Annons:
Etikettnos-öron-och-ögon
Läst 1247 ggr
hund_katt
2016-08-15 18:55

öronproblem..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag är så nojjig om öronen 🤐 dom vippar, men dom verkar väldigt "lätta". ställer sig upp när han tittar upp, sen måste man peta till dom för att dom ska tippa igen sen för dom tippar inte av sig själva, om han inte tittar ner i marken.

sen tippar ena örat mer än det andra. hur kan jag fixa det? jag skickar med en bild, så får ni säga vilket öra ni tycker sitter bäst och vilket öra jag bör fixa.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
XeZafir
2016-08-28 07:30
#1

Jag använder tejp, Humlebyns. De har även en bra sida som förklarar hur de tejpar.

Klipp bort allt långt hår inne i örat, allt det tanfärgade du ser på din bild. Även om de är mjuka, håren, så puttar de ut tippen :)

Lycka till!

Kitten86
2016-08-28 16:26
#2

Jag tycker att hans öron, iaf på bilden, ser relativt jämnlika ut. Men jag håller med XeZafir börja med att trimma ur insidan av hans öron lite som faktiskt puttar ut tippen. Då får du även chans att verkligen se hur hans öron är då pälsen kan göra att man luras lite. 

Som du beskriver det att han har bra öron ibland och att de annars är något för lätta så skulle jag själv nog hellre tejpa eller limma än att sätta tyngd i dem som för väldigt många gett motsatt effekt då öronen "kämpar emot" tyngden och stärker öronen mer och därmed ger hunden ännu lättare öron.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

hund_katt
2016-08-28 22:29
#3

Tack! Ska köpa sån tejp då! :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

XeZafir
2016-08-31 13:42
#4

Tänk på att det kan behövas till ca 1 års ålder, ibland längre och ibland när man har tur inte så länge 😉

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: