Annons:
Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1433 ggr
Josefinjohanssons
9/28/14, 12:57 PM

Min första sheltie valp

Hej! Så kul att hitta en grupp om sheltie. Jag och min pojkvän ska snart hämta våran första gemensamt hund, som blev en sheltie. Vi båda känner att denna ras passar oss båda då min pojkvän och ja är mycket aktiva. Just nu jobbar jag även hemifrån så vi kände att det var ett bra tillfälle att skaffa valp. Vi vill verkligen få en snäll och lydig hund, men vi har inga direkta erfarenheter av att uppfostra en hund, är de något vi bör tänka på? Skulle vara så glad för lite tips!

Annons:
Kitten86
9/28/14, 1:29 PM
#1

Jag rekommenderar en hel del miljöträning med den unga sheltien för att vänja den vid olika miljöer, ljud och människor. Sen är det lite svårt att sammanfatta kort hur man uppfostrar en hund från valp till vuxen och det är lite olika också hur man gör (precis som med barn) 😃 En valpkurs, och eventuellt en fortsättningskurs, kan jag också rekommendera för att få tips och hjälp med den första träningen… Annars kan jag bara säga att man får ta dagarna som de kommer 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

drika
9/28/14, 2:52 PM
#2

Vad roligt! Valpkurs fåreslår jag med, sen kommer det säkert frågor när ni fått hem er valp, fråga gärna mer då med:D

Hälsningar

Fredrika

_Wilma
9/28/14, 7:37 PM
#3

Grattis till er nya valp! 🙂

Skulle också rekommendera att gå valpkurs. Då får ni tillfälle att träffa andra valpägare och hundar och förhoppningsvis kunniga ledare.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
9/28/14, 8:22 PM
#4

Haha, jag rekomenderar också valpkurs. Jag har ganska så nyligen fått hem min valp, han är 6 månader och jätte go. Det är bra att bestämma redan innan om hunden ska få vara i soffor, sängar o.s.v så att alla vet vad som gäller. Tänk också på att vänja av sådana grejer som ni inte vill att hunden ska öra när den är vuxen t.ex. hoppa på människor.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Josefinjohanssons
9/29/14, 6:31 PM
#5

Tack så mycket för tipsen! :D

Upp till toppen
Annons: