Annons:
Etikettagility-freestyle-mm
Läst 4924 ggr
josefinb
2014-01-22 00:28

Agilityskor

Någon som har tips på bra skor att ha när man tränar/tävlar agility? :D

Annons:
Cahira
2014-01-22 00:30
#1

Noobfråga, men varför vill man ha skor under agility?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2014-01-22 00:35
#2

#1 man kanske inte vill gå barfota? 😉😃

Terränglöparskor skulle jag säga! 👍 Så man har bra grepp i svängarna även om gräset är blött eller om det är lerigt osv..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

molam
2014-01-22 00:36
#3

"Tjockbottnade" Gympa skor är vad jag använder ^^ Fungerar utmärkt! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cahira
2014-01-22 02:56
#4

Åh trodde du menade på hunden. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fruset blåbär
2014-01-22 08:12
#5

många använder terräng eller orientering skor. Fotbollsskor funkar också, men då behöver man byta mellan loppen till vanliga skor, annars finns rusk för ont. Är det torrt ute så funkar vanliga jympaskor med bra grepp. Jag kör vanliga + fotbollsskor men suktar efter ett par terräng/orienteringsskor!

Frida B
2014-01-22 16:33
#6

Jag kör promenadskor ^^

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Kitten86
2014-01-22 21:32
#7

Jag använder mig av fotbollsskor för grusplan. Fler och lägre dubbar än med vanliga gräs-fotbollsskor. Jag har testat, och tränat, i vanliga löparskor men får inte tillräckligt med grepp i sådana (åkt omkull, och varit på väg omkull, ett par gånger på grund utav detta!). Vet folk som springer i golfskor också. Alla sätt är bra som fungerar 😃

Man får nog gå till sig själv och se hur man själv är som person, hur ens hund är och se vad som kan fungera bäst för er som ekipage. 

För mig: min hund är riktigt snabb vilket innebär att jag också måste accelerera och springa snabbt, vara snabb i svängar etc vilket gör att jag kräver bra grepp i underlaget. Därav fotbollsskor, men vanliga med gräsdubb ger mig lite för mycket grepp. Därav mitt val: fotbollsskor med grusdubb. (Van med skorna då jag hållit på med fotboll och vet vilket grepp dem med gräsdubb ger mig). Byte av skor från fotbollsskor till vanliga mellan loppen upplever jag inte som något problem, även om jag inte heller har några problem att gå i fotbollsskorna en hel dag.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Tjalleman
2014-01-24 22:01
#8

Vet att många är förtjusta i Salomon Speedcross 3 har inte själv testat dom.lite dyra tycker jag

Jag har just nu ett par Asics terrängskor med gore-tex funkar bra.har också ett par fotbollsskor som jag använder om det är väldigt geggigt.

SparklingTindra
2014-01-25 12:55
#9

Jag har Salomon speedcross 3 och dom funkar superbra! :) Jag har inte halkat på nåt underlag med dom och jag har sprungit i verkligt ösregn på blött gräs. :) Jag är jättenöjd med mina. http://www.loplabbet.se/store/loparskor/dam/terrangskor/salomon-speedcross-3-dam-25123.html

josefinb
2014-01-25 12:59
#10

Vet inte alls hur man taggar er som skrivit, men tack för alla svar! :D

Kitten86
2014-01-25 17:12
#11

#9
1300 kr känns lite dyrt men kan ju självklart vara en väl värd investering om det är bra skor. Jag köpte mina grus fotbollsskor på Stadium, på rea, för 300 kr!

Med Salomon skorna ser ut att kunna ge bra grepp dem också 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

SparklingTindra
2014-01-26 09:18
#12

#11 Jag har aldrig använt fotbollsskor. Har provat såna och tyckt att dom känts så obehagliga så jag har inte velat ha såna. För mig var investeringen i salomonskorna helt klart värt det. :)

Upp till toppen
Annons: