Annons:
Etikettot-prat
Läst 1794 ggr
alltidnordin
5/7/16, 6:22 PM

Planer i sommar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ska ni hitta på i sommar? Har ni några roliga planer med hundarna eller annat? 😃

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Annons:
OurOzzy
5/7/16, 6:57 PM
#1

Hade egentligen tänkt starta Ozzy i avancerad klass i rallyn men kan hända att vi tar en tävlings paus nu när värmen kommer som är väldigt tuff för honom. Kanske blir att prova på öppen klass i viltspår istället med honom. Utöver tävling så ska vi bara njuta av livet på landet och ha roligt ihop och fortsätta träna. Får hem en valp om en vecka med så lär bli fullt upp för oss 😀💞 Vad har ni för planer?

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
5/7/16, 9:17 PM
#2

Njuta av livet och det, förhoppningsvis,  fina vädret till att börja med!!

Gå klart agilitykursen med Jayson samt försöka debutera honom i agilityn är en plan. Sen fortsätta träna rally och komma ut och tävla det lite och kanske tom ta nybörjare titeln 😉

För River blir det förmodligen en del agility och eventuellt någon tävling för skojjs skull sen ska han och jag träna in de avancerade momenten i rallyn och försöka ta oss ut och starta i den klassen.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

alltidnordin
5/7/16, 9:44 PM
#3

#1 Åh, spännande med valp! Då blir det definitivt fullt upp, men roligt! 😃

För mig blir det dels mycket jobb, med någon veckas semester och den ska spenderas uppe i Övik där vi har sommarstuga på ö, så det blir superkul! Annars ska vi väl fortsätta träna och bara ha roligt, vår första sommar ihop 🙂 Ska gå nybörjarkurs i rally nu i slutet av maj, så förhoppningsvis blir det en del rallyträning!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

[Springerpoo]
5/8/16, 12:00 AM
#4

Vi ska träna rally, gå på utställningar och vi ska förhoppningsvis på kennelträff😃Sen så får vi i juli ÄNTLIGEN börja träna agility! Annars så ska vi mest ta det lugnt. Miljöträna lite och åka upp till klubben mer. Hoppas också på att vi kan få prova på lite viltspår någon gång.

Men målet i sommar är att träna in alla moment i Nybörjarklassen och debutera officiellt på utställning😃

Kitten86
5/8/16, 11:30 AM
#5

#1
Läste snabbt och missade det där med valp…. Spännande och roligt förstås 😃 Är det en till sheltie ni får hem?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Bello_O
5/8/16, 4:42 PM
#6

Fortsätta tävla rallylydnad med Luna och förhoppningsvis ta RLDN, bara 1 kvalificerat resultat kvar:) Sen ska jag också fortsätta nöta slalom med henne, och ta tag i slalom med Ginny också. Det skulle vara kul att äntligen få starta officiellt, men jag har väl inte orkat träna in slalomet.. Nu till sommaren ska vi verkligen försöka!

Jag skulle också vilja prova spåra, och gärna freestyle. Vi får se vad vi hinner och orkar:)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
OurOzzy
5/8/16, 6:19 PM
#7

#5 Ja det ska bli så roligt 😍 Ingen Sheltie utan en aussietik denna gång, Ozzy ska bli storebror! :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Mlyy
5/8/16, 9:20 PM
#8

Vi ska ställa ut några gånger i sommar, den jag har planerad nu är 19 juni i Leksand. Sen får vi se vilken nästa blir beroende på hur mitt sommarschema ser ut. Och så ska Zaga få följa med till Malmö i början på juni när mamma och jag åker ner och hälsar på pappa och yngsta syster. Själv bor jag i Dalarna. Det är andra gången hon ska få följa med, jag tycker det är så kul att ha henne med och det går jättebra att åka i bilen. 🙂 Annars ska vi nog försöka träna lite på agilityhindren jag köpte förra året, men hann inte använda dom så mycket. Så ska prova i sommar igen tänkte jag. 😃

hund_katt
5/9/16, 8:47 PM
#9

Har ganska så fullbokat hela sommaren! Haha! Planerna är att först sommarjobba för kommunen i juni, så blir ca 2,5-3 veckor(tror dom sänkte till 2,5 för det var så många som ville ha jobb!) sen ska jag på scoutläger i början på juli, och sen blir det jaktprov för Rocky på Goldenmästerskapet, denna gången ska jag starta honom(första gången!) istället för pappa :) så det ska bli spännande! Sen hoppas jag på att få hem min första, och efterlängtade, sheltievalpis i slutet på juli! Kanske att jag kommer gå på närcon, om det passar med att familjen är valpvakt. kommer isåfall vara där 1-2 dagar, kommer ju inte ha någon ro där när jag precis fått hem valpen ju! Men lovade mina kompisar att följa med och titta på när dom visar upp sin dans så ja.. Får väll se hur det blir. Om jag hinner köpa biljetter eller inte får vara det som avgör ;P

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

meerschweinchen
5/13/16, 1:25 PM
#10

I sommar blir det 2 eller tre tävlingar i rallylydnad fortsättningsklass. Vi kommer fortsätta träna in momenten för avancerad klass för att förhoppning vis kunna starta i avancerad i höst. Jag har även som mål att få ihop ett freestyle program under sommaren. 

Annars ska vi bara njuta av vad sommaren har att ge😃

Mvh Sabine

luckysheltie
5/15/16, 3:05 PM
#11

Jag och Lucky kommer vara mycket på Öland och njuta. Sedan kommer det troligen bli ganska mycket freestyle och agilityträning också! På agilityn hoppas jag att jag lyckas lära Lucky 12-pinnars slalom och hinder med kontaktfält. På freestylen ska vi fortsätta att bygga program och träna nya trix. 🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Upp till toppen
Annons: