Annons:
Etikettskador
Läst 4225 ggr
EternalWinter
4/18/13, 4:17 PM

Älskade hund..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I tisdagskväll hoppade vår lilla Chase ner ifrån soffan som han alltid gör men denna gång landade han väldigt konstigt. Han skrek och kissade på sig så vi for iväg till Valla Djurklinik som hade jouröppet då detta hände senare på kvällen. 

Vi fick komma in snabbt och Chase fick smärtlinding. Han röntgades och det visade sig att benet var helt av. Han fick en akuttid för operation redan dagen där på. Ingen av oss sov mycket den natten och de följande dagar bestod utav oro och gråt. Igår ringde dom från Valla och sa att operationen hade gått jättebra och att Chase var pigg osv.

Senare på kvällen fick vi ännu ett sms som bekräftade att han mådde bra och att han åt med god aptit..vilket vi alla inte var speciellt förvånade över. Idag (18/04) var vi och hämtade vår lilla hund som nu har 7 skruvar i benet och en stålplatta. 

Det känns skit att han ska behöva gå igenom det här och våra agility planer får vänta ett tag till. Nu återstår månader av rehab och träning för att han ska få tillbaka sin vanliga styrka och vi hoppas & tror att han kommer kunna springa runt som en galning åter igen. 

Nu ligger Chase i sin lilla inhängnad och sover. Vi är så glada att han är hemma hos oss igen, husse kanske mest av alla eftersom han lagt sig i buren med honom och ligger & kramar honom medans de båda sover. 

Älskade Chase. <3

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Annons:
xina10
4/18/13, 6:55 PM
#1

Åhh stackars Chase, men vad skönt att allt ändå gick så bra. Lycka till med er och träningen nu och ge Chase en kram från mig och hälsa krya på dig. ❤️

//Jonnix

Kitten86
4/19/13, 10:37 AM
#2

Stackars liten!! Jag håller tummarna för att allt går bra med rehab och att ni snart är ute på nya äventyr i full fart!

Har han endast skruvar eller ska han gå med gips etc också?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

EternalWinter
4/19/13, 2:17 PM
#3

#1 Han tackar så mycket och är lite piggare idag! =)

#2 Han har 7 skruvar och en stålplatta men inget gips till husses stora förskräckelse..han är väldigt känslig för blod osv så han höll på att svimma när han först såg hans ben och fick lämna rummet.
Vet inte om han kanske får ett lite förband när stygnen är borta? Hoppas på de för de känns så öppet och utsatt sådär..men det måste ju va så av någon anledning.🤔

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

_Wilma
4/19/13, 3:45 PM
#4

Tråkigt att han skadade sig! Men skönt att han är piggare idag!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

[Murvel]
4/19/13, 7:29 PM
#5

Usch det känns som att många shelties drabbas av diverse benbrott/skador på benen hela tiden.. 

Hoppas det läker fint. Stackarn.😕

[Clifford & Dizzy]
4/19/13, 7:34 PM
#6

Hoppas lillkillen mår bättre snart och ni får en bra och snabb läkning/rehabilitering!

🌺

Annons:
Beckibus
4/26/13, 7:44 AM
#7

Nej men usch va hemskt! Stackarn!

Lycka till i framtiden!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kitten86
4/26/13, 9:39 PM
#8

Hur går det för han? Börjar han vänja sig med sitt "nya" ben och så?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[LinaP.]
4/27/13, 4:35 PM
#9

Usch fy stackarn. Hoppas det blir bra snabbt och att han inte saknar att springa och skutta för mycket. Pussa honom från mig och lycka till ❤️

medde
4/27/13, 7:06 PM
#10

Krya.

Undrar som Kitten86 i #8.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EternalWinter
4/28/13, 10:03 PM
#11

Han stödjer på benet bra, haltar till lite ibland. På tisdag ska vi på återbesök och röntga så då får vi veta mer hur det ser ut. Såret läker fint och stygnen ska även tas på tisdag. 

Det är en riktigt utmaning att hålla honom stilla för han är en vääldigt aktiv hund i vanliga fall och just nu får han inte göra någonting, kissa och sen in igen och han börjar bli riktigt uttråkad nu det är frustrerande för oss båda så vi hoppas på goda nyheter.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

medde
4/28/13, 10:42 PM
#12

Men det låter ju som allt går åt rätt håll. Trots allt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[LinaP.]
4/29/13, 6:40 AM
#13

Det går ju alla fall åt rätt håll som medde säger. Hoppas det blir bra snabbt 🌺

Annons:
elsa_2012
4/29/13, 4:18 PM
#14

men oj, jäklar vilken otur han har stackarn,
fy vad tråkig, stackars liten, men skönt att höra att det går åt rätt håll.
BlommaBlommaBlomma

Kitten86
4/29/13, 9:26 PM
#15

Skönt att allt går åt rätt håll. Håller tummarna för återbesöket!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Beckibus
4/29/13, 9:32 PM
#16

Ett tips, jag vet ju vad jag snackar om eftersom att min sheltie bröt benet.

Ge han lite aktiveringsspel, lite godissök och träna typ ögonkontakt. Det gjorde Iza väldigt trött! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

EternalWinter
4/30/13, 10:27 AM
#17

Idag blir det återbesök och vi är spända och nervös & hoppas såklart på goda nyheter! Uppdaterar efter besöket. ❤️

#16 Vilket bra tips! Har ett aktiveringsspel hemma som han ska få köra lite med sen. 🙂

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

medde
4/30/13, 10:56 AM
#18

#17 Håller tummarna allt går bra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EternalWinter
5/6/13, 10:50 AM
#19

Vi var hos vet i onsdags (har inte hunnit skriva för det har varit fullt ös) Men vet. tyckte det kändes bra och han stödjer bra på sitt ben. Vi ska röntga nästa måndag istället. Han har dock lyckats skrapa upp ett sår på sitt brutna ben men längre ner än stygnen satt så tyvärr blev han inte av med tratten utan han fick istället en ännu större tratt än förut, ni som har shelties som haft tratt vet vilka enorma trattar de har. Chase har en strl 25. Så just nu behandlar vi hans sår och de läker riktigt fint. Dom tog bort stygnen också.

Idag ska vi dit i eftermiddag för vårt första sim så det ska bli kul och spännande!

Han var även i sjön och gick lite i vattnet i helgen (på veterinärens förfrågan då han inte vart i vatten innan) och han älskade det men han blev väldigt busig så husse fick bära hem honom igen till Chase stora besvikelse.😐

Vi ska se idag vad sjukgymnasten säger och hur länge hon tror att det kommer dröja innan han kan springa och gå på promenader igen. Vi längtar tills den dagen vi kan ge oss ut i skogen igen alla 4. 🙂

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Kitten86
5/6/13, 8:49 PM
#20

#19
Toppen att höra att det fortsätter gå åt rätt håll. Med simning så kommer han nog vara på banan på nolltid!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
EternalWinter
5/7/13, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vi fick både bra och dåliga nyheter igår. Chase är på bättringsvägen och det är allt som betyder något egentligen. Han har ett genomtramp och hon visade mig 3 olika övningar jag ska göra så ofta jag kan (helst varje timme) så det är tur att sommaren snart är här så jag kan spendera all min tid med hundarna.

Han simmade lite och var inte alls rädd för bassängen! 
Vi får gå 5minuters promenad per dag på mjukt underlag och så nästa vecka kanske två 5 minuters promenader osv. 

Sen frågade hon ifall han är en sällskapshund eller vi gjorde någon aktivitet med honom. Jag köpte Chase med stora drömmar och ambitoner om agility. Efter att tidigare haft 2 hundar som på ett eller annat sätt behövt lägga agilityn på hyllan var jag mycket ivirg. Veterinären sa att han kanske kaanske i framtiden kan köra lite agility på leknivå nångång ibland men att hon avråder mig ifrån det. Det kändes verkligen skit tungt..Jag vet att Chase hade älskat agility men att hans karriär skulle ta slut innan den ens börjat var jag inte beredd på.😕

Men återigen huvudsaken är att han kommer bli bra igen, kunna springa och leka så jag försöker att inte tänka så mycket på det men ledsen blir man ju.

Just nu är vi redo att ge allt för att han ska bli bra! ❤️

(bild från i vintras)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Beckibus
5/7/13, 5:03 PM
#22

Nej vad tråkigt med agilityn. Det värsta är ju när man vet att hunden skulle älska det.

Jag håller tummarna för att ni kan få hålla på lite mer seriös nivå.

Mirakel kan ju ske!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kitten86
5/7/13, 9:07 PM
#23

#21
Det var verkligen tråkiga nyheter när din ambition för er båda var att få hålla på med agility och tävla.

Det är ju som du säger huvudsaken att han lever, är här och kommer bli hel igen. Förhoppningsvis med muskelträning etc så kanske ni kan överträffa allas förväntningar och köra lite agility i framtiden utöver att han ska vara världens bästa sällskapshund!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
5/7/13, 11:18 PM
#24

#21

Tråkigt om han inte skulle kunna träna agility.

Men han kommer bli helt bra, han kommer att kunna springa och leka, och det finns massor med saker som han kommer kunna göra, även andra tävlingsformer som inte är lika påfrestande som agility.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Silverlight
5/20/13, 8:55 PM
#25

Oj, vilken upplevelse!..

Bra att han mår bättre men synd det där med aglilityn. 😐

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

 

 

 

ängsbacka
5/21/13, 10:28 AM
#26

Vilken tur att allt gått bra med honom 👍 Är shelties sköra i sina ben? har precis skaffat en liten sheltie kanske ska jag inte låta honom hoppa upp och ner i soffan? eller in och ur bilen?

EternalWinter
5/21/13, 11:43 AM
#27

Tack så mycket allihop! De tjocka benet som skruvarna sitter i är i stort sätt helt läkt och de smalare benet är på god väg 1-2 veckor trodde veterinären. Vi har kommit igång ordentligt med simmning och jag ska ta simkörkort så vi kan träna även på vinter tid. =)

#26 Jag vet faktiskt inte om dom är mer sköra än andra men Chase hade en väldig otur eftersom att det bara var ett litet hopp men jag skulle råda er till att lyfta ner honom från bilen osv. 👍

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Annons:
Kitten86
5/21/13, 9:09 PM
#28

#26
Skönt att höra att allt fortsätter gå åt rätt håll! Gillar han sin simträning?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

EternalWinter
5/21/13, 9:24 PM
#29

#28 Ja det gör han faktiskt han traskar i poolen utan problem så en riktigt stolt matte här😎 Det blir att simträna i sjön sen i sommar med.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Kitten86
5/22/13, 6:11 PM
#30

#29
Skönt att höra. Då blir ju rehabiliteringen roligare och enklare!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

EternalWinter
5/23/13, 12:46 PM
#31

#30 Det är jätteskönt vi jobbar stenhårt här hemma för att få tillbaka honom på banan igen. =)

Idag har vi varit och simmat samt lärt oss lite massage med. Nu får v gå två stycken 5 minuters promenader samt en 10min promenad om dagen. 🙂

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Beckibus
5/24/13, 7:39 PM
#32

#31 
Blir han trött efter simningen?

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

EternalWinter
5/25/13, 1:05 PM
#33

#32 Nej, tyvärr inte han har väääldigt mycket energi.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

lisinda
5/27/13, 12:33 AM
#34

Nej stackar liten! Den där oron att inte veta vad dom händer är jobbig! Ick känna den i fredags när vi åkte akut in med min ena hund. Men hoppas han bättrar sig snart! :) sänder varma kramar

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Annons:
EternalWinter
5/27/13, 7:22 PM
#35

#34 Ja, det har varit en väldigt jobbig tid men det börjar se ljusare ut och vi jobbar med honom så gott vi kan för att han ska bli bra igen. Hoppas det går bra med din hund! Styrkekramar till er båda =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

lisinda
5/27/13, 8:44 PM
#36

#35 vad bra att allt börjar ordna sig! :) hoppas det fortsätter samma väg. tack så mycket! vi hoppas på det bästa nu att hon ska bli bra

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

EternalWinter
5/29/13, 2:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lägger upp en liten bild på honom som jag tog igår när vi satt ute på gräsmattan. Han har börjat få tillbaka pälsen på sitt ben och sidan. Min fina pojke😍

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Beckibus
5/29/13, 3:31 PM
#38

#37

Aw vad söt han är! Social och passivitetsträning är skitbra till han nu! Tröttar ut han också.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

_Wilma
5/29/13, 4:25 PM
#39

#37

Jättesöt! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Upp till toppen
Annons: