Annons:
Etikettfödelsedagar
Läst 2803 ggr
Beckibus
2013-05-24 19:49

Välkommen hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

FANTASI

Som jag längtat, tjatat, gnällt och letat efter min drömhund. Så idag när jag vaknar av sång på min födelsedag ser jag den, en liten och extremt fin tik. En Fantasi! Jag fällde några lyckotårar när jag insåg att det var min födelsedagspresent. JAG HAR OCKSÅ EN SHELTIE NU! En underbar hund som är jättemysig, än ska/kan jag inte säga så mycket om henne eftersom att jag bara haft henne en dag. Men änsålänge är jag fast, hon ska stanna livet ut hos mig. Tillsammans ska vi göra ALLT. Verkligen ALLT.

Denna hund tror jag på, hon kan och kommer bli något stort. Tillsammans med mig. 

Namn: Fantasia Ze Zlaté Hvezdy "Fantasii"

Kön: Tik
Född: 26/5- 12 alltså fyller hon år på söndag! :D 2 dagar efter matte ;)
Färg: Blue merle utan tan/brunt, dvs biblue
Mamma: Arleta Shape Balambi
Pappa: Lakewood N Belmar's Eddy
Ögon: U.A

Ska även tillägga att hon är en tjeckisk import.

bild från uppfödare, Kitten86's redigerade den snyggare.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
_Wilma
2013-05-24 21:23
#1

Grattis! Vad fin hon är!

Kul att få följa henne framöver! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2013-05-24 21:38
#2

Hon är jättefin och en jättetrevlig hund, Fantasii.

Är en glad medkonspiritatör i denna födelsedags present. Jag har mejlat fram och tillbaka med uppfödaren, planerat med flyg etc. Jag, "beckibus" mamma och syster var och hämtade henne på Arlanda och sen har hon fått bo hos mig innan leveransen till "beckibus" säng tidigt i morse 😎

Helt oslagbart att se hela förloppet: först irritationen att bli väckt tidigt, tills att hon får syn på Fantasii och alla bitar faller på plats 😃

Grattis igen "beckibus" på födelsedagen!! Jag önskar dig och Fantasii en riktigt härlig framtid med mycket bus, skojj och träning tillsammans med din nyfunna vän. River är glad över sin nya sheltie kompis och vill leka igen snart.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Beckibus
2013-05-24 22:20
#3

#1

Tack så mycket, är så nöjd och glad! 

#2

Ja, morgontrött ;) Men de vände ju snabbt! Kan komma förbi imorgon och stanna över natten :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Tjalleman
2013-05-24 23:40
#4

Grattis till din fina sheltie,en liten pälsboll 🎂som snart fyller 1 år!

Grattis på din födelsedag Beckibus,minst en sheltie bör man ha  vid sin sida eller hur? Önskar er all lycka framöver.

fliza
2013-05-25 09:57
#5

Vad vacker hon är. Nu har du fått en riktigt fin hund ❤️. Nu förväntar jag mig att få se lite mer av henne😉 Vi får höras av på kik senare😃

Och stort Grattis 🥳🌺

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Beckibus
2013-05-25 09:58
#6

#4

Jo precis, är så otroligt lycklig. Ska jag på toa, då öppnar hon dörren och följer, ropar jag på henne kommer hon och myser. Gör någon annan de tittar hon bara som att "ni är inte min matte".

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
EternalWinter
2013-05-25 13:08
#7

Men vilken underbar födelsedagspresent! Så himla söt är hon ska bli jättekul att få följa henne och hoppas på mer bilder så småning om. Grattis i efterskott och grattis till de lilla underverket!😉

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Beckibus
2013-05-25 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7

Tack, tack! :D

Redan bästavänner <3 Nu får dom dela deras liv ihop :')

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

xina10
2013-05-25 15:29
#9

Grattis Beckibus och grattis till din underbart fina sheltie, vilken fin bild på kompisarna. ❤️

//Jonnix

Kitten86
2013-05-25 17:01
#10

#8
Jaa, River väntar på att få träffa sin "flickvän" igen. Han är jätteglad att äntligen få en sheltie att leka med, för det är ju något särskilt som händer när shelties träffar varandra och leker med varandra som bara dem kan 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Beckibus
2013-05-25 19:12
#11

#9

Taaack!!!

#10

Förstår han! Mormors Helmer blev kär, när vi ksule gå blev de många ledsna miner från hans håll!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Murvel]
2013-05-28 10:56
#12

Spännande färg. Lägg gärna upp fler bilder!  🙂

Vad är planerna med henne? Om det finns några.

Beckibus
2013-05-28 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12

Ja visst är den, jättecoolt med en lite ovanligare färg. Finns en till här inne på Sif med en bi blue, Evald. Jättefin kille! Jag själv har aldrig träffat någon bi blue annars. :)

Planerna är agility, som med alla andra av våra hundar.🤔Och utställning då hon har en pappa som är Multi champion skulle det vara kul och ställa henne och se hur det går!😃 Jag hoppas att hon gillar det för det skulle verkligen vara kul! Sen vill jag även testa spår, sök,vallning, lydnad, freestyle, rallylydnad och allt annat kul! Hon är ju 1 år så vi kan sätta igång med träningen på en gång men först vill jag lära känna henne helt och få henne till en bra hund i allmänt och socialträna henne en del först. Sen känns det aktuellt med agilityträning och allt vad det är! 

Idag var vi förresten på DjurMagazinet och kollade på koppel, jag hittade ett skitsnyggt men det var ju såklart för stort. :( Mamma hittade världens snyggaste halvstryp, dock med kedja så mopsarna kommer nog få ett sånt. Något jag märkt är att Fantasii passar skitbra i Hurttas neonrosa. Så ett halvstryp från Minx och Hurtta ska fixas inom kort!!

Fantasii i bilen precis när dom hämtat henne i onsdags.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Cassii
2013-05-29 19:28
#14

Vad fin hon är! Lycka till! :)


Princesseen
2013-05-29 19:33
#15

Gu va underbar historia. Bästa födelsedagen förstår jag =)

Kitten86
2013-05-29 21:17
#16

#15
Jaa, den var en jätterolig överraskning att planera kan jag lova 😃
Men visst skulle inte jag heller tacka nej till en sådan födelsedagspresent!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Beckibus
2013-05-30 08:20
#17

#14

Tack så jättemycket! Allt går jättebra och hon börjar ta mer plats och känna sig som hemma nu. 😃

#15

Ja, så nöjd! 

#16

Hihihi, hon kommer bli något stort när hon blir äldre!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

hund_katt
2013-05-31 14:38
#18

åh… vad avundsjuk jag är på dig 😭 vill också få en i födelsedags present D: som jag har drömt om att vakna på min födelsedag och se en hund i sängen… så avundsjuk jag är…

Grattis ska jag väll säga i alla fall 🥳

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Kitten86
2013-06-02 11:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Måste bjuda på en fin bild tagen i trädgården på Fanta med sin "pojkvän" River (min hund)

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

blandiscasper
2013-06-02 13:42
#20

Åh men vilken underbar födelsedags present ! Stort grattis och lycka till med henne! Hon ser underbar ut!

Annons:
Frida B
2013-06-02 15:17
#21

Gud vad kul! Lycka till med henne :) Riktigt fin var hon, bi blue är min favorit"färg" på shelties. Ser fram emot att få följa henne :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Beckibus
2013-06-02 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

#18

Tack!! Är helnöjd med henne, hon utvecklas så enormt mycket varje dag! Är så himla kul att se! 

#19 
Dom är ju för snygga!

#20

Tack, tack! :D

#21

Tusen tack! Min med, ovanlig också! 

Ett stort framsteg. För någon dag sen hade hon sprungit 500 meter iväg när hunden skällde, nu stod hon så här nära staketet och hälsa på hunden som skällde! :D

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

emma93
2013-06-03 09:47
#23

Grattis, vilken födelsedagspresent! Bättre present kan man ju inte få!!  Stort lycka till med henne!

Erlingsdotter
2013-06-03 12:18
#24

Grattis till en jättefin tjej!😍

Beckibus
2013-06-03 18:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Tack tack!! :D 

Ett stycke sheltieryck

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

connie98
2013-06-04 20:17
#26

Grattis! ^.^

Beckibus
2013-06-09 16:17
#27

#26

Tack! :D

Dagarna rullar snabbt på och om en vecka är skolan över, 2 månader utan att ens behöva tänka tanken på alla arbeten och allt. 2 månader till vänner och hundar. 

Fanta stormtrivs och svansen går i ett! Energin kommer mer och mer och även attityden, morr säger det när grannarnas hundar skäller *ler*. Snart kan vi börja med träningen också!! :D

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
_Wilma
2013-06-09 17:14
#28

Skönt med sommarlov och kul att det går så bra med Fanta! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

medde
2013-06-09 20:19
#29

#19 Vilken underbar bild!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
2013-06-10 10:39
#30

#29
Tackar! Ja, jag tycker att det blev en jättefint komponerad bild på två jättefina hundar (inte ett dugg partisk.. nejdå..) 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: