Annons:
Etikettskador
Läst 1718 ggr
emma93
3/18/14, 7:17 PM

Tips om enkät om hasledsluxation - SSSK

Hej! Jag vill tipsa om att det finns en enkät att fylla i hos SSSK om man har/haft Sheltie med hasledsproblematik. /emma93

http://www.sssk.org/lydnad/enkat_om_hasledsluxation.htm

Citat från SSSK' sida :

" AK har inlett ett arbete med att ta reda på mer information om hur vi behandlar våra hundar som fått problem med haslederna. Syftet är att utvärdera de behandlingsmetoder som erbjuds hos veterinärerna idag, för att bedöma kvalitet och kostnad. Om vi får tillräckligt stor volym på enkäterna för att dra någon slutsats, så kan detta leda till att vi kan inleda en större studie där veterinärer är med och säkrar ´den bästa´ metoden för att åtgärda hasledsproblem - både för hund, ägare och plånbok. 

Om du har haft en sheltie med hasledsproblematik så är vi tacksamma om du vill ta dig tid att besvara enkäten, antingen per post eller via vårt onlineformulär"

Annons:
Kacher
3/19/14, 3:08 PM
#1

Tack för tipset! Jag har en tik som är gipsad just nu pga sheltiehäl. Jag var in på sidan och läste enkäten men jag kunde inte fylla i den än eftersom jag inte vet exakt vilken operationsmetod som användes och inte heller vilken rehabilitering som kommer göras. 

I morgon är vi inbokade hos djursjukhuset för omgipsning igen och har vi tur kanske, kanske hon får ta bort det helt och hållet. Veterinären sa 4-6 veckor från början och i morgon har hon haft det i 5 veckor. Håll en tumme för oss är ni snälla!!

emma93
3/19/14, 9:02 PM
#2

#1 Håller tummarna stenhårt för er tjej!<3

Kacher
3/20/14, 10:31 AM
#3

Tack Emma, det hjälpte! 🙂 Gipset är borttaget och nu har hon bara en linda på benet. Den ska sitta i två veckor, men vi får börja gå kortare promenader redan nu. Äntligen!! Kram på dig.

emma93
3/20/14, 1:52 PM
#4

#3 Härliga nyheter! Kram tillbaka till er!

Kitten86
3/20/14, 8:20 PM
#5

#3
Härliga nyheter! Vi håller tummarna för er!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
3/20/14, 8:25 PM
#6

#3 Skönt att gipset är borta, och roligt att få promenera! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kacher
3/21/14, 7:28 AM
#7

Tack allihopa! ❤️ Hon tycker nog det känns lite ovant utan gips så hon vill inte stödja på foten än, men hon vänjer sig nog snart. I dag ska vi ut och provpromenera och då kanske hon glömmer bort sig och börjar gå på fyra ben. 🙂

Upp till toppen
Annons: