Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 1090 ggr
Zenta52
2014-08-22 14:56

Belöningsgodis

Jag har bara gett Tarzan valpfoder som belöningsgodis. Han brukar tycka om det, men på första lektionen i agility i går var godiset inte intressant längre. Vi fick i uppgift att hitta riktigt gott godis som bara vi ska använda när vi tränar agility.

Jag har köpt korv och ska testa det. Det står att korven är skinnfri och kokt. Så jag antar att det är bara att tina upp, skära i småbitar och ge honom? Jag är inte så huslig av mig så jag måste hitta något som jag klarar av att tillaga.

Annons:
VildaVittra
2014-08-22 15:06
#1

Även om jag inte är förtjust i "nappflaskan" så kanske mjukost på tub skulle passa dig?

Men annars ja, det är bara att skära korv/skinka osv i småbitar, eller att ha med lite kokt köttfärs (lättare att ge i småbitar än färsk).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OurOzzy
2014-08-22 15:17
#2

Kan också rekommendera korv så pröva det. :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

luckysheltie
2014-08-22 16:01
#3

Kolla www.harligahund.se så finns det många recept!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
2014-08-22 20:39
#4

Jag brukar använda mig av korv eller köttbullar. Antingen nerskuret i små små bitar eller i större bitar som man håller så får hunden nagga av en bit.

Annars använder jag mig av påfyllningsbar belöningstub där du själv bestämmer fyllningen. Oftast tar jag och mosar kött (korv eller annat) till en kräm eller tar typ leverpastej och gör till en kräm och fyller i. Man kan fylla tuben med vad man vill så länge det är lite krämigare och utan bitar eftersom det sitter ett "backstop" i pipen. Båda mina hundar uppskattar tuben massor!!

Annars använder jag något mjukt naturligt godis som torkad kyckling. Tex. sådan här.

Vilken form av belöningsgodis jag väljer beror lite på vad jag ska träna 😉
Om inte annat så ger variation förnöjelse.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Runans
2014-08-23 08:31
#5

Jag använder kycklingkorv ofta, den är mindre fet och kladdig än den vanliga korven. 

Skär korven på längden i fyra delar. Håll ihop de fyra längderna och skär dem på mitten tvärs över, sedan håller du ihop dessa delar och skär på mitten och de sista delar på mitten igen så vips har du snabbt och enkelt 64 bitar godis : ) Svårt att förklara utan att visa, men hoppas du förstod.

Max2013
2014-08-24 21:25
#6

Jag brukar ta köttbullar ,korv eller skinka :)

Annons:
EC84
2014-08-26 21:39
#7

Jag använder köttbullar när vi tränar och det är mer störningar än vanligt, helt klart Ivans favvo. Till vardags oftast torkad kyckling från planet pet! Frystorkat har vi också provat, det funkade ok tyckte Ivan, men hellre annat ;)

Upp till toppen
Annons: