Annons:
Etikettdebatt
Läst 1362 ggr
medde
1/6/13, 1:51 PM

En konsekvens av nyårsraketer.

Läser i dag i pressen om en taxfröken vid namn Molly som blev så skrämd av nyårsmällare att då hon i paniken hoppade ned från en 18 meters bro och dog.

Varje nyår är det alltid något som händer omkring våra hundar, lika ledsen varje gång man får läsa nyhter som det här i pressen

Länk till artikel

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Stephanie
1/6/13, 1:58 PM
#1

Har lagt märke till många "försvunnen hund"-bilder på facebook, med hundar som sprungit iväg runt tolvslaget. Visst, det smälls vid andra tider också, men varför i hela fridens namn går man ut med sin hund så sent om den är så rädd!? Skrikandes

Nu vet jag inte vilken tid det var när det där hände dock, och tänker inte anta något heller. Men om hunden är rädd, då släpper man inte ut dom lösa på tomten dagarna runt nyår eftersom folk smäller.

Jag säger inte att folk borde få smälla hur som helst, verkligen inte. Det borde bara få smällas just vid tolvslaget och that's it. MEN nu är det faktiskt folk som smäller andra tider också, och då måste man hålla mer koll på sin hund! Det går inte att släppa ut dom lösa på tomten då Rynkar på näsan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

medde
1/6/13, 2:03 PM
#2

Jag har en av mina som är rent panikslagen av raketer, och här har vi koppeltvång på dom alla då vi är ute under dessa tider. Viket vi än har i dag. Då det händer att några vill smälla av sina kvarvarande raketer.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
1/6/13, 5:00 PM
#3

Läste artikeln tidigare idag, och det är mycket tråkigt det som hänt!

Kan också hålla med att en dag som nyår, när man vet att det kommer att smällas raketer/smällare, så borde man hålla sin hund koplpad under promenader. Speciellt om hunden/arna uppvisat rädsla mot raketer/smällare/skott förut.

Jag och River var ute på promenad runt 17.00-tiden och redan då börjades det smälla raketer. Då bor jag ändå på landet! Men River är ju inte ett dugg skotträdd utan var mer nyfiken på vad det var för något som pågick "därborta"…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

mikkan01
1/6/13, 5:33 PM
#4

Ja, usch…….läste den artikeln tidigare idag och det är helt sjukt ju!!!
Det värsta är ju att här kan dom smälla ända ut i sommaren. Extremt jobbigt, som tur är hundarna inte det minsta rädda…men om dom skulle utveckla rädsla ifall de fick höra på nära håll då?

Ugh…det räcker väl att man får skjuta under nyår….annars är det väl ingen mening med fyrverkerier…..hm

~mikkan

Lilldockan
1/12/13, 5:15 PM
#5

Illa och hämskt.

___________________________
Bäst på iFokus: Barnens, Djurparker, Jedward

Upp till toppen
Annons: