Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1282 ggr
frost_schäfer
2015-11-04 18:27

innan valpen kommer

Hej vad är era bästa hund knep innan valpen kommer hem.Eller bara ert bästa hund tips.Varför jag frågar är för jag ska köpa en Sheltie till sommaren  och vill ha alla tips som finns.Ska köpa en tik ock börjar kolla lite på kennlar och det är andra fråga är det någon kennel ni kan rekommendera som föder upp skuggad sobel. Vi ska köra agility, freestyle och  lydnad (kan nog vara bra med lydnad när man kör agility och freestyle )😃.Alla tips är välkommna.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Annons:
Bello_O
2015-11-04 20:21
#1

Tja, det är svårt att rabbla upp allt som ska fixas innan valpköp. Jag tror du vet ganska mycket redan, men se till att plocka undan mattor då de ofta tenderar att bli valptoaletter.😉

Sobelvalpar brukar det vara gott om, ungefär vart bor du?

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

frost_schäfer
2015-11-04 21:07
#2

Stockholm men kan åka en bra bit för min valp om den är långt borta.Vart kommer dina hundar ifrån ser så fina ut.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

drika
2015-11-05 10:04
#3

Kolla igenom listan på sssk med uppfödare, finns många bra:)

Hälsningar

Fredrika

Bello_O
2015-11-05 15:30
#4

#2 Sobeln kommer ifrån Malmberget (vid Gällivare) och den trefärgade från Sandymoor i Hallsberg, de föder dock inte upp sobel. Säger som #3 också, kolla både på SKKs lista och sssk.:)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Zenta52
2015-11-07 15:43
#5

Innan jag köpte min valp skaffade jag en valphage och kompostgaller. Inte för att stänga in valpen i, utan för att sätta för allting som jag inte ville han skulle bita i. Det är framför allt viktigt att hon inte har möjlighet att gnaga på elsladdar.

Upp till toppen
Annons: