Annons:
Etikettskador
Läst 2453 ggr
Bello_O
2014-06-15 21:28

Stackars!;(

Idag klockan ca 19:30 var pappa på väg med Ginny till sitt jobb. Hon var kopplad och sprang som alltid lydigt bredvid husse. Helt plötsligt kom två stora laikor rusande och lyckades få tag på henne men hon smet iväg nästan direkt. dom skulle nog inte fått tag på henne om hon hade varit lös, hon har alltid varit lite skygg mot andra hundar så hon skulle vara försvunnen i ett nafs. Pappa fick panik och ringde hem till mamma och mig och vi for ner till honom och hjälpte till att leta Det var några som sett ungefär vilket håll hon gick, det gav inget resultat utan mina småsyskon ringde istället och sa att hon kommit hem. Hela underkroppen inklusive benen och nedre delen av svansen var täck av blod och hon haltade på två ben, så antagligen hade hundarna fått tag på henne igen. Hon ligger nu nedsövd hos vetten och vi väntar på vidare information… Usch vilken hemsk kväll vi fick:( Skadorna är inte livshotande i alla fall. Det fick vi bekräftat

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
jossan...
2014-06-15 21:30
#1

😢

Gud vad bra jag stavar…

Elsa03
2014-06-15 21:31
#2

men nej vad synd! hoppas att det går bra! säg till hur det går❤️

(från lollynonna egentligen jag är inne på en kompis och ja jag har tillåtese till det hon står bredvid mig)

workwithpaws
2014-06-15 21:32
#3

Men gud va tråkigt! Har ni fått tag i ägarna till hundarna och begärt en ursäkt och berättat vad som hänt? Det skulle jag gjort

Nej usch verkligen, hoppas hon blir frisk snabbt och mår bra igen! ❤️

_Wilma
2014-06-15 21:46
#4

Vad tråkigt! Hoppas att hon repar sig snart! ❤️

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Lavine
2014-06-15 22:01
#5

Nä men fy fasen. Usch vad hemskt. Hoppas hon piggar på sig snabbt.

Kitten86
2014-06-15 22:12
#6

Men usch och fy. Stackars er Ginny också! Skönt att hon nu är hos veterinären iaf och får all hjälp hon behöver.

Hoppas verkligen att ni också får tag i ägaren/arna till hundarna som attackerade henne! Ägaren/arna har ju strickt ansvar för vad deras hundar gör och borde betala er hunds veterinärräkning!!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
meerschweinchen
2014-06-16 12:04
#7

Nej va hemsk, stackars Ginny! Hoppas att allt går bra med henne och hopppas ni får tag i ägarna.

Mvh Sabine

hund_katt
2014-06-16 15:34
#8

vilken tur att ni hade henne lös ändå! hade kunnat bli ännu värre om hon inte kunnat springa iväg. hoppas ni hittar ägarna till hundarna!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Bello_O
2014-06-16 16:25
#9

Vi har hittat ägarna till hundarna. Dom var ledsna för det som hänt och har ringt flera gånger för att höra hur det är med Ginny:) Dom hade tydligen hundarna bundna, men tillräckligt löst för att dom skulle kunna slita sig. Nu är ginny hemma med ett liten bandage. Det ser så sött ut. Hon hade en liten blödning i muskulaturen så dom hunde inte sy för det är värre ifall det fortsätter samlas blod inne i kroppen. Såren kommer troligtvis att läka fint men det finns fortfarande en risk för infektion. Haltandet berodde på att 2 av bitmärkena hade hamnat just i vecket mellan magen och benen så nu är det lugnt i alla fall. Känns skönt❤️

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

_Wilma
2014-06-16 17:01
#10

#9 Känns skönt att det verkar gå bra! :)

Och bra att ni hittade ägarna, som ju är ersättningsskyldiga. Som hundägare är man ju ansvarig för det hunden gör.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

jossan...
2014-06-16 17:02
#11

#9 bra:)

Gud vad bra jag stavar…

Kitten86
2014-06-16 17:48
#12

#9
Skönt att Ginny mår bättre och att hon fått komma hem!
Skönt att höra att ni även funnit ägarna till hundarna som attackerade henne. De är ju som sagt betalningskyldiga!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kacher
2014-06-17 09:17
#13

Fy vad otäckt! Skönt att läsa att det ändå verkar gått ganska bra med vovven och att hon fått komma hem. Jag håller tummarna för att allt läker fint och att hon inte får några bestående men efter det som hänt.

Annons:
xina10
2014-06-18 17:41
#14

Åh stackars er, fy vilken fasa att inte veta vad som hänt förrän hon kom hem och skönt att hon kunde ta sig hem ju. Brat att hon kommer bli frisk och hoppas hon inte fått några andra men av händelsen.

//Jonnix

Kitten86
2014-06-28 13:53
#15

Hur går det för er Ginny efter det som hände?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Bello_O
2014-10-18 14:12
#16

Väldigt mycket senare mår hon prima, hon har inte ens påverkats mentalt alls😃

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Kitten86
2014-10-18 14:50
#17

#16
Skönt att höra att allt gått bra 🙂

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2014-10-18 17:10
#18

Så bra att hon mår bra! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Upp till toppen
Annons: