Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1275 ggr
fnnynlsson
4/30/17, 5:59 PM

Uppfödare/kennel?

Min sambo och jag har bestämt oss - vi skall utöka vår familj och bringa en liten sheltie in i gemenskapen! 😃

Men - nu till den svåra biten… Nu handlar det om att hitta den rätta hunden för oss. Vi har kollat runt på olika kennlar och uppfödare men, det är svårt att veta vilken man ska så att säga "gå på" då vi ej har erfarenhet av Shelties tidigare, enbart jakthundar och andra hundar. 

Så - har ni några tips på en bra uppfödare/kennel? 
Vi söker en god sällskapshund. Vi har varken avel- eller utställningsambitioner, utan söker en hund som framför allt har ett gott lynne och som blir vår goda vän och partner. Det viktigaste är att hunden har friska och fina föräldrar, som är pigga och vänliga individer. En sheltie av tricolor-kaliber är, förutom de andra "kriterierna", något vi också söker. 🙂

Uppfödare som privatpersoner med shelties - rekommendera och gör reklam för det bästa tänkbara stället att köpa vår framtida hund ifrån!😃

Annons:
fnnynlsson
4/30/17, 6:03 PM
#1

Ska också tillägga att - vi bor i Gävle, Gästrikland, så vi söker efter kennlar/uppfödare i mellansverige i första hand! Självklart kan vi ta oss utanför Gävle om vår perfekta hund finns där, men som sagt - mellansverige vore ju optimalt!

Lizelda
4/30/17, 6:04 PM
#2

Kennel Memus! Ligger dock inte geografiskt sätt där du är men transport går alltid att ordna :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

_Wilma
4/30/17, 11:14 PM
#3

Kul att ni är intresserade av shelties! 🙂

Sheltien är ju en ny ras för er, så jag skulle rekommendera att ni tar kontakt med några av de uppfödarna som finns nära. Kanske får ni då tillfälle att träffa några shelties. På en del ställen ordnar man sheltieträffar och många uppfödare vill även få tillfälle att träffa eventuella valpköpare.

Du känner kanske redan till att det finns en uppfödarlista på SSSK:s hemsida?

Länk

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Upp till toppen
Annons: