Annons:
Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1637 ggr
rehn
2016-01-29 10:52

Mölndal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla sheltievänner! Jo det är så att jag och min lilla galning som heter Nix har precis flyttat till Mölndal (utanför Göteborg). Han är unghund och verkar ha blivit lite överväldigad över att ha flyttat in till "stan" och har därför börjat bete sig väldigt konstigt under de flesta promenader - skälla på bilar, cyklar, folk som springer osv. Det är som att han inte kan slappna av om under promenaderna. Jag vill därför ta honom till en unghundskurs, är det någon här som har koll på kurser i eller runt omkring Mölndal som de tycker är bra? Eller någon som bara är väldigt bra hundpedagog eller liknande som skulle vilja träffa oss och ge oss tips på hur jag och Nix kan samarbeta mer under promenaderna? 😊

Annons:
[Carpinus]
2016-01-29 11:15
#1

Göteborgs-Mölndals Brukshundsklubb har kurser i Mölndal, de kanske har någon som passar, eller kan tipsa om andra.

emma93
2016-01-31 11:38
#2

Jag vill tipsa dig om http://www.molndalshundsallskap.se , det är inte en brukshundsklubb dock, men jätteduktiga instruktörer, och varje söndag har de promenader i skogen runt klubben (mindre grupper av hundar som går).  Finns även att finna på FB.  Sen finns det en del "frivilliga" grupper som tränar ihop och promenerar ihop, bland annat en grupp som heter Torrekulla hund (finns på FB). Och så finns det ett gäng Sheltiefantaster som träffas på vid Fiskebäcks Småbåtshamn (förvisso inte Mölndal) sista söndagen varje månad (dvs idag) kl 12, för promenad och fika.  Men MHS (Mölndals hundsällskap) kan jag varmt rekommendera för att få chans till både instruktörshjälp och möjlighet till träning.

Välkommen till Mölndal och hoppas du kommer att trivas! :)

Upp till toppen
Annons: