Annons:
Etikettallmänt
Läst 1106 ggr
Mapel
8/29/14, 8:05 PM

Röntgen idag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara dela med mig! Vi var och röntgade Damien idag, både HD och ED och det gick superbra! Hans höfter var superfina och likaså armbågarna! Klockrent A och fria armbågar sa både vår uppfödare(som var med) och veterinären! Så himla skönt! Även om vi inte förväntat oss dåliga resultat eftersom ingen av hans släktingar har haft dåliga höfter så är man ju ändå lite orolig. Nu får vi ju inte det officiella resultatet förrän senare men vi vet iaf att de är fina så det är det som räknas :)  Så nu kan vi köra på med agilityn utan att vara oroliga! 

Damien var duktig men tyckte INTE om sederingssprutan, han tjöt som en stucken gris vår lilla dramaqueen, hehe. <3 Men sen låg han och viftade på svansen, trots att han var helt borta, genom hela röntgenproceduren som tog uppemot en timme för att både vår uppfödare och veterinären var så noga med att bilderna skulle bli bra, haha. Nu ligger han här helt utslagen! 

Delar med mig av en av röntgenbilderna.

Annons:
Allt oviktigt
8/29/14, 8:12 PM
#1

Bra att det ser bra ut men vänta med att jubla till resultatet finns på hunddata. Många som har fått höra av veterinärer att det ser så fint ut men sen visar det sig att skk har en annan åsikt. Finns en anledning till att veterinärer ej ska uttala sig om hur höfter/armbågar ser ut

Lavine
8/29/14, 8:12 PM
#2

Toppen, vad skönt!

_Wilma
8/29/14, 8:14 PM
#3

Grattis till ett bra resultat! Skönt att ni kan fortsätta med agility utan oro. :)

Var det dyrt att göra undersökningarna?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Mapel
8/29/14, 8:42 PM
#4

#1 Denna gången är det nog ingen fara dock. Vår uppfödare är väldigt engagerad i HD röntgen och röntgar och har röntgat alla sina hundar. Hon har bilder på alla sina hundars plåtar och har väldigt stor erfarenhet. Detsamma gäller veterinären som vår uppfödare har röntgat alla sina hundar hos. Huruvida det blir A, B eller C på hunddata har inte så stor betydelse för det ÄR inget fel på hans höfter som gör att han inte kommer fungera som agilityhund och det är det som är det viktigaste. Så jag tänker faktiskt hurra i förväg  😉

#2 Tack :D 

#3 Tack, ja det är jätte skönt! Både HD och ED röntgen gick tillsammans på 1200 kr :)

Kitten86
8/29/14, 11:14 PM
#5

Grattis!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Tjalleman
9/2/14, 11:14 AM
#6

Grattis! ser jättefint ut.Visst är det skönt att bara kunna köra agility utan att vara orolig.

Min hane fick B på sina höfter(helt ok jag vet) men blev ändå lite besviken då veterinären sa att det såg såå bra ut, hon skulle bli förvånad om det inte blev A

Annons:
drika
9/2/14, 12:04 PM
#7

Vad kul:D ska röntga min om en vecka okcså:D hur snabbt får man de officiela resultaten?

Hälsningar

Fredrika

Mapel
9/2/14, 1:25 PM
#8

#6 Tråkigt när man ändå förväntat sig ett A. Men B är ju helt klart inte dåligt. Jag känner såklart att jag vill ha ett A, för att det känns bättre. Men blir det ett B så blir det, huvudsaken är ju att man själv vet att hunden har bra höfter så att man inte behöver oroa sig :) 

#7 Enligt min uppfödare och veterinären så kommer det att avläsas idag och sedan kommer resultatet imorgon då. Det beror lite på när man skickar in och vilka dagar som de läser av mm. Ibland kan man få vänta längre. Men det är tydligen avläsning tisdagar iaf så vi får förhoppningsvis vårt imorgon och röntgade i fredags så det blir ju inte en allt för lång väntetid :)

Tjalleman
9/3/14, 8:44 AM
#9

# 7 Kolla på SKK, svaret kommer snabbare in där än med "snigelposten"

Mapel
9/3/14, 12:41 PM
#10

Jodå, svaret kom in på hunddata idag och det blev A på höfter och 0=UA på armbågar så vi kan inte vara mer nöjda! Wihuueee! :D

Kitten86
9/3/14, 2:55 PM
#11

#10
Super grattis nu när det är officiellt!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[FridaGenborg]
9/3/14, 4:34 PM
#12

Härligt! 😃

_Wilma
9/3/14, 5:56 PM
#13

Grattis! 😃

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Fruset blåbär
9/5/14, 5:00 PM
#14

Stort grattis! 🎈

Fruset blåbär
9/5/14, 5:00 PM
#15

Stort grattis! 🎈

Upp till toppen
Annons: