Annons:
Etikettlek-och-rörelse
Läst 2244 ggr
Sheltie1
3/16/14, 11:08 AM

Leksaker ;)

Hej Jag undrar om det är någon som har några bra förslag på leksaker till en sheltie valp :) Tacksam för alla svar!

Annons:
[FridaGenborg]
3/16/14, 2:55 PM
#1

Jag köpte massa olika leksaker till min valp men det han uppskattar mest och tycker är roligast att leka med är mina strumpor/sockar 😉 Nån gammal kökshandduk har han också som han gillar, så här hemma ligger oftast hans leksaker orörda, haha.

Fruset blåbär
3/16/14, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det bästa min valp vet är att kampa - så fleeceflätor är poppis, sedan gillar hon även nätbollarna dels att jaga, hämta men även kampa med.

Min stora tjej är lite försiktigare, men hon gillar fleeceflätorna hon med, dels att kampa (med mig eller sin dotter) eller att skaka dem.

Här är en bild på Extra med sin nya fina boll

_Wilma
3/16/14, 7:03 PM
#3

Mina sheltiesar har inte ett så stort naturligt leksaksintresse. Man kan inte ex köpa en boll och tro att de tycker den är kul. Det krävs att jag aktiverat dem ex kampar eller kastar. Då blir det kul! :)

Jag har ett par gamla handskar som jag använt till att kasta och kampa en del. Så fort Wilma kan tar hon dem och skakar. Och Milla hänger på.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Zenta52
3/16/14, 7:26 PM
#4

Tarzan har många leksaker och gillar mest att kampa: Flosstugg, flossring, rep med boll, pipdjur, gamla badhanddukar mm. Dessutom tycker han om att leka med en fotboll utomhus.

Kitten86
3/16/14, 10:08 PM
#5

Till alla mina hundar jag haft så är oftast de roligaste leksakerna de som inte kostar så mycket.. En trasa eller fläta av något överblivet tyg eller ett par gamla sockar t.ex har fungerat bra. Eller varför inte kottar och diverse pinnar utifrån. Även stoppningslösa leksaker (som ser ut som en platt kanin eller liknande) uppskattas också mycket. Sen har nog egentligen alla mina hundar gillat att leka med leksaker i olika utsträckning.

Min pudel jag hade gillade gosedjur som han kunde bära och hålla, han var inge tuggare så dessa leksaker fungerade mycket bra på honom. River, min sheltie, är mer hårdhänt och tuggar mer så hårdare leksaker i gummi eller liknande alternativt stoppningslösa fungerar bäst med honom. Min sheltie gillar även att kampa något som min pudel aldrig skulle drömma om 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

drika
3/17/14, 2:06 PM
#6

Strumpor eller små och lätta mjukismjur är de bästa o roligaste hon vet:)!

Hälsningar

Fredrika

Annons:
Max2013
3/17/14, 9:46 PM
#7

Min älskad bollar och strumpor , han älskar sin godisboll bäst men även en mjukisboll och en boll som ser ut som en igelkott leker han med mycket ;)

Runans
3/20/14, 10:48 PM
#8

Sally älskar att dribbla med en plastfotboll, det visade hon redan som liten valp. Ser fram emot våren då vi kan fara fram tillsammans på gräsmattan igen. 

Sally var inte var särkilt intresserad av leksaker när hon kom till oss, det har vi fått träna upp. Nu är det superkul för henne och en stunds lek som paus när vi tränar är guld värd för henne. Vi har inte så mycket leksaker framme för att de ska vara extra roligt att belöna med lek och för att leksakerna inte ska ligga och bli ointressanta eller söndergnagda.

En gammal skinnhandske som vi trätt upp på en lina är en av de roligaste leksakerna och även minibollar på rep är populärt.

Sheltie1
4/3/14, 4:50 PM
#9

TAck för titta lite på vad som passar min sheltie

Tjalleman
4/4/14, 8:29 AM
#10

OBS! se upp med kottar har en klubbkompis på min brukshundklubb som har fått operera sin hund ett par gånger för att han ätit kottar  dom fastnade i tarmen Tyvärr lever inte den hunden i dag.Det var en dobbermann.

Min Levis gillar pipleksaker, bollar allt man kan kampa med.Det gjorde han redan som valp

Upp till toppen
Annons: