Annons:
Etikettbilder-och-lekar
Läst 2568 ggr
luckysheltie
5/1/16, 1:08 PM

Lucky 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Nu tycker jag att det är dags för en ny tråd åt Lucky då den gamla dels är så lång och så ska jag försöka bli bättre på att uppdatera…🙂

Lucky är min trefärgade, 2-åriga sheltiehane från Äppelblommans kennel nere i Kristianstad. Han är en väldigt glad, pigg och rolig hund som älskar att vara ute och gå, både i stan och i skogen. Vi tränar agility och freestyle, men även lite drag då Lucky brukar följa med ut på joggingturer. Vi har ännu inte startat i någon tävling, men jag hoppas på att vi ska kunna göra det antingen i år eller nästa år.

Sedan jag uppdaterade förra gången har det hänt en del. Lucky har fyllt två, vi har gått en kontaktskurs,  vi var med på en sheltiepromenad och så har vi kommit igång med freestyle och agility träningen ordentligt igen! Just nu går vi en freestylekurs och både jag & Lucky tycker att det är roligt. Vi har hittills bara tränat trix och gått igenom teori, men snart ska vi även få börja kedja ihop och jobba till musik vilket ska bli jättekul! "Vår" brukshundklubb har också äntligen byggt en inhägnad som är jättestor och fin, som passar jättebra att träna både freestyle och agility i.

Till helgen ska vi åka till Öland och ställa upp vår husvagn, och det ska bli så roligt att komma tillbaks. Jag hoppas att jag kan ta en del bilder på Lucky när vi är där och att vi kan komma iväg till en inhägnad agilityplan som ligger i närheten.

Glöm inte att ni också kan följa oss på instagram där vi heter @luckysheltie och på min blogg: livetmedensheltie.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Frida B
5/1/16, 7:17 PM
#1

Han har blivit så fin! Följer :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

_Wilma
5/1/16, 8:09 PM
#2

Kul med en ny tråd och med uppdatering! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
5/1/16, 9:55 PM
#3

#1 Eller hur! Vad roligt att du vill följa tråden.😃

#2 Visst är det. 🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
5/1/16, 9:57 PM
#4

Roligt med en uppdaterad tråd!

Tänk vad tiden går fort, precis som med mina egna….. Att han redan fyllt 2 år! Att ni inte hunnit tävla än är ju helt förståeligt då han bara är 2 år och ni har, och håller på med, lite olika sporter. Tycker inte att man ska skynda sig iväg för att tävla utan njuta av valp- och unghundstiden samt träna in moment ordentligt innan man ger sig ut att tävla…. Så ni kommer att hinna debutera 😃

Är det främst freestyle och/eller agility som du tänkt dig att träna och tävla?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

luckysheltie
5/2/16, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack!

Ja, kan knappt fatta att han redan är 2! Känns ju inte som att det var längesedan han blev 1…

Så känner jag också kring tävling. Jag vill ju inte åka till en tävling när jag vet att Lucky har svårt att koncentrera sig bland andra hundar+människor och när han heller inte kan alla hinder (agility). Men självklart så blir man ju lite ivrig på att komma iväg och tävla när man aldrig testat på det förut med hund. 

Ja, det är de sporterna jag tänkt. Känns dock som att han har tappat motivationen för agility det senaste, så får se hur det blir där. Freestyle däremot tycker han är jätteroligt (även jag tycker det), så kanske blir det vi satsar mest på? Beror lite på hur det känns med agilityn som sagt. 

Jag är dock lite sugen på att testa någon slags sök och/eller rallylydnad. Så om vi går någon kurs i det och om både Lucky och jag tycker att det är roligt så kanske jag ändrar om prioriteringen. 😃

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

meerschweinchen
5/3/16, 3:56 PM
#6

Roligt med en ny tråd! Han är ju så otroligt fin. Kul med freestyle, skulle själv vilja gå någon kurs i det. #5 Som den rallylydnads nörd jag har gått och blivit så tycker jag verkligen att du ska testa på det iaf😃

Mvh Sabine

Annons:
Bello_O
5/5/16, 10:30 PM
#7

Så fin han är! Ni verkar ha fullt upp med att träna och testa nya saker, tävling behöver man ju inte bara kasta sig in i. Tycker absolut att ni ska testa på rallylydnad;)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

OurOzzy
5/7/16, 11:58 AM
#8

Fina Lucky! Vad roligt att ni kommit igång ordentligt med träningen och har kul ihop! Öland låter ju supernysigt på sommaren. Är det en vanlig camping eller är det den där hundvänliga campingen ni brukar stå på? 😊 Rekommenderar också rally 👍🏻

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

luckysheltie
5/8/16, 10:20 AM
#9

#6 Ja, visst har han blivit fin! Jag tycker verkligen att du ska gå freestylekurs om du får chans till det. Jag får hoppas att det kommer någon rallyludnadskurs till hösten som jag kan gå då eftersom att många verkar tycka att det är roligt! :) #7 Tack! Ja, det är ju verkligen roligt att testa på nya saker med hunden. Som sagt så hoppas jag att BHK:n har någon sådan kurs till hösten, för rallyludnad verkar ju vara jätteroligt. :D #8 Jätekul att vara igång med träningen igen! Öland är verkligen så mysigt. Vi bor på en vanlig camping på norra Öland. Det finns dock dels en inhägnad agilityplan i närheten och en inhägnad rastningshage på granncampingen. Dessutom så finns det hundbad 500m från vanliga stranden. Så det funkar väldigt bra att ha med hund även hit! :)

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
5/10/16, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#10

I söndags kväll kom vi hem från Öland igen och jag tänkte att jag kan visa lite bilder nu. Bilderna är dels från stranden där Lucky tyckte att det var roligt att leka i det långgrunda vattnet  och från en solnedgång vid raukarna. 🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

OurOzzy
5/10/16, 10:26 PM
#11

Vad mysigt! Och vilka fina bilder, det ser helt underbart ut. Har varit sommarväder där borta med gissar jag 😃 Skönt med lite semester ☀️

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
5/11/16, 11:08 AM
#12

Vilka fina bilder, det ser verkligen ut som ni haft det härligt!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

meerschweinchen
5/11/16, 2:40 PM
#13

Vilka mysiga bilder

Mvh Sabine

Annons:
_Wilma
5/11/16, 8:46 PM
#14

Jättefina bilder! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
5/15/16, 3:01 PM
#15

#11 Jättemysigt, tack! Ja, vädret var underbart.☀️

#12 Tack! Vi hade det jättebra. Lucky njöt också av att ha hela flocken tillsammans och av att kunna bada när det var som varmast.😃

#13 Visst är det, tack!🙂

#14 Tack!!🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
8/20/17, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#16

Nu var det väääldigt längesedan jag uppdaterade denna tråden. Mer än ett år sedan… Men kände att jag ville uppdatera och visa bilder ifrån vår fjällvandring som vi var på nu i somras.

Som sagt så var vi och fjällvandrade nu i somras i sammanlagt 6 dagar. Vi gjorde dagsturer och tog bilen till olika ställen som vi utgick ifrån. Vi gick vid vid Nipfjället, Grövelsjön och Fulufjället. Bland annat en tur till Sveriges högsta vattenfall Njupeskär, upp på toppen Städjan och båt till Norge och sedan vandring tillbaka till Sverige. 

Det var första gången för alla men jag kan säga att det gav mersmak till nästa sommar. Jag som älskar naturen och att fota tyckte att det var helt magiskt, och Lucky som älskar att gå och vara ute fick verkligen få utlopp för sin energi. Han sov gott när vi kom tillbaka till stugan, men var lika pigg som alltid morgonen efter. 

Lucky fick jobba lite extra också och bära en klövjeväska. Så i den hade vi hans mat, en ihopfällbar skål, första hjälpen kit och hundgodis. Jag är väldigt stolt över att han klarade av allting så bra, alla olika underlag och branter.

Det märktes att alla mådde bra av att få vara ute på fjället och bara gå och inte störas av något! Ser fram emot nästa gång vi får komma upp och vandra.😃

Bilder från Njupeskär

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
8/20/17, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#17

Bilder från Lillnipen och Nipfjället :)

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
8/20/17, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#18

Bilder från vandring Sylen (Norge) till Grövelsjön (Sverige).

Till Sylen åkte vi båt och det funkade jättebra att ha med sig Lucky där också. Detta var en av mina favoritvandringar faktiskt, så den kan varmt rekommenderas.🙂

På denna turen fanns det även många fjällbäckar med bra vatten och små snöfläckar om man klättrade upp en bit.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
8/20/17, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9
#19

Blir väldigt många bilder, men man får väl passa på när man väl varit och fjällvandrat…😃

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
8/20/17, 7:43 PM
#20

Såå roligt med en uppdatering från er. Ser verkligen ut som en helt underbar semester med fjällvandring. Skulle också lätt kunna tänka mig att göra något sånt men har ingen lust att vara ute och vandra helt själv med hundarna och har inte direkt någon vandringssugen kompis 😂

Gick han i långlina hela tiden eller var han lös också?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Jojaton
8/20/17, 8:02 PM
#21

Så härligt det såg ut! Och han är så fin Lucky :)

Johanna - Instagram

_Wilma
8/20/17, 11:05 PM
#22

Kul med en uppdatering! :) Ni verkar ha haft en underbar vandring!

Visst blir man överraskad av att shelties klarar sej så bra i lite svårare natur än man vanligtvis går i?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
8/21/17, 10:14 PM
#23

#20 Det var verkligen underbart! Får hoppas att du hittar någon som vill följa med, för det är väldigt härlig känsla att gå ute på fjället. Lucky gick faktiskt bara i draglina på 2,5 m fäst till midjebälte. Vi hade tänkt att använda långlina också, men kände sedan att det räckte med draglinan då han ändå kunde gå ganska fritt i den. :)

#21 Väldigt härligt! Visst är han 🙂

#22 Ja, man förvånas alltid av hur mycket de orkar. Vi gick runt 1 mil varje dag, och jag vet att han orkar mycket, men nog trodde jag ändå att han skulle bli ännu tröttare mot slutet av veckan än vad han blev. :D

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
9/10/17, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#24

Idag har vi varit ute i skogen och njutit! Det var längesedan vi var där, så Lucky tyckte att det var roligt att få springa runt lite friare igen. Han lyssnade även bra på inkallningen och tog dessutom egen kontakt med mig, vilket han inte brukar göra när vi är i skogen där det finns så mycket annat intressant. 

Vi hittade lite blåbär också, så Lucky gick och åt direkt från blåbärsriset medans vi tvåbenta gick och plockade för hand.🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Jojaton
9/10/17, 6:52 PM
#25

#24 vad roligt att han sökte kontakt med dig och lyssnade på inkallningen! Vi har varit ute mycket men har inte hittat några vilda blåbär än… Lyx för er :)

Johanna - Instagram

_Wilma
9/10/17, 10:44 PM
#26

#24 Härliga bilder du bjuder på! 🙂 Visst är det skönt med en skogspromenad, både för tvåbenta och fyrbenta!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
9/20/18, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#27

Mer än ett år sedan sen senaste uppdateringen, men tror inte att det har hänt alltför mycket under den tiden. 🙂

Vi var precis som förra sommaren och fjällvandrade. Det är såå härligt med den friska luften och alla fina vyer! Vår längsta tur blev 25 km lång och gick till Helags fjällstation och tillbaka. Alla i sällskapet njöt, även om Lucky kanske var den som hade mest energi av oss alla. 

Vi kom igång med träningen igen för några veckor sedan. Blev nästan ingen träning alls i somras då både jag och Lucky tyckte att det var alldeles för varmt, men nu hoppas jag att vi ska kunna hålla igång under hösten. För tillfället tränar vi mest rallylydnad och freestyle. Men vi har även börjat lite smått med nose work. Jag hoppas att det kommer ut någon spårkurs nu till hösten. Tror att det skulle passa Lucky väldigt bra då han älskar att vara ute i skogen + att han gillar att följa olika spår han hittar ute haha. Han kan ta en hel promenad till att gå med nosen i marken och följa ett spår så länge det går utmed vår promenadslinga.

Just nu går jag också och funderar på att köpa en hund kickbike. Jag gillar, som ni kanske märkt, att testa många olika sporter inom hundvärlden. Vi brukar springa med Lucky och det uppskattar han mycket. Han har även fått följa med på cykelturer när han varit hos hundvakt och har då legat på väldigt bra i selen och dragit hela tiden (och haft roligt). Personligen tycker jag att kickbike känns lite smidigare än cykel då man är närmre marken och styr lite mer själv. Har tidigare testat kickbike en gång innan och tyckte att det var väldigt väldigt roligt.🙂

Tror vi kommer få en rolig hundinriktad höst! ;)

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Jojaton
9/20/18, 9:56 PM
#28

#27 ser så härligt ut! Spännande höst ni har framför er - visst är det sååå kul att prova på en massa olika sporter!

Johanna - Instagram

_Wilma
9/21/18, 11:38 AM
#29

Kul med en uppdatering! 🙂 Och så fina bilder du bjuder på!

Det låter spännande med en kickbike, är det speciella kickbikes som man använder vid hundträning?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
9/21/18, 6:46 PM
#30

#29 Tack! Ja, det är det. Om man jämför med en vanlig barnkickbike så är hundkickbiken rätt så mycket rejälare och har däck som liknar cykeldäck.🙂

Här är  modellen jag kikar på!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Upp till toppen
Annons: