Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 2643 ggr
j_ulie
3/14/14, 4:16 PM

Humör när valptänderna tappas?

Hur har era hundar varit när de tappat sina valptänder? Min har de senaste dagarna inte velat äta särskilt mycket och han har aldrig krånglat med maten innan. Hans mage har också verkat lite dålig och imorse bubblade den ganska högt. Tänkte jag skulle ringa vet till veckan om det fortsätter men idag tappade han en av huggtänderna (kanske heter något annat :P) och funderar på om det beror på tänderna. La hans foder i blöt idag och då åt han lite bättre. Annars är han pigg och springer runt som vanligt.

Annons:
_Wilma
3/14/14, 5:03 PM
#1

Jag har personligen inte märkt något särskilt när valparna har tappat tänder.

Millas mage lät under en period. Då visade det sig att vi behövde avmaska. Det var i och för sig inte så konstigt, för hon hade en period då hon åt lite av varje utomhus.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
3/14/14, 7:22 PM
#2

Min märkte jag inget på när han tappade tänderna, utan visste enbart att han tappade tänderna då jag tagit för vana att kolla tänder osv ofta (bra träning i handling för framtiden samt att det ger dig koll på när och i vilken ordning din hund tappar och byter tänderna)

Kan ju vara att han inte vill äta på grund utav att han är dålig/lös i magen. Så kan River vara ibland. Oftast beror det på (tror jag) att han ätit något ute som hans mage reagerat på. Visst kan det vara så att han behöver avmaskas också om han är en sådan som äter  ALLT. Annars kan du testa pasta som finns att köpa på apoteket som stabiliserar hundens mage, finns en som heter Procoline men finns andra märken med samma funktion också. Mina hundar har alltid ätit pastan utan krångel.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Zenta52
3/14/14, 11:28 PM
#3

Jag märkte inget heller när Tarzan tappade tänder. Han var visserligen dålig i magen och kräktes en natt, men det berodde på att han hade spolmask. Jag märkte inte ens att han bet mer på allt möjligt för det gjorde han även innan han bytte tänder.

j_ulie
3/15/14, 7:55 AM
#4

Okej, då kanske det inte var pga tänderna. Hans mage har inte bubblat sen igår morse och aptiten verkar nästan vara helt tillbaka igen. Han är en sån som vill tugga på det mesta ute så han kanske fick i sig något konstigt.

Upp till toppen
Annons: