Annons:
Etikettallmänt
Läst 651 ggr
Adventscloud
2017-08-15 20:17

Fågel och hund

Hej på er :)

Jag och min sambo har en praktrosella som snart blir 14 år gammal. Han är lite halvtam och vissa dagar är han väldigt bemötande och vissa dagar vill han vara mer för sig själv. Vi passar ibland 2 hundar, 1 (lahso/pomerian) är vår grannes och 1( golden ret.) är en bekants) och det funkar bra mellan hundarna och vår fågel. Har dock aldrig låtit fågeln vara utanför buren när hundarna varit hos oss, av säkerhetsskäl.

Min sambo vill gärna att vi skaffar en hund (shetland sheepdog) och jag själv börjar bli lite övertygad. Men min undran är om ni har någon erfarenhet av parakiter och hundar/hundvalpar? Passar dem ihop? Tänkte fråga er här innan man går vidare, kanske någon av er har erfarenhet av det.

Mvh

Oliver

Annons:
Jojaton
2017-08-15 21:19
#1

Har inte suuupermycket erfarenhet eftersom min valp bara är 10 veckor, men mina föräldrar (bor 25 min med bil från mig, och de passar valpen ibland) har en dvärgpapegoja hemma. Hon är inte ute när Sam (min valp) är där, men det funkar bra. Ibland fastnar han utanför buren och skäller lite, men fågeln bryr sig inte, och han bryr sig inte om hennes oljud. Så hittills har det absolut inte varit några problem, men de bor ju inte tillsammans alltid.

Johanna - Instagram

Kitten86
2017-08-16 13:55
#2

Jag har en nymfparakit som mest gillar att häcka i sin bur förvisso men ingen av mina killar bryr sig nämnvärt om den över huvudtaget…. Så jag ser inte att det skulle vara något problem alls!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: