Annons:
Etikettutställning
Läst 1932 ggr
Mikkotastic
3/20/15, 12:57 PM

unghunds frågor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske inte rätt forumsgrupp, men då det mest handlar om kosmetiska saker så blev det här vi landad😊 Lille Mikko är nu snart 6 månader( ca 1,5 veckor kvar) jag har lite frågor till er som redan avklarat valp tiden 😉 Nu mäter Mikko endast 34cm i mmankhöjden, tror ni han kan förväntas växa något mera? När kommer testiklarn ned? Man kan känna båda men de har ej trillat ut så att säga, vilket de hade när han veteterinär besiktades. Börjar bli orolig att ej ska komma ned igen :/ Också slutligen dessa öron! När kan jag sluta limma? En jag känner sa att absolut inte innan nio månader, ca 2-3 månader efter tandlossning, min uppfödare tyckte jag ska ha kludd i hela livet. Vad anser ni? Just nu håller det sig tippade om man låter de vara. Dock är jag rädd att de ska ställa sig upp med tiden. Sedan en sista fånig fråga, min hund kissar kanske var 4 ibland var 6e timme! Det känns ju jättelite, tar ut honom var 3-4 så han ska ha möjlighet men icket! Är såklart rädd att de njuren ska ta stryk i förlängningen :( Slänger in en bild på min ner smutsade lille trollunge också! Tack på förhand / nojig matte

Annons:
Mapel
3/20/15, 1:41 PM
#1

Ska se om jag kan svara lite på dina frågor :) 

Ang höjden tror jag han kommer bli en liten kille helt enkelt men lite till kan han nog växa. Min kille växte ca 2 cm efter att han var 7 månader. 

Ang testiklarna så ska de "vara nere" ändå från att de är små. Man brukar säga att om testiklarna inte är nere innan 6 månader så brukar de inte heller komma ner. Men hur menar du att du känner de? Vid 6 månader borde de vara hyffsat stora och ha kommit ner i påsen eller så ligger de för långt upp i buken så de inte kommer ner. Har aldrig hört om att de kan ligga halvvägs. Men någon annan kanske vet bättre :)

Hur man vill göra med öronen får man ju välja själva, vi började med att korrigera mm men slutade sedan för att det helt enkelt inte gick och lät öronen bli som de blev helt enkelt. Det är väldigt olika hur mkt man behöver korrigera om man vill ha "rätt" öron. Många har naturligt bra öron och behöver aldrig korrigera, vissa har för tunga öron och andra för lätta. Hur det är med din hunds öron går inte att säga säkert :) 

Vår kille har alltid varit väldigt bra på att hålla sig och kan utan problem hålla sig länge, absolut upp till 6 timmar, det är väldigt individuellt det där. Men tror inte alls att det är någon fara! Sålänge han får möjligheten att kissa med jämna mellanrum tror jag inte du behöver oroa dig :)

Mikkotastic
3/23/15, 10:24 AM
#2

Alltså svårt att förklara, båda testiklarna känner man där de som ska sitta. Däremot syns de inte som på många vuxna hundar. Iofs är jag vann vid stora hundar, på dem går de ju inte att missa x) Det är mer som att de buktar utåt kanske en knapp cm.

Mapel
3/23/15, 10:39 AM
#3

Då har de inte kommit ner. Även shelties har ganska stora testiklar, min killes är ungefär som lite större vindruvor och de hänger ju ner i en påse. Är precis som på stora hundar bara att de är aningens mindre i formen.

Mikkotastic
3/23/15, 2:15 PM
#4

Snacka om otur då har de vandrat upp igen, de var nere i början vid veterinär besiktningen :/

Upp till toppen
Annons: