Annons:
Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 1940 ggr
mlnpln
9/15/16, 10:44 AM

Unghund vs fullpälsad

Skulle vara roligt att jämföra pälsmängd 😃 Om ni har och kan, lägg gärna in bilder på era hundar när dom var mellan 6-10 månader och sedan typ 1,5-2 år? (som väl är när dom anses fullpälsade?) :)

/Malin Söderman
instagram: mallansoderman

Annons:
emma93
9/15/16, 12:36 PM
#1

Rolig tråd! Skall se om jag hinner få till bilder senare, har drabbats. Det varierar när  de är färdiga. Pälsen varierar genom livet och många är färdiga senare. En hane kanske vid 5 år. Men 2 årsåldern är ändå intressant, de är ju vuxna då i alla fall.

GuUuLd
9/15/16, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vilken rolig tråd, hade en gammal jämförelsebild på Helix där han var 10,5v & 9mån som jag lade till en bild där han även var 2år gammal 🙂

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

_Wilma
9/15/16, 9:46 PM
#3

Wilma som 5 - månaders valp. :)

Wilma vuxen (4år) och fullpälsad. :)

Hennes päls har varierat mycket under åren. Efter valpningarna har hon tappat jättemycket päls.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
9/15/16, 10:29 PM
#4

Jayson ca 8 v

Jayson 8 mån

Jayson 2 år, dock ngt nerklippt

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
9/15/16, 10:37 PM
#5

River 7 v

River runt året

River 4 år, ngt nerklippt

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
9/15/16, 10:41 PM
#6

Mina varierar i pälsmängd beroende på tiden på året samt att jag ffa mot varmare perioder klipper ur pälsen. Sen har alltid Jayson haft mer och tjockare päls än vad River har/haft.

Håller med emma93, en hane är nog inte helt fullpälsad förens lite senare i livet mot vad en tik är även om de varierar i pälsmängd iom löp och/eller valpar. Men det är allitd roligt att se och jämföra från valp till vuxen 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Mlyy
9/17/16, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Minns inte riktigt hur gammal hon var på översta bilden. Nu är hon lite över 2 år. 😃

[Springerpoo]
10/1/16, 10:42 AM
#8

Ca 4-5 månader

7 månader

12 månader

Intressant tråd!😃Min grabb är inte 2 år än, men kan fortfarande bjuda på några bilder! Han är absolut inte fullpälsad ännu, och det kommer dröja ett tag till innan han blir det. Just nu är han 15 månader, men han har precis tappat all sin päls så kommer inte lägg upp någon färsk bild🤐

Upp till toppen
Annons: