Annons:
Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1604 ggr
Zenta52
2015-11-07 15:21

Kroppskontakt

Hur kommer det sig att mina hundar inte vill ha kroppskontakt med varandra när de vilar? De vill väldigt gärna har kroppskontakt med mig och ligga tätt intill mig i soffan. De är inte rädda för varandra, leker gärna ihop och springer tätt intill varandra ute.

Annons:
Kitten86
2015-11-07 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har faktiskt ingen aning men kan tänka mig att de, precis som vi människor, är väldigt olika. Vissa gillar närkontakt och mys och andra inte… Men som du skriver att de inte har något emot att ha kroppskontakt med dig men inte gärna med varandra så kanske det ha något att göra med deras relation till varandra hierarki- mässigt eller något sådant. Kanske rent av blir för varma av att ha kroppskontakt med varandra…

Mina grabbar har alltid legat nära varandra.  Ibland tajtare än vissa andra gånger. Mestadels är det min yngsta, Jayson, som söker sig nära min äldsta, River, som oftast inte har något emot att ligga nära (förutom när det är sommar och varmt) 😃 Bjuder på en bild när Jayson är valp och smugit sig riktigt nära för att sova. Mitt egna ying-yang. Ska ha senare tagna liknande bilder som jag inte hittar just nu…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2015-11-07 19:34
#2

Känner igen det Zenta52 beskriver, för så är det hos oss också. Mina vuxna hundar vill ligga nära oss i soffan och i sängen, men ligger inte intill varandra särskilt ofta. Vet inte varför det är så, för som valpar ligger de mycket tätt. 🙂

Millas valpar

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Lavine
2015-11-07 21:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mina katter vill gärna ligga kroppsnära med mn sheltie, men han tycker de är plågsamma och går iväg. Den ena har lärt sig att smyga och lägger sig precis intill så han antingen inte märker det eller så väljer metoden "låt gå". Jag har bara en hund, men även hundkompisar ligger han en bit ifrån.

Upp till toppen
Annons: