =0)

Jag har hittat en ägare till honom nu, så ikväll ska jag köra till Malmö direkt efter jobbet och hämta honom. Sen kör jag vidare till Trelleborg och lämnar honom hos hans nya familj    =0)
Tjohoooo!!

Förresten!
Om ngn kan tänka sig att vara jourhem till ett djur i framtiden, eller hjälpa till på annat vis, så kan ni väl höra av er till mig?
Jag hjälper till med omplaceringar i hela landet, så det är inget problem om man inte bor i Skåne.

Annat man kan hjälpa till med är t.ex. transport av djuren som omplaceras etc.

Säg till mig så får ni veta mer!

medde
5/28/08, 1:31 PM
#10

Toppen att höra vovven fått ett nytt hem. Vi önskar den alla lycka till! Pm:ar dig

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: