Annons:
Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1916 ggr
luckysheltie
2014-08-22 18:45

Vad gör alla/ vad har alla gjort idag?)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tyckte det kunde vara kul att ha en liten prat tråd. Så vad har alla gjort idag eller vad ska all göra?

(skicka gärna med bilder)

Jag och Lucky har precis varit ute och gått i det regniga vädret, man märker att hösten är på gång! Snart ska jag lägga ut några godisar inomhus så att Lucky får lite aktivering. Imorgon och på söndag ska jag och Lucky träna på vår "läxa" från valpkursen och på måndag är det dags att visa upp det på valpkursen.🙂

En bild på Lucky från tidigare i veckan!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
OurOzzy
2014-08-22 19:26
#1

Vad är det för läxa ni fått? :)

Har varit hemma och sjuk. . Ozzy har varit hos dagmatte och jag har roat mig med att kolla på massa hundvideos på tävlingar, tricks m.m. En riktig slö idag och det har bara regnat ute så det passade väl rätt bra. 😃 Tycker också att det är dags för en vanlig prat-tråd här!

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

luckysheltie
2014-08-22 19:28
#2

#1 Vi får några olika uppgifter varje gång som vi ska öva på till nästa gång vi träffas och då ska vi också visa upp övningarna, vi kallar dom övningarna för läxa.😃 Denna gången var det bland annat lite inkallning och följsamhet!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

meerschweinchen
2014-08-22 19:42
#3

Idag har vi haft lektion där vi nu ska lära hos om alla de olika testerna som finns t.ex MH och BPH. Därför fick vi testa på att vara provledare och göra de två första momenten i BPH alltså främmande person och föremålslek. Så det fick Jackie vara med på. Efter det blev det att åka buss hem och träffa katterna :)

Mvh Sabine

Ellensandahl
2014-08-22 19:44
#4

Tränat in lite moment i rallylydnaden med ginny och nu blir det promenad med båda hundarna

Kitten86
2014-08-22 20:43
#5

Grabbarna har idag åkt med till Västerås då jag skulle till bl.a Ikea. De satt och mådde gott i bilen i bilgaraget med varsit grisöra! Sen blev det hem och fixa och snygga till i trädgården, trimma till buskar bl.a. och snygga till rabatter där ogräset börjat ta över för mycket efter allt regn som kommit. Grabbarna, speciellt Jayson, har "hjälpt till" med att plocka ur grenar och annat ur skottkärran för att inspektera 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[FridaGenborg]
2014-08-22 21:04
#6

Vi har plockat upp några flyttlådor, det går så himla trögt denna gången med att få upp allt men det får väl ta den tid det tar.

Jag och Herrn gick en längre promenad med hans kompis och ägare så vovvarna fick busa av sig lite, var riktigt trevligt! Nu blir det mys framför tvn med pojkarna 🙂

Annons:
luckysheltie
2014-08-23 08:27
#7

Nu har jag varit ute och gått morgon promenad (ca 2 km) med Lucky. Det duggregnade hela tiden. Vi mötte en labrador som Lucky fick hälsa på, först var han lite försiktig men sen gick det bra. 🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

wilmavecker
2014-08-25 10:43
#8

Igår skulle jag vara duktig matte och laga eget kycklinglevergodis för första gången på kul. Slutade med att jag skalperade pekfinger toppen en aning. Men godisarna var så goda så jag lyckades lära Meya att hoppa upp i mitt knä. För att sedan kunna lära henne hoppa upp i famnen. Sen klippte vi gräset hon och jag och då skäller hon på gräsklipparen när den startas sen är den ganska ointressant. Ikväll ska vi på agilitykurs för andra gången och då börja lära oss tunneln, hoppas hon tycker det är kul. Jag är ju ganska ovan med sheltie som ras eftersom jag hade en BC innan och henne var det mer drag i. Meya däremot är nöjd med att bara vara. 😐

Mapel
2014-08-25 11:23
#9

Idag blir det att åka iväg till klubben och träna lite agility inför kursen på torsdag. Så vi kommer köra lite olika kombinationer som vi tränade på sist och så blir det till att träna lite däck eftersom herrn bestämde sig för att hoppa PÅ SIDAN AV för första gången någonsin sist på kursen, suck… Men men, det ska vi nog snabbt få ur honom ;) Kanske blir det till att köra banan som vi tränade på sist om den fortfarande står kvar, så om det går bra kanske det kommer en agilityvideo ikväll, hehe. Sen blir det troligtvis att åka på öppenträning på den andra klubben så sambon får träna lydnad ikväll. Så det blir förhoppningsvis en aktiv hunddag idag :)

j_ulie
2014-08-25 12:08
#10

Vi ska iväg på rallylydnadskurs idag. Tredje tillfället redan, kurser går alltid för fort :) Vad använder ni för halsband och koppel när ni kör rallylydnad?

Kitten86
2014-08-25 12:14
#11

#10
Jag har använt antingen  vanligt halsband och koppel eller retriverkoppel när jag kört rallylydnad 🙂

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

j_ulie
2014-08-25 13:42
#12

#11 Okej, jag använder vanligt koppel nu med handtag, men det känns krångligt. Tänkte leta upp något utan och se om det är lättare att flytta mellan händerna :)

[FridaGenborg]
2014-08-25 15:33
#13

Vi har precis kommit hem efter några timmar i stan, där vi ätit glass, tränat kontakt med störning och massa hundmöten. Han är superduktig min lilla gosse! Nu kommer vi vila resten av dagen… 🙂

Annons:
Ellensandahl
2014-08-25 17:00
#14

Ska iväg till klubben nu ses sen!

luckysheltie
2014-08-25 17:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag och Lucky har varit ute och lekt i regnet nu.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Ellensandahl
2014-08-25 19:53
#16

Kom tillbaka från klubben för ett tag sen som tur var slapp vi regnet:) 

Vi tränade att runda hinderstolpen och hoppa från andra sidan hindret i början tappa hon lite fart men efter lite träning så la vi in det i en bana och då hade hon fart minsann! Efter det tog vi paus medans jag tränade min pudel. Men sen så körde vi 270 graders sväng, pinwheel med framförbyten och även inutinut kombinationen! Inget kontaktfälts träning idag. Duktig liten tjej var hon nästa helg ska vi på tävling hoppas på ännu en pinne så vi går vidare till klass3 :) Hoppas alla era söta sheltiesar mår bra!

_Wilma
2014-08-25 23:31
#17

Jag har varit med min sheltie Milla på vallkurs. Det går framåt, fast inte särskilt fort. Idag har vi tränat på att komma "i balans", dvs att hon är på andra sidan flocken. Fåren är alltså emellan oss. Kul! 🙂

Wilmas valpar växer undan för undan. De går några steg, och trillar sedan omkull. De är vakna en stund, för att sedan fortsätta sova. 😴

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Lavine
2015-01-10 10:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Gott nytt 2015 till tråden! I dag har vi riktig vinter här, så härligt.

luckysheltie
2015-01-10 12:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Åh vad härligt! Här har det kommit snö under morgonen och det har faktiskt blivit en del! Gott nytt 2015 till dig med🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
2015-01-10 15:52
#20

Idag påbörjade jag staketbyte på en sektion av min hundgård som har ett mycket lägre staket. Anledningen till att det blev att börja idag är att pojkarna nu kommit på att det är lägre där och börjat ta sig ur hundgården (en granne som jag misstänker har 4 löptikar hemma som "hjälper till" att dra dem ur hundgården). Rev ner det gamla staketet, började då snöa ymnigt, rensade lite i buskaget bakom och började förbereda med ny stolp som ska hålla det nya staketet. Började då snöa mer. Till slut hade vi mer eller mindre snöstorm med snöande horisontellt i stora blaffor. Så fick bli att ge upp för idag! Medans jag har jobbat och slitit så har grabbarna sprungit omkring och lekt i snön, haft dragkamp med diverse buskage bitar och även sökt lite gottis 😉 Så de är ganska nöjda ändå efter en ganska lång dag ute.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
_Wilma
2015-01-10 17:30
#21

Här har det också snöat en hel del, så hundarna har lekt i snön. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

luckysheltie
2015-01-10 17:31
#22

#21 Vad mysigt!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

meerschweinchen
2015-01-10 20:48
#23

Här har vi tagit en promenad i snöovädret och Jackie fick en litet bad idag och en genomgång med borsten vilket hon inte tycker är så roligt. Men  nödvändigt, hon fäller som bara den just nu. Pälsen tar aldrig slut när jag borstar.

Mvh Sabine

Josefinjohanssons
2015-01-11 09:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Här blåser de otroligt! Och Charlie vill helst bara vara inne och mysa.

Mlyy
2015-01-11 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Vi har haft en kompis till mig här sedan i fredags och hennes två sheltisar. :) Så det har varit mycket bus & full fart hela helgen. ;)

Kitten86
2015-01-11 21:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#26

Själv har jag byggt klart sektionen av hundgårds staketet som påbörjades igår men avbröts av snöstorm! Fick börja med att skotta rent där staketet skulle upp dock 😃 Men nu har vi iaf fått snö vilket mina grabbar är själaglada för!

#25
Kul med hela huset fullt av shelties SkämtarHur kommer din tjejj att ta det att bli ensam igen?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2015-01-11 22:36
#27

#26 Du verkar ha haft fullt upp. Bra med ett rejält staket, och kul för hundarna med snö! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kitten86
2015-01-11 23:27
#28

#27
Jodå, det har ju tagit upp hela helgen att byta staketet på en sektion som är ca 10-15 meter placerad i ganska kuperad terräng bland berg, sten och träd. Tur att det inte frusit på så himla mycket i marken så det gick att genomföra bygget 😉

Bra blev det också så nu kommer grabbarna inte ut (på egen hand) vilket är skönt!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
2015-01-12 00:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#26 Hon har ju "brorsan" här, så helt ensam är hon inte. ;) hihi.

Kitten86
2015-01-12 14:11
#30

#29
Nej, självklart. Men det är något särskilt när shelties får leka och umgås med andra shelties i jämförelse mot hundar av andra raser 😃

Vad tyckte "brorsan" (Alfons hette han va?) om att ha hela huset fullt av shelties då?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
2015-01-12 20:47
#31

#30 Haha, ja det är helt klart  sant! ;) Hon har också en tik och en hane och våra tikar lekte verkligen konstant! ;D Ja, det stämmer, Alfons. Han var väl inte så jätte impad. ;) Sen är han lite osäker med andra hanar, så det blev väl en del morrande och sådär.

Lavine
2015-01-12 20:50
#32

#29 Vad är "brorsan" för nån, han var söt!

Mlyy
2015-01-12 21:03
#33

#32 Alfons är min andra hund :) han är blandis (Pomeranian/Sheltie/Tysk spets) 3 och ett halvt år gammal.

Lavine
2015-01-12 22:38
#34

#33 Aha! :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: