Annons:
Etikettberättelser
Läst 1594 ggr
hund_katt
2014-04-06 17:42

HAHA! jag har vunnit!

JA! jag vann! haha, inte i någon tävling då, men jag lyckades med att få pappa gilla sheltie! :P jag ska ju skaffa en egen nästa år är det planerat(som jag betalar med egna pengar) men pappa börjar leta efter en egen sheltie till han själv nu! han sitter och tittar på blocket varje dag, nästan. kollar uppfödare, osv.

kan ju säga att jag blir lite avundsjuk om han skaffar en sheltie före mig. det var ju 'MIN' ras xD. har ju suttit och försökt berätta hur bra shelties är, men tänkte ju att jag skulle skaffa släktens första sheltie ;P (tror ingen haft en tidigare, vad jag vet. varken far och mor föräldrarna visste knappt vad det var för ras, fast när jag sa 'dvärg collie' fattade dom lite vad det var för hund..)

först så kampade jag för att få honom att gilla rasen, då jag inte ville ha en retriever igen, men nu kampar jag med att få honom med att 'inte gilla den'. visst vill jag att han gillar den, men inte att han skaffar en före mig ;P försöker med allt som 'men Rocky kanske borde mogna ett år till, han drar ju fortfarande i kopplet(pappa bröt nyckelbenet när han fick ett epilepsianfall när Rocky inte var färdigtränad, vilket gjorde så pappa fick skaffa flexikoppel, eftersom pappa inte kunde hålla i honom så bra när han fortfarande rykte. så nu har han lärt sig att han 'får' gå lite som han vill, men har blivit lite bättre, sen har det inte blivit av att koppelträna. men vi ska ta tag i det) så det smittar av sig på den nya hunden, så då kommer vi få två hundar som är bråkiga i kopplet :) dock vet jag ju(men inte pappa) att shelties är mycket duktigare att gå i koppel :D (vet, träning, men.. alla vet ju att sheltien är bättre(skämt) :P )

hehe, ville bara skriva av mig lite. oj, blev längre inlägg än jag trodde.. varför blir alla mina inlägg så långa.. måste träna på att skriva kortfattat.. hoppas någon orkar läsa :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
_Wilma
2014-04-06 18:36
#1

Kul att du skriver här på sajten! :) 

Man blir lite nyfiken vem på vem som skaffar sheltie först du eller din pappa! 😉

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2014-04-07 14:08
#2

Roligt att du fått över din pappa på "din sida" iaf. Blir spännande att följa och se vem av er som skaffar sheltie först 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

hund_katt
2014-04-07 20:37
#3

hehe, ja. är hos pappa resten av veckan, så ska fortsätta kampa ;)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

drika
2014-04-07 21:01
#4

Härligt, stötta din pappa i att han vill ha en tycker jag! Du ville j uatt dem skulle gilla det så vad spelar det för roll om vem som skaffar först? Njut av att ni är överens istället:)!

Hälsningar

Fredrika

Kitten86
2014-04-08 11:46
#5

Håller för övrigt med #4
Var glad över att du fått över din pappa på din sida och att han nu gillar rasen så pass mycket  att han själv kan tänka sig att införskaffa en sheltie! Det tycker jag låter jättebra!

Även om jag absolut kan förstå din "svartsjuka" om det nu skulle falla sig så att han införskaffar sig en sheltie innan dig eftersom det skulle ha varit "din ras". Men se det positivt istället och var glad över att du lyckats öppna upp hans ögon för rasen 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

meerschweinchen
2014-04-08 15:42
#6

Så roligt!! 😃Spännande att se vem som skaffar en först men det blir nog bra vilket som, huvudsaken att du har fått din pappa till att gilla rasen, grattis!

Mvh Sabine

Annons:
hund_katt
2014-04-08 18:30
#7

ja, det är jag glad för att han vill skaffa en. kanske även får ha min sheltie ifred om han skaffar en egen :P men vi får se, tycker ju att Rocky ska mogna till lite ;P

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: