Annons:
Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1091 ggr
Miss mouse
8/11/17, 9:45 AM

Är det för tidigt?

Hej! min familj har blivit inbjudna på ett släktkalas för min kusin. Men jag undrar om det är för tidigt för min valp att följa med. Han är bara 9 veckor men väldigt stabil i sig själv. Dock så kommer det vara två hundar där men de brukar leka våldsamt med varandra och Dino som han heter har bara träffat sin mamma och syskon och typ hans morfar och några fler i hans släkt men alla de är ju shelties? Och den ena hunden har aldrig träffat en valp så ingen vet hur hon kommer reagera. Vi kommer inte ha möjlighet att vara där mindre än 3h. Tanken är såklart att jag ska hålla koll på honom varje sekund. Men jag och min familj funderar på om han verkligen är redo eller om jag och Dino ska avstå och resten av familjen åker? Vill verkligen höra era funderingar!;)

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

Annons:
guldtassar
8/14/17, 10:17 AM
#1

Jag hade tagit med, kanske haft en bur han kunde vila i eller ha honom i knät om det behövs.

http://nouw.com/guldtassar

Kitten86
8/14/17, 5:55 PM
#2

Jag hade också tagit med mig hunden då jag ser det som ett supertillfälle för social- och miljöträning. Jag har så tidigt som möjligt tagit med mig mina hundar överallt av just den anledningen och miljöstarkare i och ner framåt individer har jag nog inte kunnat fått!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
8/14/17, 7:16 PM
#3

Min valp blir tio veckor idag, och i lördags hade jag med honom på kröftskiva med släkten. Vi var 20 pers, inklusive några barn i 10-12 års åldern. Min valp hade sååå roligt, och när jag märkte att det blev för mycket för honom fick han sitts i mitt knä en stund. När han var 9v hade jag med honom på grillkväll, ca 15 pers + en hund. Mycket mer knäsittande då, men han hade jätteroligt då också!

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: