Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1982 ggr
frost_schäfer
2015-09-08 21:33

Kan ni någon bra kennel.

Hej jag undrar om någon vet en bra uppfödare jag kan åka till Norge och kanske Danmark .Jag vill kunna köra agility och freestyle. Vill både tävla i utställning ,agility och freestyle. Men jag vill han en frisk hund. stamtavla är ett måste utom i vissa få fall men helst med stamtavla .Det ska vara en tik helst en skuggad sobel.Om ni vet en kennel så kommentera gärna. Tack.🐶

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Annons:
Carronella1
2015-09-08 22:38
#1

Shellrick´s passar nog helt perfekt. 

Min kille kommer där ifrån! :)

Djurälskaren Hjärta

Kitten86
2015-09-09 17:06
#2

Kul att du är intresserad av att skaffa dig en sheltie. Varför inte kolla runt bland alla de svenska kennlar som finns? Finns många bra fördelade över vårt avlånga land😃

För tips på Norska och Danska uppfödare så kika på Svenska Shetland Sheepdogklubbens hemsida där det länkas vidare till andra nordiska sheltieklubbar. Där borde du kunna hitta lite olika uppfödare. På SSSK's hemsida så finns även en sida där du kan hitta en lista över Svenska uppfödare, som är medlemmar i klubben.

Lycka till i din jakt på din framtida fyrfotade vän!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

emma93
2015-09-10 09:48
#3

Hej! Vad kul att du vill skaffa Sheltie! Jag instämmer med #2, kika runt på rasklubbarnas sida, alternativt SKK's "köpa hund".  Med tanke på dina önskemål så rekommenderar jag att duinte tullar på kravet på stamtavla i något fall, för det ger ju dig bl. a möjlighet att kolla upp visa hälsoaspekter på både avelsdjur, bakåt i stamtavlan och eventuellt tidigare kullar mm  i databaser t.ex hunddata hos SKK. Och skall du ställa ut är det ju ett krav att hunden är registrerad i kennelklubben, för att få delta. Annars är det nog endast ett fåtal inofficiella blandrasutställningar som hunden får delta på, och det är ju lite synd. Det finns definitivt det du söker bland de hundar som har stamtavla. Sobel är dessutom den allra vanligaste färgen, och det föds många kullar i Sverige varje år, så du kommer att finna din hund. Det är jag säker på!:)

Lycka till! /emma93

frost_schäfer
2015-09-13 11:07
#4

Jag har kollat på kennlarna på SKK och jag har kollat på några kennlar som ser bra ut men jag vill gärna ha mera tips.Vart har ni köpt era shetlie.☀️

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

_Wilma
2015-09-13 12:34
#5

Min sheltie Wilma kommer från Crumb´s och Milla kommer från Madmax.

Min yngsta, Tilda, är dotter till Wilma (egen uppfödning). 

Hoppas du hittar den kennel du söker! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

emma93
2015-09-13 14:01
#6

Vår ena mörkskuggade sobel är från Wiltuss kennel och sen har jag hennes mörkskuggade sobla son och trefärgade dotter, dvs vår egen uppfödning (vi har inte valpar planerade tyvärr).

Annons:
Kitten86
2015-09-13 16:01
#7

Min äldsta kille kommer från Lejonluf's kennel och min yngsta kommer från Excellens Vivarium, som är en Polsk uppfödare/kennel.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Bello_O
2015-09-13 16:10
#8

Min första kommer från Request i Malmberget och lillvalpen från Sandymoor i Hallsberg.

Här är en länk till Request

Och till Sandymoor här.

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Upp till toppen
Annons: