Annons:
Etikettagility-freestyle-mm
Läst 1214 ggr
meerschweinchen
2016-05-13 13:40

Rally - nya regler

Ni som håller på med rallylydnad, vad tycker ni om de nya reglerna (förslagen iaf) som kommer 2017? 

Var på en föreläsning om de nya reglerna i onsdags och själv tycker jag att lät bra. Dessutom tyckte jag att de nya momenten var roliga. Vi fick testa de nya momenten med våra hundar. Kan även tänka mig att det är roligt med nya moment för dem som hållit på länge.

Mvh Sabine

Annons:
_Wilma
2016-05-13 18:25
#1

Kul med lite nya skyltar. :) Såg att de här momenten föreslås för nybörjarklassen (se nedan). 

Var det de här skyltarna ni testade, eller de för högre klasser?

Du hittar föreslagna ändringar i sin helhet här.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

meerschweinchen
2016-05-13 20:00
#2

Ja precis det var de vi testade men även skyltarna för de högre klasserna🙂 Jackie tyckte att 132 och 133 var super roliga! Hon älskar sånt som snurr och gå runt mig.

Mvh Sabine

_Wilma
2016-05-13 20:06
#3

Jag går på rallylydnad med Milla just nu (nybörjarklassen), så vi kommer så klart testa de nya skyltarna.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2016-05-13 20:21
#4

Har inte läst något om förslag på ändring inom rallyn men läser gärna på innan jag yttrar mig…. Någon som har en bra länk där man kan läsa?

Momenten som #1 lade in verkar roliga som tillskott. Åttan är ju precis som åttans frestelse i fortsättningsklassen fast utan frestelsen och snurren runt föraren, med och utan sitt, låter som ett roligt och lite utmanande tillskott till klassen 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2016-05-13 21:02
#5

#4 Jag la in en länk i #1. ;)

Reglerna revideras 2017.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Bello_O
2016-05-14 17:05
#6

De nya momenten verkar roliga! Reglerna låter också bra. Men det blir klurigt att få kvalificerande resultat när gränsen höjs.;)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
Kitten86
2016-05-14 19:32
#7

Regeländringarna låter bra och jag tror det blir lite klurigt men samtidigt spänannde att få kvalificerande resultat iom att gränserna ändras. De nya skyltarna verkar även dem lite roliga och spännande 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: