Annons:
Etikettallmänt
Läst 1502 ggr
Mlyy
7/24/14, 11:49 AM

Storlek på halsband?

Jag vet att det varierar så otroligt mycket, och att man helst inte ska köpa förrän dom blir vuxna, men måste bara höra mig för ändå om det är någon som kan ha någon aning om vad hon ska ha för halsbandsstorlek när hon blir äldre? Det är Hurtta, så jag skulle gissa på 30-40cm eller 35-45cm. För i Hurttas rekommendationer så står det att Sheltie ska ha 30 eller 40 på halsband. Den 11/7 var Zaga 10 veckor och vägde 2,4kg och var ca 25cm hög. Imorgon blir hon 12 veckor. Så ska väga och mäta henne imorgon igen. Och jag vill gärna köpa snart, för det är Limited Edition. Jag får väl chansa helt enkelt kanske. ;) Om ni inte har någon aning? :D

Annons:
RaindropsOnRoses
7/24/14, 4:42 PM
#1

Jag har en liten sheltie och hon är mätt till 27 cm. Men Zaga blir nog större än så. Jag skulle nog ändå satsat på 30-40 cm. Hoppas någon annan kan svarar med mer normalstor sheltie :)

Mapel
7/24/14, 6:24 PM
#2

Vår kille har (om man mäter exakt alltså helt åtsittande) 29 cm runt halsen. Vi har halsband som är minst 32 cm, gärna lite större då vi inte vill att de sitter åt. Så jag skulle definitivt säga 30-40 cm. Dock är ju vår kille bara strax över året så han kommer ev bredda sig lite och få mer muskler men han kommer ju aldrig gå över 40 cm  ;) Han är nu ca 38 cm och väger ca 8 kg så skulle säga att han är ganska normalstor.

Kitten86
7/24/14, 9:48 PM
#3

Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag har måttbeställt, egen designat, halsband till River och på Jayson har jag just nu ett ställbart halvstryp (använder även annars sele) 😃

Jag skulle nog däremot hålla med om att hon borde hamna runt 30-40 cm runt halsen…. Hade du tänkt dig att köpa ett vanligt fast halsband till henne eller halvstryp?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
7/24/14, 11:15 PM
#4

Åh tack så mycket för svaren hörrni! :D

Ett fast halsband har jag tänkt.

Mlyy
7/24/14, 11:54 PM
#5

Det finns även 25-35cm, men det kanske blir för litet?

Upp till toppen
Annons: