Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 1450 ggr
_Wilma
7/29/14, 5:54 PM

Gillar era sheltiesar bär?

Gillar era sheltiesar bär? 

Både Wilma och Milla gillar bär, särskilt Milla som far fram i blåbärsskogen och hinner äta mycket på en promenad. 😉

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kitten86
7/29/14, 7:04 PM
#1

Nja, lite blandat. Men de gillar båda en hel del bär och annan frukt också. Blåbär, jordgubbar och hallon uppskattas (plockar dock inte själva direkt även om det händer). Annars gillar River ananas och äpple, Jayson gillar äpple vet jag men han har ännu inte smakat på ananas…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mapel
7/29/14, 7:25 PM
#2

Ja, vår kille tycker om blåbär! Han brukar gå och plocka själv från buskarna :) Till sambons stora förtret när hon försöker träna spår ute i skogen och Damien ideligen bara måste stanna för att plocka blåbär! 😂

Maggie12
7/29/14, 8:22 PM
#3

Vår Maggie tycker om blåbär! Vi var ute hela familjen och plockade, då passade hon på att gå runt och plocka åt sig själv.

_Wilma
7/29/14, 9:02 PM
#4

Kul att höra att många sheltiesar äter blåbär! 🙂 Det är bra att de är sysselsatta då man plockar bär själv, men mindre bra om det stör spårträningen! 😉

Milla gillar många sorters bär. Blåbär är en favorit, men hon äter också hallon och röda vinbär direkt från buskarna.  Hon gillar melon men inte jordgubbar. 

Wilma gillar blåbär, men helst ska någon plocka åt henne. Hon gillar inte vinbär och jordgubbar. Hallon äter hon ibland om hon blir bjuden. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

RaindropsOnRoses
7/29/14, 9:32 PM
#5

Milla har väl käkat bär ända sen hon var liten valp? Tycker jag har något minne av det :) ayla tycker nog om smaken men hon är lite kräsen med konsistensen så några bär eller grönsaker har jag aldrig lyckats få i henne. Det ser så sött ut när de plockar själva :)

_Wilma
7/29/14, 11:20 PM
#6

#5 Ja, det stämmer att Milla åt en hel del bär redan förra året. :) 

Här åt hon svarta vinbär. 😉

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Zenta52
7/30/14, 8:07 AM
#7

Jag har svarta och röda vinbär på tomten, jordgubbar och smultron också. Tarzan och Vira äter aldrig bären. Däremot kissar Tarzan på vinbärsbuskarna, så jag äter bara de bär som finns högre upp.

_Wilma
7/30/14, 8:47 AM
#8

#7 Busiga Tarzan! 😉

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Fruset blåbär
7/30/14, 9:35 AM
#9

Här äts det och plockas själva, Dizzy har lärt sin dotter allt hon kan ;-). Blåbär tillhör favoriterna för båda, smultron och hallon. Förra året när vi var på gotland plockade Dizzy även salmbär själv från de buskarna! Björnbär är även det en omtyckt delikatess :-D!

Kitten86
7/30/14, 3:06 PM
#10

Roligt att Milla uppskattar både svarta- och röda vinbär. Erbjöd Jayson att smaka röda vinbär när jag stod och plockade av buskarna. Han tog dem glatt men spottade ganska snart ut dem. Tror att han tyckte att de var för sura. Han uppskattar lite sötare bär/ frukt 😂

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Lavine
7/30/14, 5:01 PM
#11

Ja, min hund blir alldeles blåbärsblockerad på promenader, haha. Allt går ut på att hitta blåbär. Tyvärr verkar det väder vi haft under vintern (lite snö), våren och sommaren (lite regn) göra att vi i stort sett inte får några blåbär alls i år, och jag tycker mer synd om min hund än mig själv, som gärna plockar ett förråd.

Fruset blåbär
7/30/14, 8:01 PM
#12

Oj då #11 här har vi MASSOR av blåbär och pga det så tar våra promenader lååååång tid just nu 🙂

_Wilma
7/30/14, 8:26 PM
#13

#11 Här såg det ut att bli mycket bär, men det har regnat för lite. De som växer vilt är ganska små. :(

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Lavine
7/30/14, 8:44 PM
#14

#12 Har sett Instagrambilder från andra håll där det verkar vara gott om bär, passa på och njut! #13 Ja, samma här, de väldigt enstaka jag har sett har jag inte ens plockat.

kigon
7/31/14, 1:34 AM
#15

Min sheltie går och äter blåbären direkt från buskarna när vi är uppe på söderåsen och letar svamp, finns ett hav med buskar och han har inte kunnat sluta sedan han upptäckte att han kunde dra av bären 😂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Kitten86
7/31/14, 12:32 PM
#16

Roligt att så många verkar älska just blåbär 😂

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kashmani
8/1/14, 9:26 AM
#17

Min sheltie Molly lärde sig i somras av barnbarnet, 5 år, att sjäv plocka och äta blåbär, smultron och (mogna) krusbär;-)

Karin Hedberg
Kashmani Salukis och Shelties
karin@kashmani.com

Facebook ID: Karin Juto Hedberg

Kashmani
8/1/14, 9:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18
Kashmani
8/1/14, 9:27 AM
#19

Molly plockar blåbär

Karin Hedberg
Kashmani Salukis och Shelties
karin@kashmani.com

Facebook ID: Karin Juto Hedberg

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Nillanpillangirl
8/4/14, 12:38 PM
#24

Min valp är tokig i blåbär :)

OurOzzy
8/5/14, 1:55 PM
#25

Min smakar gärna men spottar ut dom sen.. Haha det får inte vara för nyttigt. 😂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

luckysheltie
8/6/14, 9:13 AM
#26

Lucky gillar att äta både blåbär och smultron, smultronen gick han och plockade själv!🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

_Wilma
8/6/14, 11:38 AM
#27

Kul att så många gillar bär och plockar dem själva! :)

Blåbär verkar vara favorit!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Tinja
10/12/14, 10:02 AM
#28

Min Ronja älskar att gå runt i skogen och smaska i säg en hel del när vi kommer hem från skogen är hon blå om munnen. Och Tilda våran lilla valp äter allt som Hallon blåbär, melon.

Mvh Tinja

Upp till toppen
Annons: