Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 2603 ggr
nellsve
9/11/14, 10:39 AM

Kennel

Hej!

Gjorde ett test på hund iFokus om vilken hundras som jag skulle passa bäst med. Det blev sheltien. Har faktiskt kollat lite på dom innan också då jag tycker att dom ser ut att vara väldigt snälla och bra psyke på dom på! 😃 Har läst på en hel del om dom men ni får gärna komma med lite råd och tips. 🙂😉

Hur som  helst, tillbaka till frågan, från vilken kennel köpte ni era hundar? Vilken färg och vart någonstans i sverige? 

Tack på förhand!! 🐶


Hälsningar NellieHjärta

Annons:
luckysheltie
9/11/14, 11:18 AM
#1

Jag köpte min hos äppelblommans kennel. I den kullen var det sobel och trefärgade valpar. Hon brukar ta 1-2 kullar om året. Hon har tyvärr ingen hemsida. Den kenneln ligger i Kristianstad. Men en kennel som jag stod på kö för valp är sobelkustens kennel på Gotland. Dom har hemsida. De har fina hundar och dom flesta färgerna. Så det blir nog en hund därifrån i framtiden.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

drika
9/11/14, 12:49 PM
#2

Finns en nyskapad tråd med precis samma, vart allas sheltie är ifrån, rekommenderar att du kikar på den så får du lite tips!:)

Hälsningar

Fredrika

Kitten86
9/11/14, 10:35 PM
#3

Roligt att du är intresserad av rasen!

Här hittar du tråden: vart kommer alla ifrån?

Min äldsta sheltie är en svart/ vit 5 årig hane som är uppfödd av kennel Lejonluf's i Södermanland och min andra sheltie, 10 månaders hane, är uppfödd hos en uppfödare i södra Polen som heter Excellens Vivarium 😉

Du kan hitta en hel del uppfödare både via rasklubben och även de som har aktuella kullar just nu (och är registrerade sheltie uppfödare) via SKK's köpa hund.

Lycka till!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

nellsve
9/12/14, 10:45 AM
#4

Tack, ska gå in och kolla på en gång!😉


Hälsningar NellieHjärta

Upp till toppen
Annons: