Annons:
Etikettutställning
Läst 1812 ggr
hund_katt
8/18/16, 6:52 PM

ska valpen trimmas?

Jag ska ju på min första utställning på lördag, och undrar nu: behöver valparna trimmas? Tassarna håller jag mår lite redan ändå för att han ska vänta sig och så, men behöver jag göra så mycket på öronen? Jag tycker inte dom ser så hemska ut, och ser ingenstans där jag skulle behöva fixa förutom möjligtvis lite "innanför" öronen. Sen undrar jag en sak till. Hans öron är helt i sin egna värld! Finns det något jag kan göra för att dom ska bli lite tyngre, så dom hänger iaf en liten stund xD tror jag läste att man kan massera med olja för att dom ska hänga lite mer? Och sista frågan: man får ha godis när man är i ringen eller? :$

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
[Springerpoo]
8/18/16, 8:05 PM
#1

Tycker du kan vänta lite tills han blir äldre innan du börjar trimma hans öron.🙂 Trimmade min grabbs öron för första gången när han var 6 månader, fast detta i samband med att jag klippte bort päls som hade blivit äcklig vid en operation. Tänkte "Varför inte testa nu när jag har inget att förlora!". Hade annars väntat lite längre så jag hade haft mer päls att jobba med.

Öronen vet jag inte riktigt. Är de möjligtvis lite "ställbara"? Min grabbs öron var det i den åldern och jag råkade ha för tungt med kludd i så de låg ner istället för att vippa på vår första utställning😊

Godis får du mata med så mycket som du vill!! Det ska vara en kul upplevelse för dig och din hund så ta det godaste och finaste godiset ni har så han tycker det är super roligt!😃

hund_katt
8/18/16, 9:00 PM
#2

kan försöka tynga ner dom sen ta ut det innan utställningen, så kanske dom är lite ok iaf xD

tack! då slipper jag trimma dom 😃

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Lavine
8/18/16, 11:24 PM
#3

Tyng och massera som en tok innan utställningen. Eftersom det är så nära skulle jag inte använda olja eller något som kan lämna spår. Om du inte har ett stensäkert sätt att få bort det snabbt. Jag är dålig på trimning, det var länge sedan jag själv ställde ut… Hur gammal är han? Jag tror inte jag trimmade nånting alls fram till 6-7 månaders ålder, om jag minns rätt. Men jag förstår att du funderar på om det kan hjälpa öronen.

hund_katt
8/18/16, 11:34 PM
#4

#3 han är endast 4 månader så finns inte så mycket päls att jobba med haha 😃 men då känner jag mig lugn!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

emma93
8/20/16, 6:02 PM
#5

#0 Var det idag utställningen var? Eller nästa lördag? I vilket fall, lägg gärna upp en bild på huvudet (ink öron :)) så är det lättare att ge tips.

hund_katt
8/20/16, 6:08 PM
#6

utställningen var idag och det gick väldigt bra 😃 skrev lite om den i hans tråd, mekalistos min maxwell 😃

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
emma93
8/20/16, 7:42 PM
#7

#6 Ok, vad kul! Grattis! Skall kika!

_Wilma
8/20/16, 8:37 PM
#8

#6 Kul att det gick så bra! Grattis! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Upp till toppen
Annons: