Annons:
Etikettot-prat
Läst 1833 ggr
luckysheltie
9/29/14, 6:32 PM

Stockholm hundmässa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på stockholm hundmässa förra året och blev lite besviken då shetland sheepdog inte hade en egen rasmonter. 

Var någon där förra året och ska någon dit iår?

Men iaf så mejlade jag sssk och frågade om de skulle ha en rasmonter iår men svaret blev: Dessvärre har SSSK inte heller i år möjlighet att ha rasmonter vid Stockholms Hundmässa. Det är ett större arrangemang än vad man kan tro och det är helt enkelt brist på medhjälpare.

Väldigt synd tycker jag. Men jag tänker, är det så svårt att hitta någon sheltie intresserad som vill stå i montern? Jag hade gärna stått men är nog lite för ung.

Men nu så hoppas jag att de kan vara med om några år och ha en rasmonter.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Mlyy
9/29/14, 7:35 PM
#1

Jag var där första gången förra året och ska dit i år igen! :D jag letade förstås som en galning efter Sheltiemontern, men då fanns det ju ingen som sagt, väldigt synd! :( Tror dock att jag ska åka dit utan Zaga, men inget bestämt än. ;p Ska du ha Lucky med dig?

luckysheltie
9/29/14, 7:39 PM
#2

Jag var också där första fången förr året. Jag vet inte om jag ska ta med Lucky, det kanske blur lite för stressig miljö för honom bär han är så ung. Ja, jag letade också förra året men insåg sedan att det inte fanns någon. Men det skulle vara kul att ordna någon rasmonter något år.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Mlyy
9/29/14, 7:54 PM
#3

Ja, jag känner också att det faktiskt är en väldigt stressig miljö. Även om det är bra att dom ska vänja sig vid andra miljöer osv, men det här är kanske lite väl stort när dom bara är valpar fortfarande. ;p Och Zaga är bara 8 månader i december, så tror att hon får stanna hemma. ;p

luckysheltie
9/29/14, 8:04 PM
#4

Ja eller hur, de ska ju självklart vänja sig vid olika miljöer men en så stressig miljö med massa hundar o människor. Lucky är ju nio månader till december men vill nog att han ska vara minst ett år.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
9/29/14, 9:18 PM
#5

Jag var där sist för två år sedan och jag hade då River med mig som icke utställande hund. Han älskade att vara med och att få spana på ALLT som fanns, både människor och hundar. Kändes som att han gick runt som en hill-billy och sa till alla och en var "hej, hej, River heter jag…" 😃

Då  fanns det en rasmonter iaf, vilket isf måste ha varit senast som en sheltie monter hölls där…. Tråkigt att det inte finns tillräckligt med folk för att driva en monter då rastorget är så uppskattat. Hoppas att sheltie montern  återkommer!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mapel
9/30/14, 9:13 AM
#6

Jag var också där för två år sedan och kikade på rasmontern då, väldigt trist att det inte finns någon nu! Förra året var vi på My dog istället då Damien inte var tillräckligt gammal för att komma in på stockholm hundmässa men han var då bara ca 7 månader och det gick alldeles utmärkt, han var helt överlycklig hela dan men såklart HELT slut när dagen var över ;) I år skulle jag så himla gärna vilja åka till stockholm istället för My dog då jag tycker den i stockholm är lite bättre men vi har ju valp nu igen som inte kommer vara tillräckligt gammal för stockholm så får se hur det blir om vi hittar nån som kan vakta så blir det helt klart Stockholm med Damien : )

Annons:
[FridaGenborg]
9/30/14, 10:10 AM
#7

Ja vi ska nog dit och titta, har aldrig varit där förut men nu bor vi ju ganska nära så varför inte… :)

luckysheltie
9/30/14, 10:12 AM
#8

Ja, jag såg en bil på en aheltiemonter från ett annat år så trodde att de skulle ha en 2013 också men tyvärr inte.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

zuzananas
9/30/14, 10:23 PM
#9

Vet någon om man kommer kunna ställa valpar? Vet att det har varit lite olika från år till år :)

luckysheltie
10/1/14, 7:59 AM
#10

Nej vet tyvärr inte. Men kolla på skk hemsida så kan du nog se om man får ställa valpar.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
10/1/14, 4:58 PM
#11

#9
Nej, Sthlm hundmässa (och även  myDog som jag förstått det)  tillåter inte hundar under 9 månaders ålder att delta vare sig som sällskap eller för utställning. Så vitt jag vet har denna regel gällt i ganska många år nu… En icke utställande hund kan få följa med så länge den är över 9 månader gammal och uppfyller vissa krav. Mer om det kan läsas här.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mapel
10/1/14, 10:26 PM
#12

#11 My dog tillåter hundar som är 6 månader :) Damien var med där när han var ca 7 månader förra året. Men stockholm är ju 9 månader :)

[FridaGenborg]
10/2/14, 12:18 PM
#13

Man måste alltså föranmäla om man ska ha hund med sig in på Stockholm hundmässa, eller har jag fattat det hela fel?

Annons:
luckysheltie
10/2/14, 1:33 PM
#14

#13 ja så har jag också fattat det.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[FridaGenborg]
10/2/14, 1:35 PM
#15

#14 Okej, då vet jag :)

Mlyy
10/2/14, 6:05 PM
#16

#13 Japp, bara föranmälda hundar och hundar som ska ställas kommer in. :)

Kitten86
10/2/14, 6:20 PM
#17

#12
Okej, förut hade båda samma åldersgräns vet jag men då har det ändrats!

#13
Det stämmer att man måste föranmäla sin hund om man vill ha med den in. Hur man föranmäler sin hund kan du läsa mer om ifall du klickar på länken jag lade in i mitt tidigare inlägg. Hunden ifråga måste uppfylla vissa krav och föranmälan görs på en särskild blankett. Kostnaden som man sen betalar är 250  kr/ hund (ska betalas in INNAN 24 november), då gäller det entré för en dag för hund+förare. Innan hundmässan får man sen hem en biljett som man visar vid entrén tillsammans med hundens vaccinationsintyg och man går in i samma veterinärkontroll som de utställande hundarna. Därefter är det bara att strosa runt 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[FridaGenborg]
10/2/14, 10:34 PM
#18

Tack för svar och bra info! :)

Upp till toppen
Annons: