Annons:
Etikettagility-freestyle-mm
Läst 776 ggr
Searchingmoonwolf
7/11/17, 12:47 PM

Planering av träning

De här gäller juh all träning egentligen, inte bara rallyn… Jag har GRYMMA problem med att få till någon träning på egen hand. Kanske nån känner igen sig (hur de va i början?)… Och att få till nån planering sen då… huuuuh!

Hur har ni börjat när ni börjat planera era träningar, både helhetsmässigt och uppdelat i mindre delar (t.ex. en enskild skylt)?

Ber om ursäkt om detta finns någonstans, försökte söka…

Annons:
Kitten86
7/12/17, 4:19 PM
#1

Speciellt i början så tränade jag random moment under promenaderna lite där och då som jag kände för. Kunde tex kalla in honom och be honom ta höger ingång och runda mig för att komma till min vänster sen be honom följa en bit i fot och sen göra ett annat moment för att sen "släppa honom". Började med lite mer random moment för att byta fokus till de eller dem som han/vi haft svårt för. Successivt gjorde jag också längre och svårare kombinationer av moment. När vi sen hade kommit en bit då började jag istället köra rena träningspass. Men ofta, och fortfarande, så lägger jag in lite surprise träning för hundarna under promenaderna men lite random kombinationer och moment.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: