Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1609 ggr
emelienilsson
2015-09-18 20:01

Letar efter sheltie ca 1 år

Hej!

Jag har nu bestämt att det äntligen är dags att skaffa en hund efter att ha hjälpt till med flera andras. Jag tycker att sheltie verkar va helt rätt ras då jag är ute mycket i skogen och i stallet och vill ha en följsam hund som är med i vått och torrt. Jag är även intresserad av att träna agility/lydnad.

Jag skulle vilja skaffa en hund redan till vintern, men då jag jobbar heltid kontorstider och bara kan vara ledig ungefär en månad innan jag behöver jobba igen och tanken är att hunden ska skolas in på hunddagis, passar det inte med en valp. Därför undrar jag om någon har en sheltie på ca 1 år som är till salu? Kanske en uppfödare som hade tänkt någon till avel som kanske inte uppfyller kraven? Eller någon som insett att ni egentligen inte har tid för en hund?

Hör gärna av er om ni vet någon hund som letar nytt hem. Lovar att ge hunden livslång kärlek och ett aktivt liv.

Vänliga hälsningar
Emelie Nilsson
0703718416

Annons:
emelienilsson
2015-09-18 20:19
#1

Jag bor i Norrköping/Östergötland

_Wilma
2015-09-18 22:38
#2

Kul att du är intresserad av en sheltie!

Hoppas du hittar en i rätt ålder! :)  Det känns som om det är svårare att få tag på en i den ålder du söker. Oftast är det valpar som är till salu.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2015-09-18 23:36
#3

Säger som ovan: roligt att du är intresserad av sheltie!

Det kan vara svårt att hitta en sheltie i den ålder du söker men ibland dyker det upp någon som söker efter nytt hem så håll koll 😃

Ett tips är att du håller koll på blocket och ibland dyker det även upp hundar för omplacering på rasklubbens hemsida. Ett annat tips är annars att kontakta/ kolla uppfödares hemsidor om eventuella omplaceringar (hundar som valts bort från avel av olika skäl efter att de växt klart/ blivit vuxna)  eller tikar som kan tänkas söka efter fodervärd.

Förstår att du är suger på att skaffa en sheltie omgående. En tanke kan ju annars vara att försöka planera in en valp till sommaren så att du kan vara hemma med valpen en längre period i samband med semester eller liknande…

Lycka till i ditt sökande efter din framtida sheltie.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

anordstrom
2015-09-20 11:41
#4

Jag brukar hålla koll lite på blocket bara för skojs skull men de kmr upp lite äldre då och då. Senaste va en 10 månaders! Så lycka till o kolla där!

Kitten86
2015-09-25 19:35
#5

Hur går det för dig TS? Har du hittat någon sheltie?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

emelienilsson
2015-09-27 20:30
#6

Jag håller koll på blocket och har kontaktat några uppfödare, men har inte hittat någon än. Kan inte ta emot den innan december, och de flesta som väl hamnar på blocket vill bli av med dem så fort som möjligt.

Men jag letar vidare, hör gärna av er om ni vet någon sheltie som vill ha ett nytt aktivt hem :)

Annons:
anordstrom
2015-10-01 11:07
#7

Kom ut en fin 10månaders igår på blocket!

anordstrom
2015-10-02 15:40
#8

idag kom det ut en till på 9 månader😉

emelienilsson
2015-10-02 15:53
#9

Tack!

Jag har fått tag i en som verkar superfin som jag ska hälsa på i helgen, så förhoppningsvis blir det den :), men annars får jag leta vidare!

Kitten86
2015-10-02 16:23
#10

#9
Håller tummarna för dig. Glöm inte att meddela hur det går 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2015-10-02 17:46
#11

#9 Så spännande! Hoppas det klickar mellan er! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Upp till toppen
Annons: