Annons:
Etikettberättelser
Läst 3237 ggr
ziggy 57
10/12/12, 8:56 AM

Minisheltis

Min lilla Ziggy kommer att förbli en minisheltis tror jag har är 7 månader och tro det eller ej så är han bara 29 hög än så länge. Men han växer ju fortfarande. Han var liten från första början men jag bara älskade honom när jag var o tittade på honom. Men förra sheltis som blev 15 år var 39 hög men det kommer inte lilla Ziggy i närheten av. Men min förhoppning är att han kanske bli 31-32 fortsättning följer.

Men jag är så lycklig o stolt över denna lilla krabat han utvecklas varje dag med nya hyss och är väldigt intresserad av att lära sig nya saker.

Vi har nu snart gått klart valpkursen hos Johan på Fria hundar och hoppar direkt på fortsättningskursen och vi är så glada att vi kom med på dessa kurser som har varit så lärorika och omväxlande.

Anne

Annons:
Ressu
10/12/12, 10:23 AM
#1

Min äldsta låg på 31,5cm då vi börja tävla. Numera vid pensionärålder så är han bara 30,5cm hög =) Sheltien är en av få som tävlar i alla 3 höjdklasser i agilityn…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

 

_Wilma
10/12/12, 4:14 PM
#2

Sheltiens storlek spelar väl egentligen inte stor roll (förutom på utställningar).

Min Wilma är inte heller så stor, 32 cm i mankhöjd, men också väldigt pigg och intresserad av att lära sig saker. Just nu gå vi på rallylydnadskurs (en gång i veckan). Det är kul och bra att få tillfälle att träffa andra hundar. Och så får man en del tips på bra träning…

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
10/12/12, 9:30 PM
#3

Jadu, en jämförelse jag kan dra är att beckibus här inne hade en sheltie tik som nog inte var mer än 29-30 cm och min är hela 47 cm, så visst diffar rasen en hel del Tungan ute

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Highonbluetomorrows]
10/12/12, 11:46 PM
#4

Kan du inte lägga in en bild på Ziggy där det syns hur liten han är? Det är ju papillonstorlek. Måste se jättegullig ut :)

ziggy 57
10/13/12, 7:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer lite bilder på Ziggy från valp till nu

ziggy 57
10/13/12, 7:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer en till på Ziggy som valp

Annons:
ziggy 57
10/13/12, 7:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och så här ser han ut idag min älsade mini Ziggy 29 cm vid 7 månader

sheltiesarna
10/13/12, 8:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min lilla Lea är 28 cm :)

_Wilma
10/13/12, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Wilma träffade en look-a-like-sheltie som t o m var något mindre på ett sheltieläger i somras…  Glad

Sajtvärd på Sheltie IFokus

ziggy 57
10/13/12, 11:10 AM
#10

Oj va mysigt var har du varit på sheltieläger någonstans? jag är väldigt intresserad av sånt.

_Wilma
10/13/12, 1:43 PM
#11

Sheltielägret var på Karlstad brukshundklubb, och höll på tre dagar.

Man fick träna och lära sig om agility och freestyle. Wilma har precis börjat träna, så vi lärde oss mycket. Kul och träffa andra som har sheltie.

Lägret brukar återkomma varje år.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Indus1
10/14/12, 8:44 PM
#12

Ziggy är så himla fin! Jag har träffat er på några träffar och jag skulle gärna sno med han hem :) Vad kul att ni går kurs hos Fria hudar. Jag har äntligen börjat där nu också. Vilken dag går ni kursen? Vi börjar nu på Tisdag :)

Yatzi123
10/15/12, 1:19 PM
#13

Vad fin han har blivit sedan vi sågs på Adelsö! 
Yatzi växer o gror här hemma också, skulle skatta han kanske är runt 38-39cm hög just nu, och kommer nog inte växa mer nu :)

Annons:
ziggy 57
10/15/12, 2:03 PM
#14

Hej på Er

Va glad jag är för Era fina svar. Jo jag skall gå sista gången på valpkursen idag. Sen hoppar vi på fortsättningskursen imorgon Tisdag men jag har anmält mig mellan 12-13 tar lite längre lunch då jag har sånt fritt arbete lyckligt nog. Vore kul att träffas någon gång. Vilken tid skall du dit???

Och va kul att höra från Yatzi… Jag har tänkt mycket på Er. Vilken otur Ni hade ibörjan men va kul att det läkt så bra.

Oj då blir han lika hög som min gamla älskade Skip som blev 15 år han var 39…

Ja jag hoppas att jag får se er snart och jag samlar gärna ihop ett glatt gäng så tar vi en promis ute på Lovö

Kram på Er

Indus1
10/15/12, 3:59 PM
#15

Åh vad kul, då går vi samtidigt. Men jag går den med en av mina Huskys. Men jag har med mig Indus i bilen så då kan han få hälsa på Ziggy efter kanske :) Jag och min syster håller på att öppna eget hunddagis så det är perfekt att jag kan smita iväg på lunchen när vovvarna vilar :) Har alltid velat gå kurs hos Johan men det har ju varit svårt med sånna tider mitt på dagen, men nu äntligen :) Fy så kul det ska bli, ses imorgon

ziggy 57
10/15/12, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ja va roligt idag var det som alla portar öppnat sig där uppe regn regn men va gör det när Johan aktiverar oss och hittar på så roliga saker hela tiden då glömmer man regnet . Jag tog en höstbild på väg till kursen på Ziggy. Ses imorgon…

_Wilma
10/15/12, 10:24 PM
#17

#16 Fin bild. Det är vackert med alla fina lönnlöv just nu! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
10/16/12, 7:41 PM
#18

Han ser så cool ut i sina ståöron!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

sheltiesarna
10/28/12, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

#16: Gud så söt han är - och otroligt lik min lill fuffis!

ziggy 57
10/30/12, 1:43 PM
#20

#16. Ja det var verkligen likt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: