Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 1919 ggr
vafh
2015-04-14 16:51

Byta till- /Tips på vuxenfoder(torrfoder)

Precis som rubriken lyder. 

 Melvin står just nu på Acana puppy &junior, men eftersom han fyller 1 år den 24/4 så tänker jag att det börjar bli dags att byta foder. Annars är jag nöjd med fodret (bra vikt, energi, mage, päls övrigt mående osv.)  Det enda negativa jag kan komma på är lite "mycket" avföring (men bra) o ibland gaser när han sover.  ;) 

Vill ha ett torrfoder så att det är enkelt att ge och så att alla (2 hundar + 1 katt får samma sort även om det inte är samma märke när det inte är jag som ger dem. 

Juno äter allergimat så kan ju inte gå på det.

Vania och Juno

Annons:
Sugar Mist
2015-04-14 17:00
#1

Bytte till Acana chicken & potato när aussien skulle käka vuxenfoder(käkade samma som din innan), snarlikt innehåll men aussiens fisar slutade när vi började med det.

-

dogg
2015-04-19 16:10
#2

Hade samma problem med Acana och Orijen, valde ett spannmålsfritt foder med kortare innehållsförteckning, finns både som katt- och hund och brukar fungera på de flesta i och med att de har olika varianter, Taste of the wild Bisonkött varianten kan dock påverka magen på vissa hundar så du kan ju börja med lamm och fågelvarianten, funkar dessa kan du också variera med fiskvarianten. Grunden är detsamma så att byta mellan smakerna är inga problem vilket min sheltie uppskattar.

Kitten86
2015-04-19 17:49
#3

Båda mina äter Britt Care Venison som är spannmålsfritt och båda hålls i fint hull med fin päls och är bra i magen av fodret. Så det kan jag rekommendera. Har själv tidigare gett både Taste Of Wild och Acana och tycker att det är riktigt bra foder också!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: