Annons:
Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 923 ggr
Kitten86
2016-10-14 17:51

Höst/vinterplaner?

Nu är det verkligen höst och löven byter färg och trillar sakta men säkert ner mot marken, innan vi vet ordet av är det vinter igen.

Vad har alla ni därute för planer för hösten och/eller vintern? Är det vintervila från en lyckad agility säsong, är det att satsa på en ny sport inför 2017 eller är det att gå kurs/er och fortsätta finslipa inför nästa tävlingssäsong?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Nerothesheltie
2016-10-15 09:13
#1

Vi har precis gått klart en valpkurs och ska fortsätta träna in allt vi lärt oss där under hösten/vintern. I slutet på januari blir det agilitykurs vilket ska bli väldigt kul. Imorgon ska vi åka på en prova på omgång av agility. Om det passar mig och Nero är planen att björja tävla så småningom.

Kitten86
2016-10-15 17:50
#2

Vad roligt med valpkurs och att ni ska testa på agility! Det brukar uppskattas av både hund och förare 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
2016-10-22 18:44
#3

Vi har inga större planer mer än en inoff utställning i Januari. 😃 Skönt att ta det lugnt ett tag faktiskt! 😴😃

Kitten86
2016-10-23 20:23
#4

#3
Har väl varit lite utställningar för er ändå. Så det blir ingen utställning på Sthlm hund mässa iår då? Vart ska ni på inoff:aren?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Springerpoo]
2016-10-24 11:57
#5

I november så ska vi tävla inofficiellt i agility i tunnelklass! Vi ska även försöka träna agility så mycket som det går så vi hinner bli lite redo för att starta officiellt i vår och vi ska även börja öva in några av momenten i Startklass i lydnaden. Kommer kanske gå någon kurs om det dyker upp något intressant nu i november. Sen så blir det såklart någon utställning. Någon inoffare och sen så kaaaanske My Dog 1 i januari🙂

Kitten86
2016-10-24 15:43
#6

#5
Spännande. Låter som om ni har en hel del i åtanke framöver 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
_Wilma
2016-10-25 21:52
#7

Så här ser mina planer ut framöver… 🙂

Jag har gått en nybörjarkurs i nosework under hösten med min sheltie Milla. Det har gett mersmak, så vi kommer fortsätta träna. 

Minstingen Lilly har gått valpkurs och vi kommer fortsätta med allmänlydnad och mycket social träning. Jag har ställt henne inofficiellt och kommer fortsätt med ringträning.

Jag kör en del aktivering (personspår, rallylydnad mm) och det kommer jag fortsätta med. Jag gillar att lära mej nya saker, så jag håller alltid öppet för nya spännande kurser då de dyker upp.

Vilka planer har du Kitten86? 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2016-10-26 15:57
#8

#7
Spännande med nosework. Tyckte Milla det var roligt? Och hur gick det för Lilly på inoff:aren? Har du någon inplanerad officiell debut för henne?

Själv har jag inga direkta planer, är så svårt då jag inte har ett mån-fre jobb med fasta tider. Men min förhoppning är att kunna fortsätta fila på rallylydnaden med Jayson och kanske hinna tävla en sista gång, en tävling i december jag håller mina ögon på, och kanske kan lyckas ta RLDN med honom innan året är slut.

Annars så hoppas jag på att kunna introducera Jayson i drag och återuppta det med River. Haft lite småtankar kring att kanske få till ett litet eget spann att dra med mina två grabbar (ligger långt fram men en rolig tanke) 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
2016-10-26 19:04
#9

#4 Jo, det har det ju varit. 🙂 Nej, blir nog ingen hundmässa i år, det var så otroligt mäktigt förra året, haha! 😛 Den är i Malung här i Dalarna.

PerhapsimAnna
2016-10-26 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#10

Här blir det valp för hela slanten! Vi hämtar lilla Luna på fredag och våran älskade Freja kommer få en livskamrat att busa med!

_Wilma
2016-10-26 23:31
#11

#10 Så spännande för er med en valp, och så roligt för Freja med en kompis! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

_Wilma
2016-10-26 23:40
#12

#8 Milla gillade verkligen nosework. Tyvärr hinner jag inte alltid träna henne så mycket som hon vill, men jag hoppas få lite mer tid till våren.

Lily vann sin lilla klass på utställningen och fick dessutom HP och mycket bra kritik. :)  Jag uppfattade domaren som noggrann, han tog sej tid och skrev ner ett ganska omfattande omdöme.  Ibland, t o m på officiella utställningar, tycker jag omdömet inte alltid säger så mycket annat än det man kan se själv (storlek, öron etc).

Vi har inga bestämda planer än för att ställa Lily officiellt. Hon är ju så ung än.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2016-10-27 16:28
#13

#10
Nej, men vad roligt!! Valp är ju så mysigt, men också jobbigt med allt spring.  Skojj för Freja med en kompis också 😃 Får man fråga vart Luna kommer ifrån?

#12
Roligt! Är det bara Milla som testat det eller har du introducerat det även för dem andra? Är det svårt att försöka träna hemma?

Vad roligt! Grattis till Lilly 😉Det är alltid roligt att få ett ordentligt omdöme så man vet. Nu är hon ju ung och inte färdigväxt än men då har man ju iaf en fingervisning om vart man är på väg. Är det någon av de andra i kullen som också ställts något inoff?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
PerhapsimAnna
2016-10-27 20:41
#14

#11 Ja det hoppas jag att Freja också tycker!

#13 Ja superroligt, fast som småbarnsförälder och valp på en gång kommer bli en jäkla utmaning haha! Hon kommer från Sheltiebeautys :)

_Wilma
2016-10-27 22:58
#15

#13 Ja, nu när jag gått kurs i nosework vet jag ungefär hur man kan träna. Så klart även de andra får testa! Man behöver inte någon särskild utrustning förutom doften, så det går att träna hemma. Det är en bra aktivitet överhuvud taget med sök av olika slag. Hundarna får verkligen jobba.

#13 Tack! 🙂 Både Lily hennes kullsyster Ellie vad med på utställningen. Ellie fick också ett bra omdöme. Det är alltid roligt att ses och kul att vi kunde vara med samtidigt. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Upp till toppen
Annons: