Annons:
Etikettutställning
Läst 1275 ggr
Mlyy
2014-11-25 14:30

Klädsel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Vad ska jag ha för klädsel till min lilla tös när jag ställer ut henne? :)

Vi var på inoff-utställning i början på sept, men då hade jag en handler. Nu ska jag ställa henne själv första gången i slutet på december, också inoff, är så nervös! ;)

Annons:
Kitten86
2014-11-25 14:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Man kan ju egentligen ställa en hund oavsett klädsel men du ska ju se hel och ren ut och färgen på byxorna bör vara i kontrast färg så att din hund inte smälter in i dig dvs har du ex. en svart hund så ska/bör du inte ha svarta byxor 😉Men visst tror jag att man kan vinna "extrapoäng" om hela ekipaget är snyggt!

Utöver det så finns det ju alla kategorier vad gäller klädsel på en utställning. De finns dem som ställer i jeans och en tröja sen finns det dem som ställer i ex kostym, byxdress eller andra former av formella kläder. En bekants dotter ställer ut familjens hundar en del och hon ställer ut i fin kjol, kavaj och lågskor (ser riktigt snyggt och proffsigt ut). Hon agerade handler åt mig och ställde min hund och då hade hon jeans och kavaj.

Roligt med utställning. Har själv endast ställt ut en gång fast då på en off. och även jag var nervös. Men ta det bara lugnt och se det som en kul grej så ska du se att det går bra 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
2014-11-25 15:14
#2

#1 Tack för svar! :) Ja, det är ju rätt många som har fina dresser på sig, hur fint som helst. Fick svar i en annan grupp också att det funkar med jeans och kavaj, så det får det nog bli. :)  Funkar det med svart kavaj och mörka jeans till min tjej?

Jag hoppas att det kommer att gå bra, jag är så himla nervös, mest nervös för att det kommer vara massa publik som kommer att titta på en. ;p

Kitten86
2014-11-25 16:21
#3

#2
Ja, din tjej är ju ljus så visst ska du kunna ha mörkare jeans och en kavaj till det! På en inoff:are är det "mindre viktigt" hur du ser ut. Jag har sett folk på inoffare som ställt hunden i vandrings/vindbyxor och gummistövlar t.ex. 😉

Det kommer att gå fin fint ska du se!!
Är planen att även börja ställa din tjej officiellt i framtiden?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2014-11-25 17:52
#4

Lycka till på utställningen! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Mlyy
2014-11-27 19:40
#5

#3 Dåså! :) aha okej, haha. Ja, det är väl tänkt så. Bara jag får ställa nu första gången själv, så kommer jag antagligen tycka att det är jätteskoj, och vill (förhoppningsvis) fortsätta! 😉

#4 Tack så jättemycket! 🙂

xina10
2014-11-29 08:31
#6

Vad kul att du ska prova på med utställning. Jag för min del har inte varit så intresserad av att ställa ut utan tänkt mest på agility. Men nu i somras var det en kompis till mig som tyckte jag skulle hänga på och prova det hör med att ställa ut. Så jag och Phoebe (Buffy har ju kroksvans så hon får hålla sig till agility 😜) åkte iväg på en inoff och det var hur kul som helst fick blodad tand då. Fick väldigt bra kritik och hederspris så vi var väldigt nöjda 😊 sen har jag varit på en off också i Växjö och det gick jättebra där med, fick very good så hel nöjd. Så ett stort lycka till, till er båda 😊

//Jonnix

Annons:
Mlyy
2014-12-02 07:56
#7

#6 Okej. Men åh så kul! :) Vi var på en inoff i sept när hon endast var 4 och en halv månad, då fick vi HP och BIR och väldigt bra kritik, så är också nöjd där. :) Förutom att hon var lite valpig då. Nu har jag inte tränat så himla mycket efter det, men ska till en kompis (som också ska ställa samtidigt) så ska vi träna lite före utställningen. :) Tack så jättemycket! :)

Upp till toppen
Annons: