Annons:
Etikettfakta-om-rasen
Läst 2492 ggr
Alva0422
2017-05-04 20:33

Sheltie och katt? + ev jaktinstinkt?

Om ni har katter också, hur funkar det med eran sheltie? Vi har 2 katter och jag tänker ju att det nog blir katterna som måste välja om de gillar valpen efter som den bara är ja, en valp. Har shelties jaktinstinkt? Vet att de är fårhundar…men har ni sett att dem blir intresserade av fåglar osv?

Annons:
Zenta52
2017-05-05 09:02
#1

Mina två shelties morrar och skäller på katter de ser när vi promenerar i villaområdet där vi bor. Men när jag var bortrest var de en vecka hos en familj som har tre hundar och en katt. Den katten brydde de sig inte om.

Kitten86
2017-05-05 15:44
#2

Mina har ett generellt intresse för andra djur och människor. Men om de ser vilt när vi är ute i skogen så markerar de att de sett djuret/djuren och går sen vidare. Har hänt att de stuckit en kort sträcka efter ett rådjur t.ex. men det är framförallt en reaktion på att de springer och inte för att jaga…. Jag har även tamfågel som de absolut inte bryr sig om och min katt är deras bästa vän, de ligger gärna och myser tillsammans men de kan likväl turas om att jaga varandra när de leker kull 😍 Så inga problem skulle jag säga!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Nerothesheltie
2017-05-20 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi har två katter och en sheltie, de kommer jättebra överrens. Nero är bästa vän med en av dem.

Edliv12
2018-11-13 11:40
#4

jag har en sheltie och två katter (ragdolls) katterna bryr sig inte jätte mycket om homom. Han kan vara lite på ibland men det är bara att säga till honom så lyssnar han.

Maggie12
2018-11-13 15:51
#5

Jag har haft tre st shelties med katter (2-3 st katter) och det har fungerat utmärkt. En av dem var tvärtom jättekär i katterna och ville alltid vara nära, slicka dem i öronen osv 😃

Upp till toppen
Annons: