Annons:
Etikettutställning
Läst 3331 ggr
luckysheltie
2014-11-12 17:32

Stockholm hundmässa 2014/ My Dog 2015

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Jag undrar om det är någon av er som har planerat att gå på någon av dessa två mässor och kanske till och med tävla?

Jag själv vet inte riktigt vilken jag ska gå på, fördelen med My Dog är att det ligger närmare för mig. Jag var på Stockholm förra året och jag undrar om någon av er har erfarenhet av My Dog och kanske vet vilken som är roligast/bäst enligt er?

Jag själv skulle tycka att det var kul om SSSK hade en monter men jag vet att de inte kan komma till Stockholm för att de har för lite medhjälpare, troligen så blir det ju inte My Dog då heller, men jag har inte frågat där än. 

Annars kanske de skulle kunna fråga runt i distrikten och fråga om någon vill hjälpa till med en monter på My Dog och kanske samla in pengar om det behövs (om man får det)…🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Kitten86
2014-11-12 19:01
#1

Jag kommer förmodligen åka till hundmässan (sthlm). Har en bekant som ska dit och ställa ut corgi samt att hennes dottern ska tävla i juniorhandling (sm-kvalad), så jag kommer förmodligen åka med och kika och hejja 😃 Men denna gången kommer det få bli utan hund, för två år sen hade jag anmält River så han var med som icke utställande hund vilket förvisso fungerade jättebra men han och brorsan Jayson får nog vara hemma istället iår.

Har själv aldrig varit till MyDog då Sthlm är mycket närmare för mig (nästan runt knuten då jag har ca 1 timmes bilfärd dit) så jag kan tyvärr inte jämföra eller tycka till om vilken som ska vara bäst. Har själv bara hört gott om MyDog…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Cassii
2014-11-13 16:20
#2

Jag ska till stockholms mässan och Lexie min ena sheltie ska tävla i agilityn där 🙂


Mapel
2014-11-13 16:22
#3

Vi har varit på både stockholm hundmässa och MyDog. Dock enbart en gång på My dog. Vi tycker att den i stockholm är mycket bättre än MyDog. Det är mycket mer strukturerat och finns fler saker att göra och se i Stocholm än på My dog. Allt kändes väldigt rörigt och oorganiserat på MyDog. Dessutom blev vi ganska förskräckta när man inte hälsokollade hundarna innan de gick in, de kan ju va hur sjuka som helst utan att någon vet om det! På stockholm hundmässa så kollas alla hundar innan de går in så där kan iaf alla uppenbara fall avvisas :) 

Rastorget tycker jag är bättre på stockholm hundässa också. Mycket fler raser och inte så undangömt som det var på MyDog. 

Men detta är ju bara våra åsikter och vi har ju som sagt bara varit där 1 gång vilket var förra året :) I år ska vi på Stockholm hundmässa då min sambos syster ska tävla och för att det är så himla kul! Har inte bestämt än om Damien ska med eller inte, vi har ju valp som ska ha passning så ev lämnar vi Damien där också :)

luckysheltie
2014-11-19 20:37
#4

Lite uppdatering:

Jag mejlade och frågade sssk om MyDog idag: Hej! Jag mejlade och frågade om ni skulle komma till Stockholm hundmässa i år och ha en rasmonter, men svaret blev nej eftersom att ni intehade tillräckligt många medhjälpare. Nu undrar jag om ni kanske kommer vara på My Dog 2015? Jag vet många som skulle tycka att det var kul om sheltie hade en egen monter och så är det ju bra reklam för rasen.

Det med medhjälpare har jag funderat på och tänkt att man skulle ju kunna kolla runt i distrikten och/eller kolla med olika uppfödare. Om det saknas pengar skulle man ju också kunna samla in från distrikten, att man får ge om man vill (om man får samla in pengar på det sättet) 

Och fick som svar: Tack för ditt mail med förslag om monter vid MyDog. Mailet är vidarebefordrat till styrelsen och kommer att behandlas vid kommande styrelsemöte.

Så det finns hopp om en rasmonter på My Dog, skulle ju vara väldigt kul om det blev det och jag själv är lite sugen på att stå i montern med Lucky (och några andra)

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
2014-11-19 20:40
#5

Ja, jag skulle också kunna sitta i rasmontern med min/a fast i Sthlm då eftersom det är närmast för mig. Jag håller med om att det känns tråkigt att det inte finns någon rasmonter där….

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mapel
2014-11-19 22:11
#6

Vad kul att de svarade! Men konstigt det där ändå, för att de inte har några som står i montern kan ju inte vara det största problemet. Jag och sambon erbjöd oss att hjälpa till förra året och det var då även 4 stucken till som ville hjälpa till, men då kom de med undanflykter och bestämde bara helt att det inte skulle bli någon monter. Tråkig inställning tycker hag. Men hoppas det kan bli av i år då istället! :)

Annons:
luckysheltie
2014-11-22 16:49
#7

Hej igen! SSSK har nu tagit sitt beslut och de valde att inte ha någon rasmonter. Lite besviken är jag på dem då deras anledning var att de tyckte att det skulle vara svårt att uppehålla standarden som krävs alla fyra dagar med olika hundar och personer till montern. Men de hade väl iallafall kunnat försöka att hitta intresserade som skulle kunna stå i montern en dag med Shelties. Många andra får ju ihop det.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Cassii
2014-11-22 17:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#8

2013 satt jag i rasmontern för shetland sheepdog på Mydog och 2012 på stora sthlm, min kompis anordnade det som var under Mydog och jag vet att det krävdes mycket planering osv, vi satt även uppe ett par nätter innan och fixade, man fick åka dit dagen innan och sätta upp osv. Jag kan förstå att det sa nej, speciellt då det bara är 1,5 månader kvar tills Mydog är! 🙂 Lägger man fram det tidigare till nästa år, så tror jag inte det skulle vara något problem. Det är väldigt kul att prata med personer som är intresserade av rasen. Jag hade med båda mina tjejer och satt i montern alla 4 dagar. Skickar med lite bilder 😃


_Wilma
2014-11-22 17:19
#9

#8 Ja, det krävs nog en hel del förberedelse! Ni verkar ha lagt ned mycket tid på förberedelser och på Mydog! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

meerschweinchen
2014-11-28 17:33
#10

Ska inte fara till stockholm men jag och två kompisar far ner till mydog men det blir utan våra hundar. Ska bli spännande, ingen av oss har varit på något sånt förut och tror heller ingen av oss har varit i göteborg heller så vi får se hur det går. Blir att ta tåg från umeå så blir en lång men spännande resa neråt :D

Mvh Sabine

Kitten86
2014-11-28 20:16
#11

#10
Får man fråga hur det kommer sig att ni väljer att åka på MyDog och inte på (Sthlm) Hundmässan?

Måste ta lång tid att åka tåg från Umeå till Göteborg…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

meerschweinchen
2014-11-29 22:21
#12

Hundmässan krockar precis med julmarknaden vi har på skolan och vi måste vara där så därför kan vi inte åka på den :) Därför åker vi på mydog istället, det kommer ta lång tid (Åker 10:50 och är framme 21:25 ungefär)  men det får vi helt enkelt stå ut med ;)

Mvh Sabine

Kitten86
2014-11-29 22:53
#13

#12
Oj, lång resdag! Hoppas ni förberett med bok, pyssel osv så ni kan roa er längs vägen 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
meerschweinchen
2014-11-30 00:01
#14

Jo det ska vi fixa! 😃

Mvh Sabine

Upp till toppen
Annons: