Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 1853 ggr
Josefinjohanssons
10/21/14, 11:27 AM

Tips på godis!

Åt vänster ser ni det första godiset jag köpte till Charlie. Men det tyckte han var totalt ointressant, så då åkte vi iväg till djur affären för att hitta något bättre. Där fick Charlie testa godiset som ligger till höger på bilden. Och det är ett tips! Detta godiset är bara gjort av kött, inget socker eller liknande som inte är bra för hunden. När jag tar fram denna pose blir både hunden och katten som galna och de bara älskar de! Så tips till er!:) finns i många olika smaker! :)

Annons:
Josefinjohanssons
10/21/14, 11:28 AM
#1
Josefinjohanssons
10/21/14, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Glömde bifoga bilden:

Josefinjohanssons
10/21/14, 11:29 AM
#3
Josefinjohanssons
10/21/14, 11:33 AM
#4

Såhär ser godiset ut :)

Josefinjohanssons
10/21/14, 11:34 AM
#5
Josefinjohanssons
10/21/14, 11:35 AM
#6

Vet inte varför men mina bilder vill inte följa med när jag skickar :(

Annons:
Kitten86
10/21/14, 1:41 PM
#7

Orijen, och andra märken med frystorkade hundgodisar, brukar fungera bra och är ju som sagt endast rent kött och inga andra tillsatser. Det jag själv kan känna är tråkigt med frystorkat hundgodis är att det oftast lätt faller isär om man har det t.ex. i fickan. Men annars är det en typ av godis som mina hundar uppskattar!!

Jag kan annars tipsa om annat torkat godis som uppskattas av hundarna som t.ex. märkena Ontario dog snack (finns i olika smaker och varianter), Let's Bite (också olika smaker och varianter) eller Planet Pet (olika smaker, finns även hårt och mjukt). Alla dessa uppskattas av mina pojkar och är enkla att ha i fickan på t.ex. promenaden eller vid träning. De som är av mjukare variant är oftast lätta att dela ner i mindre bitar, för hand eller med hjälp av sax, om så önskas.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Tinja
10/21/14, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag gör blodpudding i ungen och mina hundar är helt galna i det. Tycker inte om när jag inte vet vad det är jag stoppar i mina hundar så blodpudding är perfekt. Billigt, nyttigt, håller länge.

Mvh Tinja

_Wilma
10/21/14, 7:15 PM
#9

Vilka bra tips? 🙂

#8 Torkar du det i ugnen? Vilken värme?  Tid? :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Tinja
10/21/14, 7:39 PM
#10

Jag hackar bodpuddingen i små bitar ( dom krymper lite i ugnen) Lägger den hackade blodpuddingen på plåten med bakplåtspapper, ungen har jag satt på 100 grader. Vänder på blodpuddingen varje timma. 3 timmar tycker jag är lagom då är dom lite mjuka i mitten och hårda på ytan. När dom är färdiga så lägger jag lite i en liten burk och resten lägger jag i en glass låda och stoppar in i frysen. Sen är det bara att ta ut när dom är slut i den lilla burken. ( tar upp lite åt gången så dom inte blir dåliga. ) tinar väldigt snabbt och håller 4-5 dagar i burken som står framme. En blodpudding får plats på en plåt så jag brukar göra många plåtar varje gång. Jag köper oxå glutenfri blodpudding.

Mvh Tinja

Kitten86
10/21/14, 9:24 PM
#11

Jag brukar också ibland torka blodpudding annars kan jag rekommendera att torka diverse köttbitar (bitar som jag rensar bort från kött innan tillagning till min mat) uppskattas också av hundarna här hemma.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

drika
10/22/14, 6:25 PM
#12

så sjukt söt valp! plNET PET ÄR OCKSÅ MUMISGT TKR MIN:)

Hälsningar

Fredrika

j_ulie
10/25/14, 9:31 AM
#13

Billy tycker absolut bäst om NaturesMenu. Finns i flera smaker och är mjuka bitar som inte smular sönder så lätt, så de går att dela dem. Han älskar de med kycklingsmak. Jag vill ge honom godis med hög kötthalt och få tillsatser så är väldigt bra att han tycker så mycket om det märket :) Tyvärr har jag bara hittat dem på Grizzlyzoo än så länge, men brukar köpa på mig ganska mycket när jag väl är där :)

Annons:
Greenpearl
10/25/14, 6:31 PM
#14

#8 Vart är blodpudding nyttigt? Den innehåller socker, 2 olika gluten och konserveringsmedel E250. Nää jag ger min hund rena saker som tex lammhjärta mm.

lilleman99
10/26/14, 2:09 PM
#15

Till Greenpearl: Men hon gör blodpuddingen själv i ugnen - det är inga konserve- ringsmedel i den.

Lilleman åt vanligt hundfoder. Jag ville ge honom samma hela tiden, men husse tyckte man skulle byta om med olika. Vi fick också rådet, eller om jag läste om det, att ge honom "leversnittar" som godis.

Tänkte också på hans lilla storlek, att ge honom bara små bitar av vår egen mat, som köttbullar, eller korv. Han kunde få en hel korvskiva nån gång, eller en köttbulle, då var det kalas. Eller att få slicka resterna av en glasskartong.

Lätt att en sheltie blir tjock för att man matar sitt gulledjur med sånt han gillar, hundar är ju läckergommar till det extrema.

Varnar för rökta grejer: grisöron och liknande. Dessutom för fyllda ben.  Benet i sig är väl ok, men fyllningen gav Lilleman diarré, inte så kul.  Rökta grisöron gav honom också diarré, så det kunde vi heller inte köpa igen. Faktum är att alla tre hundar jag haft kontakt med har inte tålt rökt. Så vill varna för det. Hundar har ofta känsliga magar och man får rätta sig efter det.

Upp till toppen
Annons: