Annons:
Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 1282 ggr
Acomas
2014-09-22 06:19

Halvstryp

Jag skulle gärna vilja ha ett halvstryp till min hund när han blir vuxen, enbart för att jag är lat och tycker det är bekvämt att bara trä det över halsen 😞

Men hur mycket sliter det på pälsen? Man kan ju köpa ett helt i nylon det kanske sliter mindre? Men då jag kan sy i läder själv så hade det varit roligt att göra ett eget och då blir det med kedja.

Annons:
VildaVittra
2014-09-22 06:28
#1

Det borde ju gå att sy ett nomehalsband i läder, vilket är en typ av halvstryp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

luckysheltie
2014-09-22 07:29
#2

Jag har köpt ett hurtta halvstryp med foder nu till min halvåriga sheltie. Hon som hjälpte oss i djuraffären hade tre Shelties som hon hade halvstryp på så jag tror inte att det sliter så mycket med hurttas halsband iallafall.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

SparklingTindra
2014-09-22 11:35
#3

Läder sliter ju mindre på pälsen än nylon. :)

Kitten86
2014-09-22 12:57
#4

Fast eller halvstryp tror jag inte gör någon skillnad vad gäller slitage på pälsen. Men läder är ju som sagt skonsammare än nylon 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

drika
2014-09-22 17:04
#5

Har i läder och det har inte slitit på min tiks päls:)

Hälsningar

Fredrika

Acomas
2014-09-22 18:31
#6

Tänkte mest att kedjan skulle skava och det inte alltid är kedja på dom i nylon men det är klart att det går att göra i läder med utan kedja, bara jag som inte tänkt tanken 😃 Man har alldeles för lätt att fastna i gamla tankebanor.

Men va bra då ska jag genast börja fundera ut hur jag vill att det ska se ut 🙂

Annons:
Kitten86
2014-09-22 18:43
#7

#6
Visst sliter en kedja på sheltiens päls. Så oavsett om man väljer att köpa eller skapa eget halvstryp så skulle jag rekommendera utan kedja 😉Alltid roligt att skapa egna saker om man har fallenhet och skicklighet för det!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: