Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 3865 ggr
_Wilma
1/21/17, 8:40 AM

Valpväntartråd 2017

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det ett nytt år. Många drömmer nog om en liten valp. Så här kommer en ny valpväntartråd! Glad

Dela med er av era valpplaner! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kitten86
3/30/17, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Var inte riktigt tänkt att det skulle bli nu, även om tankar om en valp legat och grott ett tag, men kunde inte låta bli när ett tillfälle gavs…. Så jag befinner mig just nu med utökad flock 😉

Phoenix som jag döpt honom till föddes 2016-11-29 och är nu 4 månader gammal och full av bus, lek och kärlek!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

MaaariaS
3/31/17, 2:11 PM
#2

#1 Grattis han är helt underbar 🥳❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

_Wilma
3/31/17, 5:14 PM
#3

Grattis! 🎈Så söt! 😃

Tänk att det blev en bi-blue. Hur gillar dina större pojkar att få en valp i flocken? :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Lavine
3/31/17, 6:10 PM
#4

#1 Så läcker!!

Kitten86
3/31/17, 7:42 PM
#5

#2
Jo, nog är han underbar allt! Charmig och mysglad är han också 😉

#3
Jo, jag har hela tiden sagt att när/om det blir en till sheltie så ska det vara en biblue så när jag fick se första bilderna på honom och ett erbjudande om att köpa honom så kunde jag inte säga nej 😍 Grabbarna gillar sin nya medlem, speciellt Jayson som har någon att konstant leka och busa med samt dra iväg på äventyr med. Än så länge så har han, peppar peppar, bara lärt valpen bra saker 😂

#4
Ja, visst är han!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

MaaariaS
3/31/17, 7:57 PM
#6

#5 Kul ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
futurehearts
4/13/17, 4:24 PM
#7

Den 29e hämtar vi hem en liten lillebror till Noah! Ska bli så kul 😃

_Wilma
4/13/17, 7:25 PM
#8

Grattis! Alltid lika spännande men en ny liten valp! 😃

Sajtvärd på Sheltie IFokus

futurehearts
4/13/17, 11:53 PM
#9

#8 Tack, verkligen! Och det blev en blue merle, jippie! När vi skaffade Noah var vi egentligen inne på en blå men vi snubblade över en sobel istället. Även denna gången verkade det som att det kanske blev något annat än blå, men nu har vi hittat honom! 🙂 Fast hade inte tackat nej till mamman heller, hon är värsta drömmen! Nu taggar vi uppätna fingrar och "olyckor" överallt om några veckor! 😃

Kitten86
4/14/17, 2:19 PM
#10

#7
Vad roligt att ni väntar valp och att ni äntligen hittade en blå en! Har ni bestämt namn till honom än eller väntar ni tills ni fått hem honom? Från vilken kennel kommer han?

Glöm inte att bildbomba här när ni fått hem honom 😍

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

futurehearts
4/14/17, 10:43 PM
#11

#10 Självklart ska ni få bilder 😉

Han är ifrån Liljeängens. Namn är inte 100 bestämt än men lutar åt Alde, vill ha någonting som fungerar med Noah fast ändå är olikt.

Kitten86
4/15/17, 7:58 PM
#12

#11
Gulligt och ovanligt namn!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Rebecca_
4/24/17, 4:41 PM
#13

Så glad och lycklig att även  jag äntligen kan skriva i den här tråden efter att varit medlem i flera år! I början av juni får jag hem en  trefärgad hane 😍

Annons:
Kitten86
4/24/17, 5:13 PM
#14

#13 Grattis! Vad roligt!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
4/24/17, 7:19 PM
#15

#13 Grattis! 🙂 Kul och spännande att få hem en valp!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
4/24/17, 8:03 PM
#16

#13
Har du bestämt dig för något namn till din kille än?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Rebecca_
4/24/17, 9:17 PM
#17

#14 #15  Tack så jättemycket! jaa ska bli så kul och spännande med en liten valp igen :)

#16  Inte riktigt har börjat funderat lite fram och tillbaka och lutar åt Sky just nu :)

Jojaton
4/26/17, 9:41 PM
#18

#17 vad roligt, grattis! Sky är ett jättefint namn. Jag är uppskriven på intresselista på en kull som föds i slutet av maj, så om en månad ungefär. Håller alla tummar och tår att det blir en liten hane till mig 😊

Johanna - Instagram

_Wilma
4/27/17, 9:39 PM
#19

#18 Spännande! Hoppas det blir en liten valp till dej! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

alltidnordin
4/28/17, 9:41 AM
#20

#18 Åh va roligt, får man fråga vilken kennel? 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Annons:
Jojaton
4/28/17, 3:36 PM
#21

#19, #20 Ja det är superspännande, och samtidigt jättejobbigt att bara gå och vänta, haha! Smålandens heter kenneln. Min faster är nära vän med ägaren så det var hon som tipsade om den.

Johanna - Instagram

futurehearts
5/1/17, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Nu är han hemma! Noah har tagit det bra, de är inte bästa vänner direkt men tror att det bara kommer att gå bättre ju äldre Alde blir 🙂

Kitten86
5/1/17, 9:51 PM
#23

#22
Nä, men så söööööt man kan vara då 😍 Är Noah inte speciellt förtjust i sin nya familjemedel alltså? Det är ju så klart en omställning för alla när en virvelvind till valp dyker upp i hemmet och vill leka och röja nästan hela tiden 😉 Hoppas att de snart så att säga finner varann!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
5/1/17, 10:18 PM
#24

#22 Så enormt söt! 🙂 Är han blue merle eller bi blue?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

futurehearts
5/2/17, 6:25 PM
#25

#23 När vi kom hem med Alde så var Noah helt till sig i flera timmar, han följde efter Alde och flåsade honom i örat… Sedan så var det full fart med lek i en dag och nu är Noah rätt trött på honom och tycker att han är jobbig när han vill leka. Men han tolererar Alde iallafall, och jag tror att de kommer komma bättre överens när Alde lugnat ner sig något. 

Han är för övrigt väldigt olik hur Noah var som valp. Alde är mycket mer självsäker och modig vilket är roligt att se. Noah var, och är fortfarande, rätt stressig och nervös av sig. Så fort man rör sig när han ligger och vilar är han uppe på två sekunder, Alde lyfter knappt på huvudet 😴

#24 Visst är han 😃 Han är merle, det är nog ljuset på den bilden som gör att det bruna inte framträder så mycket.

Kitten86
5/2/17, 10:40 PM
#26

#25
Roligt att han är så framåt. Blir ju roligt att se framöver ifall det kommer smitta av sig på Noah också! Jo, ibland blir det ju nyhetens behag men sen inser de att en valp kan vara rätt jobbig till och från. Men de växer ju som sagt upp ganska snabbt och dynamiken i flocken kommer att hitta sin nya rytm inom en snar framtid 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
5/22/17, 7:15 PM
#27

För dem som ännu inte fått hem sin efterlängtade valp: hur går väntetiden? Är det bara hur olidligt och spännande som helst eller mest jobbigt? Har saker shoppats hem till den lille?

Och finns det kanske några fler därute som planerar och tänker på att skaffa sig en sheltie valp här framöver?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Jojaton
5/22/17, 8:13 PM
#28

#27 Jag har tur som har en hel del att göra på jobbet just nu - så dagarna går rätt fort! Just nu (med bara nån vecka tills de föds) är det mest jobbigt, men samtidigt otroligt spännande och roligt, väldigt märklig känsla :) Har börjat köpa lite grejer, typ mat- och vattenskål och lite leksaker. Ska iväg och köpa sele och koppel någon dag, och sen har mamma lovat att sy en enkel bädd så jag slipper lägga pengar på det.

Johanna - Instagram

Kitten86
5/22/17, 9:10 PM
#29

#28
Sååå spännande! Minns så väl när jag gick och väntade på att min första sheltie kille skulle födas, då gick jag mest och hoppades på att allt skulle gå bra så klart och att någon av valparna va en hane så det blev någon till mig 😃 Och visst kan det kännas jobbigt långt bort, men tiden går fortare än man tror….!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
5/22/17, 9:47 PM
#30

#29 Ja, jag hoppas också på att det föds en liten kille till mig! Har velat ha hund så längr jag kan minnas, och just sheltie i över 11 år, så det känns väldigt overkligt att det äntligen är så pass nära ändå :)

Johanna - Instagram

Kitten86
5/23/17, 6:16 PM
#31

#30
Jag håller tummarna för att allt går din väg och att du snart befinner dig med en ljuvlig sheltie kille 😂

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Searchingmoonwolf
5/24/17, 8:55 AM
#32

Jag väntar på min första sheltie (3e hund) och det är oooolidligt… Valpkullar är på kommande, och man vet inte ännu finns tjejen där ibland, då valparna inte ens är ännu födda… tihiii.

_Wilma
5/24/17, 9:31 AM
#33

#32 Spännande! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
5/24/17, 7:57 PM
#34

#32 Håller tummarna att allt går som det ska! :) det är en så spännande (men jobbig) väntan :D

Johanna - Instagram

Annons:
Cassii
5/27/17, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Vi ska utöka flocken med en liten tjej som kommer från Tjeckien 23/6, sån lång väntan!


_Wilma
5/27/17, 4:08 PM
#36

#35 Så spännande! 🙂 Hon ser ut att vara svart-vit?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
5/27/17, 10:09 PM
#37

#35
Skojj! Blir från Dana vad jag förstått? Vilka är föräldrarna?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
5/28/17, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#35 så söt! Min mamma är älskar att sy, och i helgen slängde hon ihop en liten hundsäng av en av mina gamla tröjor! Hoppas valpisen uppskattar den lika mycket som jag :)

Johanna - Instagram

Cassii
6/2/17, 5:25 PM
#39

#37 Xero x Pamela är hon efter 😃


Kitten86
6/2/17, 6:36 PM
#40

#39
Jaha 😉

När är det beräknat att hon kommer till Sverige?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
7/4/17, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#41

Liten (p)update :D Det blev inte riktigt som jag tänkt mig - det blev inga valpar från Smålandens, men jag blir inte valplös ändå. Av en slump hittade jag en uppfödare i Norge som hade valpar tillsalu. I söndags var jag och hälsade på valparna - och jag trot inte det hade kunnat lösa sig på något bättre sätt! Uppfödaren är huuur trevlig som helst, tiken var helt underbar; social, trygg och tyst. Så om lite mindre än fyra veckor hämtar jag hem den sötaste valpen i hela kullen! ;)

Johanna - Instagram

Annons:
_Wilma
7/4/17, 7:55 PM
#42

#41 Grattis! Vilken söt valp! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
7/4/17, 8:18 PM
#43

#41 Åh vad roligt! Supersöt valp.🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Jojaton
7/4/17, 8:30 PM
#44

#42 #43 Tack! Jag må vara partisk men enligt mig är han världens finaste :)

Johanna - Instagram

Lavine
7/4/17, 9:50 PM
#45

#41 Så otroligt söt! Vilken tur du hade ändå. Jag kollar också (även) på Norge faktiskt. Vad är det för kennel? Du behöver inte säga om du inte har lust. 🙂

P. S. Admin: uppslagsordet "valpar" här på denna sajt leder inte till något vettigt, du kanske vill kolla upp det! 👋

Jojaton
7/4/17, 10:11 PM
#46

#45 Humbdinger heter kenneln, det här är hennes andra kull. :) Hon planerar en kull i vinter har jag för mig.

Johanna - Instagram

Lavine
7/4/17, 10:40 PM
#47

#46 Tack!

_Wilma
7/5/17, 11:47 AM
#48

#45 Tack för info. Har ändrat.  /_Wilma

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kitten86
7/5/17, 8:30 PM
#49

#41
Tackar för (p)updaten 😉
Roligt att det löst sig för dig och att du fått tag på en alldeles egen goding som du snart får hämta hem!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
7/5/17, 9:00 PM
#50

#49 my pleasure! Tack så jättemycket, det känns helt underbart att det snart är dags :) #47 Förresten, hennes hemsida (humbdinger.net) är inte så uppdaterad, men du hittar i alla fall stamtavla till tikarna där. Annars har hon en Facebook sida (Kennel Humbdinger (www.humbdinger.net)) som hon är väldigt duktig på att uppdatera och svara på kommentarer, om du är intresserad :)

Johanna - Instagram

Lavine
7/5/17, 9:38 PM
#51

#50 Kanon, tack!

Jojaton
7/31/17, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Nu är Sam, Humbdinger's Bella Santorino, äntligen hemma! Han är redan väldigt trygg, vill hälsa på alla han möter och äta minst fyra gånger så mycket mat som han ska äta. Min fina lilla kille <3

Johanna - Instagram

_Wilma
7/31/17, 9:25 PM
#53

#52 Vilken liten sötnos! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Searchingmoonwolf
7/31/17, 9:31 PM
#54

#52 Vilken söööötnos!!! 😍

Kitten86
7/31/17, 9:44 PM
#55

#52
Så underbart sööt! 
Kul att du äntligen fått hem honom, som du väntat!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Jojaton
8/1/17, 11:14 AM
#56

Tack tack :) #55 Ja, jag har fortfarande inte riktigt fattat att han är MIN, men jag är så lycklig!

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: