Annons:
Etikettnos-öron-och-ögon
Läst 2339 ggr
hund_katt
9/25/16, 9:18 AM

tejp till öronen!

vart köper jag sån örontejp? som man tejpar runt öronen 😃 kommer ihåg att det fanns någon speciell tejp typ..

jag var nära på att ge upp och strunta i öronen och utställning. har slarvat och låtit örat stå upp i snart en månad för jag har varit lat och inte haft rätt saker hemma osv. så tänkte jag "nä nu har örat stått upp så länge så det går säkert inte fixa ändå nu.."

men! så testade jag lite spontant att tejpa. använde bara vanlig maskeringstejp för att det skulle gå att få av enkelt om det inte funkade. jag tejpade liksom runt örat, och vek ner tippen så den liksom blev vikt. svårt att förklara. jag tror att det var så man gjorde iaf 😃 det satt på i någon timme och han verkade inte lika brydd av tejpen som han var av limmet. sen tog jag bort det för de höll på att åka av. och örat tippade! det tippade i några timmar. så nu har jag fått ny lust att jag ska fixa detta och örat ska tippa! för han är så fin så skulle vara en förlust att inte ställa honom. och han verkade ju gilla utställning också.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Lavine
9/25/16, 9:46 AM
#1

Jag har inte så bra koll på tejpen, men folk brukar hänvisa till Humlebyns kennel i den här frågan. :-) Tänkte mest tipsa dig om att tills vidare fortsätta med den tejp du testat eftersom du såg resultat. Lycka till!

hund_katt
9/25/16, 9:57 AM
#2

#1 ja juste humlebyns! tack! aa jag kan nog använda maskeringstejp tills jag får hem det andra så hinner jag öva några gånger med "enkel" tejp så gör jag mindre fel sen 😃

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

emma93
9/25/16, 10:52 AM
#3

En hudvänlig tejp rekommenderar jag, dvs den klistriga delen av ett plåster, leukoplast eller liknande.

hund_katt
9/25/16, 2:03 PM
#4

#3 det kanske apoteket borde ha? någon tejp. har för mig jag sett någon tejp någon gång där, som man satte på typ skavsår eller nåt?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

emma93
9/25/16, 7:08 PM
#5

#4 Absolut, det finns på apotek. Det kallas häfta, eller textilhäfta, och finns i flera olika märken, bl.a leukoplast. Så det är inte nåt avsett för specifikt skavsår du skall kolla efter, utan en tejprulle för fixering av t.ex förband.

Mlyy
9/28/16, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Humlebyns kennel 🙂 Superbra tejp tycker jag! Såhär satte jag den. Och fler rullar på för mer tyngd. 🙂

Annons:
[Springerpoo]
9/28/16, 9:27 PM
#7

Detta är en mycket bra beskrivning på hur man använder tejpen. Följ den noga och hoppa inte över något så kommer det bli superbra😃 Har själv använt tejpen och jag var supernöjd med den!

https://www.hundbutik.nu/wp-content/uploads/2014/12/beskrivning-sheltie-oron.pdf

hund_katt
9/30/16, 8:02 PM
#8

#6 #7 tack så mycket!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: