Annons:
Etikettdebatt
Läst 2043 ggr
medde
2013-06-17 11:26

Hund släpades efter bil/ dom i dag

För cirka ett år sedan avled en hund efter ha släpats efter den bil i 4 mil. I dag faller domen i det här fallet, som har varit upp i rätten i Växjö. Blir så förundrad att man verkligen kan glömma man har sin hund fastbunden i dragkroken på sin bil och glömma det, även om man är ilsken i stundens hetta som det verkar vara i detta fall. 

Läs gärna vidare på länken nedan om det hela. Vad tycker du. Fällande dom eller friande?

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Kitten86
2013-06-17 20:36
#1

Jag har jättesvårt att förstå att man verkligen glömt bort att man bundit hunden i bilen. Och sen att verkligen missa alla bilister som viftat och försökt att få bilisten/chauffören att förstå att han har något bakom!!

Jag lider med hunden, så det gör ont i hjärtat. Kan riktigt se framför mig hur hunden vid lägre farter försökt att hålla tempot men att den till slut inte orkat och bara släpats efter…. 😢

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

medde
2013-06-17 21:20
#2

Tror det friande dom, hörde det men inte kollat.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2013-06-17 21:33
#3

Hittade på den uppdaterad artikel

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

_Wilma
2013-06-17 22:28
#4

Ja, det verkar vara en friande dom. Mannen dömdes för annat, alltså inte för djurplågeri. Kanske var han inte medveten om att kvinnan bundit hunden vid dragkroken?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

medde
2013-06-18 12:19
#5

Kan så kanske vara, men det som förvånar mig är han kunde köra i fyra mil och andra försökte påkalla föraren.. Är man verkligen så arg eller så blind borde man nog inte sitta vid en ratt och köra bil

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

jossa5
2013-06-18 13:02
#6

Läser man artikeln så står det ju även att mannen i bilen körde på en annan man som försökte stoppa honom. Men att bara ge 3 månader fängelse tycker jag är på tok för lite!

Och att ingen åker dit för något angående hunden är bara tragiskt!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
medde
2013-06-18 13:23
#7

Mycket tragiskt.. Men så är det ofta känns det som. Trafikbrotten kommer före och se mindre på djurbrotten

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

_Wilma
2013-06-18 15:06
#8

Mannen ifråga åkte bl a fast för olovlig körning, så har hade väl antagligen inte körkort… så klart att han inte bodre sitta vid en ratt…

Verkligen en mycket tragisk händelse! :(

Sajtvärd på Sheltie IFokus

medde
2013-06-18 17:06
#9

Alltid trist då djur kommer till lidande.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
2013-06-18 17:57
#10

Om jag inte minns fel så hade mannen i fråga inget körkort och bilen han körde hade ihjäl hunden med hade körförbud.

Kvinnan hade bundit hunden i dragkrogen och sagt till mannen, som satte sig i bilen efter ett bråk, att hunden satt fast i dragkroken och att han inte kunde åka. Vilket han trots detta gjorde.

Flera andra bilister hade blinkat på mannen och försökt att få honom att förstå, en man och en kvinna hade ställt sin bil för att stoppa mannen vilket resulterade i att den mannen blev påkörd och fick sin bil skadad. När mannen som körde bilen upptäckte att hunden släpades efter stannade han och slängde hunden i ett dike!

Att kvinnan friades, kan jag på sätt och vi förstå. Det är otroligt dumt att binda hunden i dragkrogen och hon försökte stoppa mannen.
Men mannen i fråga borde verkligen få ett grövre straff ett ett par månader för olovlig körning och skadestånd till den påkörde mannen för sveda, värk och den skadade bilen…..

Ett sådant hemskt öde som den hunden fick möta gör att mitt hjärta brister. Kan se framför mig hur hunden kämpar för att till sist inte orka och bli släpad till döds 😢

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

medde
2013-06-18 18:39
#11

Läste det som du just nu beskrev, Hur hunden fick kämpa, Den försökte springa efter i dom lägre hastigheterna och sedan släpas då det ökades. Ryser…………….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
2013-06-19 16:48
#12

Mm, sannerligen sorgligt….

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: