Annons:
Etikettutställning
Läst 2353 ggr
jjohannan
1/22/15, 2:39 PM

Utställningskoppel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det dax för första utställningen, både för mig och Nisse. Vad ska man använda för utställningskoppel? Vill ju inte att det ska påverka pälsen så ett tunt vitt/silver. Vad använder ni? :)

Annons:
_Wilma
1/22/15, 4:59 PM
#1

Spännande med utställning!🙂

Många använder ett s k snakehalsband typ det som finns på SSSK:s hemsida, och ett tunt koppel i passande färg.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Mlyy
1/22/15, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Åh så skoj med utställning! :) Vi är också nybörjare. Zaga har ställts ut tre gånger, första gången ställde en kompis henne åt mig, för jag vågade inte. ;) Då var hon bara 4 ½ månad. Andra gången för henne var första gången för mig och det var i slutet på december-14, och tredje gången var förra helgen. :) Vi har bara kört inoff än så länge, men ska väl börja med officiella nu när hon blir tillräckligt gammal.

Jag har två stycken utställningskoppel som jag har köpt på facebook hos Perfection Show Leads. :) Älskar dom! Hon gör jättefina och har jättebra priser.

Kitten86
1/23/15, 7:19 PM
#3

Ställer inte ut en massa själv men de gånger jag gjort det har  jag använt liknande utställningskoppel som #2  men dock som ett och samma, halsband och koppel i ett.  Vitt med blåa och silver pärlor, verkligen jättesnyggt! Köpte kopplet på en utställning när jag var med och kikade på när en bekant ställde sin hund, så minns inte företagets namn 😉

Annars är det som #1 skriver vanligt att sheltie ställs med en snake kedja och ett matchande/snyggt koppel.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
1/25/15, 2:17 PM
#4

#3 Det är koppel och halsband i ett! :D

Kitten86
1/25/15, 5:35 PM
#5

#4
😂 Ser ut som halsband och koppel separat på bilden. Blir lurad på att de har olika färg!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: