Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 2299 ggr
luckysheltie
8/18/14, 7:41 PM

Foder

Hej! Vi har Royal canin junior till min sheltievalp nu, men vi funderar på att byta foder då han luktar illa i munnen och att vi vill ha ett bättre foder. Har kollat lite på Orijen och Eukanuba. Vilken av dessa två är bäst? Har ni något foder att rekomendera? Endast torrfoder🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
[FridaGenborg]
8/19/14, 12:06 AM
#1

De torrfoder jag kikat på förr är Canagan och Ziwi peak 🙂 Annars är ju Easy barf ett bra alternativ, dock är det ganska dyrt har jag för mig.

wilmavecker
8/19/14, 8:43 AM
#2

Jag tyckte också att min hund luktade illa i mun av Royal canin så vi bytte sakta men säkert över till Four Friends som har fungerat jättebra för henne.

Jag kompletterar det ibland med lite färskfoder.

Kitten86
8/19/14, 10:15 AM
#3

Jag har bara använt spannmålsfritt foder på mina hundar, de jag testat är Taste Of Wild, Acana och Britt Care hjort varav mina hundar äter Britt idag och har gjort det i flera år.

Av dem två märkena du nämner så skulle jag välja Orijen.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Lavine
8/19/14, 11:53 AM
#4

Jag har inte gett något av fodrena, och har inte koll på Eukanuba just nu. Men jag hade kunnat ge Orijen om jag skulle byta eller ge en ny hund något annat än vad min hund får nu.

luckysheltie
8/19/14, 3:33 PM
#5

Tack för svaren! Ska kolla på dina förslag #3 då jag gärna vill ha spannmåls fritt🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
8/19/14, 4:12 PM
#6

#5
Taste Of Wild finns i flera smaker. Detta vad ett foder som min förra dvärgpudel älskade (han var otroligt matkräsen), senare när det blev svårt att få tag på det fodret så fasade jag över honom till Acana (även detta finns i flera smaker att välja på) och det är det som min River är uppväxt på. När det sen ett flertal gånger var slut i lager där jag köpte det, då många fick upp ögonen för fodret, så fick jag lov att ge ett annat foder och då blev det att jag gav Britt Care hjort istället eftersom jag ville fortsätta med spannmålsfritt. Så det har blivit att mina hundar har fått fortsätta med det fodret då jag inte kände mig nödsakad att byta foder på dem igen för att byta tillbaka till Acana. Kan rekomdendera alla tre märkena annars då jag bara har positiva erfarenheter av dem alla.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
luckysheltie
8/19/14, 4:21 PM
#7

#6 Tack, ska kolla upp alla foder!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
9/17/14, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vi håller nu på att fasa över till Pure Natural Chicken som innehåller betydligt mindre spannmål. Lucky älskar maten så det är bra och han mår bra i magen av det så blir nog att vi helt kör på det.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

drika
9/22/14, 9:35 PM
#9

Orijien har jag hört bra om men jag gillar också four friends mycket, dem kan ja rekommendera:)

Hälsningar

Fredrika

Tinja
10/11/14, 9:11 PM
#10

Vi har 2 st shetland sheepdogs och dom luktade så fruktansvärt dåligt i munnen. Vi har provat grymt många olika foder men pure natural är helt klart bäst. Avföringen minskade till 1-2 ggr per dygn, tandsten och illa luktande andedräkt försvann helt, pälsen blankare och pigga glada hundar. Rekommendera detta foder skarpt.

Mvh Tinja

Upp till toppen
Annons: