Annons:
Etikettartikelarkiv
Läst 2896 ggr
Mi-ck-an
2007-09-19 20:03

Icey =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej!

Nu är det så att jag har Skit tråkigt, åh då menar jag det ^^, Så jag tänkte att jag kunde skriva en liten artikel  i Forumet… Men vad? Så jag bestämmde mig att jag kunde skriva om East Field Street Bombay "Icey" lite =)

Det hela började med att jag hade nyss kommit hem från Trysil (Jag var där med skolan) Och mamma skulle möta mig med Ollie (våran andra hund) vid skolan. Vi gick en bit och så plötsligt säger mamma till mig: "Vet du vad vi ska få?" Jag fatta ju ingenting, för jag var så trött efter två dagar i Trysil. Mamma log åt mig… men jag fatta ju ingenting fortfarande. Senare när vi kom hem, så kom syrran till mig och sa: "Mickan, vi ska få en hund"! Först blev jag stum och bara gapade, jag trodde först inte mina öron. Men det var sant! Vi skulle få en till dunboll =D jag fick ju natuligtvis inte se honom förens vi skulle hämta honom (det var ungefär 2 veckor kvar tills vi skulle hämta honom) Så jag fick bara höra med öronen hur han såg ut, men jag var ju ändå glad =) Sedan 2 veckor senare hämtade mamma Icey, som då han skulle heta. När mamma steg in i huset, så vart ju inte Ollie glad över att det kom hem en till hund i huset. Men det var bara och säga till att den här lilla saken ska bo hos oss. Det första jag såg när mamma gick in genom dörren var att jag såg en sådan fin och gullig hund! Jaa, det var det finaste jag har sett i mitt liv!! ^^

Lite fakta om gullet!

Namn; East Field Street Bombay "Icey" BLM

Född: 29/11 2006

Mor: Madmax Blueberry Pie "Mysan" BLM

Far: Mellsjöhögda's Mountain Storm "Hugo" TRF

Bild:

jag la in en bild på Icey jämt några dagar efter vi hade fått honom. Han är då 8 veckor och 4 dagar på ett ungefär.

Mvh Mi-ck-an =)

Annons:
Mi-ck-an
2007-09-19 20:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild:

En bild på när Ollie och Icey Sov ^^ Dom var nästan bästa vänner här.

Mi-ck-an
2007-09-19 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild:

9 veckor gammal. Han är ute i snön.

Mi-ck-an
2007-09-19 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild:

Jaa, så här kan det gå när man är nyfiken och vill titta över allt =/ Usch, jag tyckte synn om honom… det där förbaskade jippset satt ju inte som det skulle, det åkte ner hela tiden.

14 veckor gammal.

Mi-ck-an
2007-09-19 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bild:

16 veckor gammal och har bytt ut jippset mot skruvar. Fick skruva in 5 skruvar. Han mår som en prins nu.. nästan då ^^

Mi-ck-an
2007-09-19 20:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bild:

Nu äntligen har skruvarna tagits bort. det läkte efter 3 veckor. Nästan rekord ^^

Mi-ck-an
2007-09-19 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bild:

Sista bilden. 9 månader och är busigt som jag vet inte vad xD Det är den goaste hund jag vet! Fast han har gått i genom en hel del.

Mvh Mi-ck-an =)

Annons:
Saras87
2007-09-19 20:22
#7

Åh så söt han är. Bara smälter av de blåa sheltisarna. Verkligen charmiga är dem :)

medde
2007-09-19 20:57
#8

Väldigt bra att du hadde tråkigt. Av den tiden vart det en jättefin tråd om Icey, väldigt kul att läsa samt att få se dessa fina bilder på denna snygga hund!, Vad hände då han gipsades?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mi-ck-an
2007-09-19 21:50
#9

Joo, det var så att mamma har en tränings grej, jag vet inte vad det heter, men man ska hänga i den (man sätter fast den på en dörr) Han var ju så nyfiken och så, så rätt som det var så hamna han under mamma.. Men han hade en sånn tur! Hade mamma hamna på hans rygg så.. Jaa, inte bra. Men så han vart gipsad, men det funka inte så bra, för det åkte ner hela tiden, så det läkte inte. Men när han hade gått med det i en vecka så fick han 5 skruvar i benet i stället. Och det var mkt mkt mkt bättre =)

medde
2007-09-19 21:55
#10

Han hadde tur i oturen då, men vad skönt att allt vart bra till slut.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

fliza
2007-09-20 22:39
#11

Vilka ögon. SmälterRäcka ut tungan

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Upp till toppen
Annons: